Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• OnePlus Nord N100

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 29 maart 2016
  • 17:46

is prima, vanavond rond 20:00 uur zal ik een uitleg met linken naar downloads hier neerzetten, eerder lukt me niet.

Jenna65

Jenna65

• Lid sinds 29 maart 2016
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 29 maart 2016
  • 17:49

Super bedankt!!  Rond 20:00 is prima.  Ik waardeer je hulp!

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 29 maart 2016
  • 21:09

allereerst deze handleiding werkt alleen op een windows pc/laptop en alles wat op jou toestel staat, bestanden/foto's enz…wordt gewist maak dus eerst een backup van al je gegevens voor je er aan begint.

zet ook alle pincodes,veeg,schermvergrendelingen enz… uit en zorg dat je toestel voldoende is opgeladen.

ik ga er even vanuit dat jij de nexus 7 2012 wifi uitvoering hebt.

en je doet dit wel op eigen risico er is altijd een kans dat je toestel niet meer opstart,bricked of andere rare problemen veroorzaakt.
lees alles even door tot aan het eind voor je er aan begint.

download eerst een uitpakprogram als je die nog niet hebt, bijvoorbeeld winrar kun je hier downloaden, let op dat je de juiste 32/64 bit voor jou computer neemt.

oke, eerst gaan we zorgen dat jou nexus gezien wordt door de computer.

eerst moet usb foutopsporing aangezet worden bij developer opties, ga daarvoor op je toestel naar instellingen/over de telefoon en tik herhaardellijk  op buildnummer totdat je ziet je bent developer, ga nu terug naar de instellingen en klik op optie voor ontwikkelaars en zet usb-foutopsporing aan sluit vervolgens het toestel aan op de pc en er zullen nu drivers geinstaleerd worden wacht dat even af, zet ook in developer opties oem-ontgrendeling aan als die optie er is.

nu dat oke is moeten we zorgen dat de juiste adb drivers op je pc komen te staan download daarvoor deze installer en run hem als administator (rechtklik muis) en kies overal voor Y\yes ook system wide, instucties staan ook op de site, zorg wel dat je toestel is aangesloten.

als dat oke is  ga naar deze pagina en download het tgz bestand(4.4.4KTU84p) wat ik in het screenshot met rood omcirkeld heb naar je bureablad en pak het uit met winrar door op het bestand te gaan staan en rechtklik muis en kies uitpakken in nakasi-ktu84p…………..
wees er zeker van dat deze download bij jou toestel hoort.

open de uitgepakte map en pak het zip bestand (image-nakasi-ktu84p) uit in de hoofdmap je krijgt dan een aantal bestanden, zie ook screenshot.

nu je alle bestanden hebt gaan we eerst checken of je toestel ook daadwerklijk gezien wordt door je pc.

ga met de cursor op een leeg veld in de net uitgepakte map staan houdt shift ingedrukt en rechtklik muis en kies opdrachtvenster hier openen of powershell-venster je krijgt nu een zwart venster en type in het venster adb devices  je moet nu een nummer terug krijgen van het aangeloten toestel, let er ook op dat je eerst een popup op je toestel accepteerd met altijd.

als dit oke is moet eerst de bootloader unlocked worden.
nogmaals maak eerst een backup van je bestanden als je dat nog niet gedaan hebt.

type in het venster adb reboot bootloader  je toestel zal in de bootloader booten er zullen waarschijlijk ook drivers geinstalleerd worden, type vervolgens fastboot devices  je moet nu weer een nummer terug krijgen.

het volgende commando gaat de bootloader unlocken fastboot oem unlock  je krijgt nu de mogelijkheid op je toestel om te unlocken, kies ja (volumeknop is navigeren, power is selecteren)

je toestel zal nu een reset doorvoeren en opstarten als nieuw, doorloop alles, ga weer naar instellingen en zet usb foutopsporing weer aan door eerst developer opties aan te zetten door op buildnummer te tikken.

nu kunnen we verder gaan met het downgraden naar 4.4.4.

open het venster weer (shift rechtsklik opdrachtvenster hier openen) en type adb devices  accepteer de popup weer je moet ook weer een nummer terug krijgen type adb reboot bootloader  je toestel zal in de bootloader booten type fastboot devices ook weer een nummer terug krijgen.

nu gaan we eerst de firmware wissen.

trek onder geen beding de usb kabel los tijdens het flashen en wacht tussen elk comando even todat er oke ,finish enz staat.

je mag de comando"s hieronder ook kopieren en plakken in het cmd venster.

type fastboot erase boot
"     " fastboot erase cache
"     " fastboot erase recovery
"     " fastboot erase system

nu gaan we de 4.4.4 firmware flashen.

type fastboot flash bootloader bootloader-grouper-4.23.img
"     " fastboot reboot-bootloader                                    wacht hier even voor dat je verder gaat.
"     " fastboot flash system system.img                      de system.img duurt een poosje voor het begint.
"     " fastboot flash boot boot.img
"     " fastboot flash recovery recovery.img
"     " fastboot flash cache cache.img
"     " fastboot erase userdata
"     " fastboot flash userdata userdata.img

nu het syteem er weer opstaat kun je het toestel weer opstarten door fastboot reboot in te geven, je mag nu de usb kabel er weer uithalen.

als alles goed is gegaan heb je nu weer android 4.4.4 op je nexus staan, het enigste wat je nog kunt doen is de bootloader weer locken, op zich is dit niet nodig alleen wanneer je hem verkoopt of voor reparatie aanbied.

comando daarvoor is fastboot oem lock  terwijl je toestel in fastboot mode staat.

mocht je problemen hebben dat het geheugen niet goed wordt weergegeven doe dan een factory reset.

ik hoor wel of iets je niet duidelijk is of twijfels hebt.

Bewerkt (26 april 2018 13:47) | screenshot toegevoegt
Bertorelli

Bertorelli

• Lid sinds 11 januari 2016
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 29 maart 2016
  • 23:15

Veel succes,

Mijn Nexus 7 werkt nog steeds prima!

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 29 maart 2016
  • 23:33

Veel succes, Mijn Nexus 7 werkt nog steeds prima!
Ha fijn om te horen dat de tablet nog goed werkt.

trouwens de biertjes smaakten prima nog bedankt daarvoor.

Bertorelli

Bertorelli

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 29 maart 2016
  • 23:34

Graag gedaan!

Jenna65

Jenna65

• Lid sinds 29 maart 2016
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 30 maart 2016
  • 10:45

Bedankt voor de uitgebreide instructie!  Ik ga het op mijn gemak doorlezen.  Hopelijk heb ik tijd om het deze week in de avond uren toe te passen!
Groet, Jennifer

P.S.  Goed om te horen dat het gewerkt heeft bij "Bertorelli"!  Als het bij mij ook lukt, komen er nog wat biertjes jouw kant op!

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 30 maart 2016
  • 15:45

Bedankt voor de uitgebreide instructie! Ik ga het op mijn gemak doorlezen. Hopelijk heb ik tijd om het deze week in de avond uren toe te passen! Groet, Jennifer P.S. Goed om te horen dat het gewerkt heeft bij "Bertorelli"! Als het bij mij ook lukt, komen er nog wat biertjes jouw kant op!
Zo dadelijk wordt ik nog alcoholist hier ;-)

Bertorelli

Bertorelli

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 30 maart 2016
  • 15:49

Had je liever JellyBeans, KitKats of Lollypops gehad?
Past wel beter bij de aard van het probleem ;-)

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 30 maart 2016
  • 15:57

Had je liever JellyBeans, KitKats of Lollypops gehad? Past wel beter bij de aard van het probleem ;-)
Woehaaa, zeg het maar in te veel want het bestaat ook nog.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren