Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

vanhulstmarc

vanhulstmarc

• Lid sinds 27 juni 2012
  • Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 12 april 2016
  • 08:20

Goeiemoggel allen,

Na veel lezen (ook op deze site) en proberen om mijn TF300T te rooten moet ik helaas constateren dat ik ergens toch iets fout doe want ik kom niet verder dan het unlocken van de bootloader (wanneer je de tablet opstart geeft hij dat ook weer in de linker bovenhoek).

Wanneer ik daarna de diverse opties probeer om de tablet te rooten mislukken op de een of andere vage manier waardoor het lijkt als of de aangedragen opties nieuwer zijn dan weergegeven.

Een van de opties is om de tablet uit te zetten, daarna volume down en power in te drukken, en dan eenmalig op volume up wanneer hij staat op CKR (als ik mij niet vergis) en dan wachten op een nieuw scherm maar daar gaat het al mis waardoor ik hem niet in fastboot krijg aangezien hij een foutmelding geeft.
Het lijkt er op dat ik ergens een fout maak maar waar…..?

Het zou ook maar zo kunnen zijn dat de fastboot zo oud is dat hij deze optie niet accepteert.

Ik heb via motochopper (werd via dit forum ook al naar verwezen)  de tablet geprobeerd om de bootloader nogmaals te unlocken maar dan met de nieuwste versie en dan zie je dat alles wat er op geïnstalleerd wordt "out of date" en geeft daar achter "killing" en "error" dus dat betekent dat er meer aan de hand is dan je denkt.

Er staat nu Android 4.1.2 op en dat is ook de laatste officiële versie voor deze tablet.
Wie kan en wil mij helpen met dit vraagstuk want wil graag de tablet werkend krijgen met Android 5.1.1 zodat alle apps gaan werken die niet werken met oudere Android versies.

Alvast bedankt!

Groeten,
Marc

Bewerkt (12 april 2016 08:43)
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 12 april 2016
  • 10:06

Kom je ook niet in de bootloader door eerst USB fout opsporing aan te zetten bij developer opties dan een cmd scherm te openen bij de adb en fastboot files en in te typen adb reboot bootloaderin principe zou hij dan in bootloader mode moeten booten en zou je commando's moeten kunnen geven.

Verder zou je even Hier op xda kunnen kijken.

Bewerkt (12 april 2016 10:27) | link toegevoegt
vanhulstmarc

vanhulstmarc

• Lid sinds 27 juni 2012
  • Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 12 april 2016
  • 10:58

Goedemorgen,

Bij een telefoon vindt ik het makkelijker maar nu ben ik de weg kwijt 

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 12 april 2016
  • 11:24

heb je wel de juiste drivers op je pc staan zodat je asus ook gezien wordt klik hier om de drivers in   de   vorm van pc sync of iets degelijks.

alles voor rooten enz staat hier.

usb foutopsporing zal ergens bij instellingen/info of over de telefoon tik 7x op buildnummer ga terug en zoek developer opties en zet usb foutopsporing aan.

als het goed is heb jij nog de adb en fastboot files die je gebruikt hebt voor je htc one m8 op je pc staan open vanuit daar een cmd venster en type adb reboot bootloader terwijl je tablet is aangesloten hij zal dan in bootloadermode starten en kun je gewoon comando's geven.

vanhulstmarc

vanhulstmarc

• Lid sinds 27 juni 2012
  • Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 12 april 2016
  • 15:05

Hallo gizmobinky,

Helaas werkt dit niet, had hier al naar gekeken n.a.v. jouw hulp voor de HTC One M7.

Ik heb ook nogmaals geprobeerd om de tablet opnieuw te unlocken maar gegeven moment vraagt hij om mijn Google wachtwoord in te vullen en dat faalt want dat zou niet juist zijn….ik vermoed dat daar de fout ligt.

Wanneer ik via fastboot een cmd venster open en de tekst in typ laat hij het volgende zien

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 12 april 2016
  • 15:34

Als je nu eens de drivers opnieuw installeert met Dit tooltje.

En wat ik zo snel kan zien moet de bootloader unlocked worden met een APK bestand.

Zie ook Hier.

Verder zie ik nog een asusinstaller exe ik zou niet weten waar dat voor dient maar ik neem aan dat het er niet voor nix staat.

Verder zou je ergens de device drivers handmatig kunnen installeren, moet je ze alleen even zoeken.

Ben op het moment ergens anders mee bezig wordt een beetje moeilijk om je nu te helpen.

vanhulstmarc

vanhulstmarc

• Lid sinds 27 juni 2012
  • Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 12 april 2016
  • 16:59

Ik vermoed dat bij het unlocken (ondanks het goede lezen) er iets "fout" is gegaan waardoor deze deels ulocked is maar niet volledig.

Wanneer ik de apk installeer op de tablet en het proces doorloop blijft hij vragen om mijn Google wachtwoord en wat ik ook probeer hij blijft zeggen dat het wachtwoord onjuist is

Maar als hij niet ge unlocked zou zijn waarom geeft hij dat dan wel aan bij het opstarten in de linker boven hoek?

Bewerkt (12 april 2016 17:04)
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 12 april 2016
  • 18:50

als ik jou was zorg eerst dat de drivers oke zijn, volg daarvoor deze tutorial.

en dat hij unlocked aangeeft ondanks de tweede keer proberen en niet in kunnen loggen dat zou ik echt niet weten hoe dat komt.

zorg eerst dat je adb en fastboot voorelkaar krijgt.

en heb je wel de juiste unlock apk want ik tel er 2 voor verschillende android versies, zie ook hier.

Bewerkt (12 april 2016 19:02) | link toegevoegt
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 19 april 2016
  • 17:01

hoi daar was ik weer.

heb je inmiddels de google usb drivers voorelkaar want zonder drivers kun je niets.

zo niet ga naar deze pagina en download de laatste google usb drivers.zip en pak het uit, sluit je tablet aan en zorg dat usb foutopsporing aanstaat bij developer opties, of ga eerst naar info zoek buildnummer en tik 7x op buildnummer nu heb je wel developer opties.

open apparaat beheer op je pc en zoek je asus tablet in apparaatbeheer ,waarschijnlijk zal er een fout bij android asus device staan.

rechtsklik op het android device wat niet goed werkt en kies stuurprogramma's bijwerken kies vervolgens stuurprogramma handmatig op mijn computer zoeken ga vervolgens naar de net gedownloade en uitgepakte google usb driver map en kies die map klik oke en installeer de drivers, reboot je pc en check of adb nu wel werkt door adb devices in te toesten.

lukt het met de google usb drivers ook niet dan moet je toch de drivers hebben van asus, daarvoor moet je op deze pagina zijn scroll een eindje naar beneden bij oem drivers en kies daar asus kies nederland en kies op de site van asus stuurprogramma's en handleidingen en vandaaruit moet je de drivers zien te vinden en te installeren.

Bewerkt (19 april 2016 17:03)
vanhulstmarc

vanhulstmarc

• Lid sinds 27 juni 2012
  • Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 19 april 2016
  • 17:26

Bel mij maar ff (vast nummer) want de tablet wordt gewoon gevonden wanneer je de tablet zonder drivers installeert en in het overzicht van apparaatbeheer staan geen foutmeldingen wel gewoon netjes de tablet gemeld.

Updaten van de drivers heeft geen zin want dat zijn de allernieuwste al.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren