Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

persing12

persing12

• Lid sinds 02 januari 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 2 januari 2013
  • 15:18

Ik weet het het is dom!!
Maar nu verder. Mijn Asus Transformer TF101 heb ik 2e hands gekocht. Alles goed werkend op een geroot toestel (Prime met Android versie 3.2). Echter na een jaar gaf het apparaat steeds meer storingen, uit en aan functioneerde haperend etc. Besloten het toestel te unrooten om zo de Asus naar de oorspronkelijke ROM te brengen en te updaten naar Android 4…
Er stond ClockWorkMod op en heb hiermee ben ik verder gegaan, alles volgens deze link gedaan (How To Unroot and Remove CWM Recovery on Asus Transformer - TheUnlockrTheUnlockr).
Alles verliep prima en de aanwijzingen gaven aan dat het gelukt was. Maar na een paar keer rebooten kan de tablet steeds minder. Tot op het punt van nu. Ik kan alleen de tablet opstarten tot het beginscherm waar “Eee Pad van ASUS” op staat. Verder gebeurt er niets. Ook niet met cold reboot, power button + vol + of - tegelijk ingedrukt, recovery mode etc. De tablet doet niets meer. Het was mij duidelijk: de tablet is gebricked. Zelfs CWM start niet (als die er nog opstaat?) Was eerst nog wel het geval.
Er zijn diverse methoden om te unbricken en dat probeer ik dan ook (bv NVFlash). Dit moet dan via de PC, want de tablet reageert niet meer (ook niet via SD kaartjes. Maar de PC ziet de tablet niet, daar hij geen stuurprogramma kan installeren.
Stuurprogramma via ASUS geinstalleerd op de PC, maar de PC ziet de tablet nog steeds niet.
En dit is toch wel echt nodig om iets met de tablet te kunnen.
Heeft iemand een idee hoe nu verder?

Bewerkt (24 april 2013 16:06)
nossie56

nossie56

• Lid sinds 09 januari 2013
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 9 januari 2013
  • 17:12

Het is geen antwoord op je vraag maar misschien kun jij me helpen. Ik ben al dagen aan het zoeken om mijn Asus transformer tf101 te rooten. En ik zoek een nederlandse uitleg maar kan het niet vinden, want alles is engels. Kun jij me misschien helpen, met wat ik moet downloaden en hoe ik te werk moet gaan. Gaat het rooten via mijn pc?
Als je het vervelend vind dat ik hier reageer dan sorry hiervoor.
Ik heb asus transformer tf101
Android 3.2.1
Kernel-versie 2.6.36.3.00001-g9a21fc1
Android@Mercury#1

Build-nummer HTK75.WW_epad-8.6.5.21-20111216

Bewerkt (24 april 2013 16:08)
Janneman

Janneman

• Lid sinds 17 mei 2010
  • Berichten 190
  • Reputatie 0
  • 10 januari 2013
  • 13:18

Al geprobeerd op te starten met de lader erop? Enkele maanden geleden startte de mijne ook niet verder dan dat eerste logo, na uren ging hij ineens van start toen ik hem uit het toetsenbord-dock had gehaald (voor zover je die hebt natuurlijk) en de lader had aangesloten…

Oh ja: ook het SD-kaartje eruit gehaald!

Bewerkt (24 april 2013 16:08)

Nexus 5 | HTC One M7 | Samsung Tab Pro 10.1 | Galaxy Note 3

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren