Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

pappiedappie

pappiedappie

• Lid sinds 19 september 2010
  • Berichten 679
  • Reputatie 0
  • 29 oktober 2012
  • 18:44

Mensen, ik heb een raar probeem en weet niet waar ik moet zoeken.

Zelf heb ik een netgear router (zou ᷰ1 van de betere moeten zijn) en als ik mijn tf101 ermee verbind via wifi, dan is mijn internet verbinding super traag (soms zelfs helemaal geen verbinding. wifi indicator is blauw, maar krijg dan meldingen dat diverse sites niet te bereiken zijn, b.v. google, time-out). Ik kan ook mijn tf101 verbinden met de wifi van mijn buren (weet niet wat voor router die hebben) en dan vliegt de tablet over het internet. Op mijn router zijn 2 laptops en 2 SGS1 verbonden via wifi, en deze hebben geen enkel probleem met internet.
Ook kan ik mijn tf101 verbinden via mijn SGS, en ook dan gaat het internet goed.
Mijn conclusie is dat er dus een instelling op mijn router moet zijn, wat e.e.a. beinvloed, maar heb geen idee waar te moeten zoeken omdat alle andere verbinding wel goed werken. Bijkomend probleem is dat dit spontaan ontstaan is. Een week of wat geleden was alles normaal. Eerst dacht ik dat het aan een update lag van de tf101 (EOS nightlies JB) maar na het installeren van 2 andere JB roms, ben ik tot de conclusie gekomen dat het ook daar niet aan ligt (of toch???)
Wie weet raad ??

Alvast bedankt voor het meedenken.

p.s. Aan de modᷰs. Als ik deze post in een verkeerd topic heb geplaatst hoor ik het wel, maar omdat ik dit probleem alleen met mijn tf101 heb, dacht ik dat het hiet misschien wel thuis hoort

Bewerkt (24 april 2013 15:46)
Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 30 oktober 2012
  • 08:14

Heb je de router al eens gereboot? Dat helpt nog wel eens met die netgears (ik heb er ook eentje en ook regelmatig dit soort problemen - er zit een memory leak in de software van dat kreng).

Bewerkt (24 april 2013 15:47)
nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6033
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 30 oktober 2012
  • 08:19

je router heeft meerdere kanalen waarover hij wifi signaal kan uitzenden. Je kan eens proberen een ander kanaal te selecteren (in het instellingenmenu van je router). Wifi analyzer is een goede app om te kijken welke kanalen weinig gebruikt zijn door de buren om zo storing zo veel mogelijk te vermeiden..

pappiedappie

pappiedappie

• Berichten 679
  • Reputatie 0
  • 30 oktober 2012
  • 20:37

Mensen bedankt voor jullie reacties maar helaas, dat zijn de dingen die ik ook allemaal al geprobeerd heb maar dus zonder resultaat. De router heb ik al meerdere malen gereset, zonder effect,ook de laatste update al binnen gehaald, en wifi analyer gebruik ik ook al een tijdje om te kijken. De buren zitten op 1, ik heb mijn router vast op 11 gezet. Verder is het hier gelukkig erg rustig en geen storende netwerken.

Hopelijk komen er meerdere reacties, nogmaal alsvast bedankt voor het meedenken en de tips.

EDIT: De problemen beginnen eigenijk al gelijk met het verbinden met de router. Als ik verbind met het netwerk van de buren heb ik binnen een aantal seconden verbinding en kan ik op internet. Als ik verbinding wil maken met mijn eigen router, dan duurt dat erg lang en soms blijf ie in de lus hangen van, verifieren –> verbinding maken –> ip adres ophalen, etc etc. Beveiliging van beide routers staat inmiddels gelijk WPA. Alleen bij mijn eigen router is nog de mac-adres beveiliging extra, maar gezien het feit dat ik wel (soms) verbindng met mijn router krijg, zal het daar niet aan liggen, denk ik.

pappiedappie

pappiedappie

• Berichten 679
  • Reputatie 0
  • 1 november 2012
  • 15:22

Hmmm,

na de opmerking van Nanders, toch maar eens naar de routerkanalen gekeken. Ik dacht dus dat die vast op 11 stond, maar stond toch op auto. Nu heb ik dus mijn router op kanaal 2 gezet (router buren is naar 11 gesprongen) en het lijkt er nu op dat dit toch het probleem was. De afgelopen dag kon ik goed internetten met de TF 101…. :thumbs: Ik laat nog wel even weten over een paar dagen of dit toch de oplossing was.

Nanders, alvast mijn dank.

pappiedappie

pappiedappie

• Berichten 679
  • Reputatie 0
  • 7 november 2012
  • 23:14

Raar maar waar….na een paar dagen mijn router op een ander kanaal vast te hebben gezet lijkt het probleem opgelost.

Dus de tip van Nanders was in deze goud waard. Thx again

Bewerkt (24 april 2013 15:50)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren