Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

alfawoman

alfawoman

• Lid sinds 09 mei 2010
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 19 september 2011
  • 20:58

Sinds zaterdag een Eee Pad Transformer, super apparaat.
In het begin ging het internetten vlot en was de verbinding super. Nu blijft hij steeds zoeken om het IP address op te halen van mijn thuisnetwerk. De signaalsterkte is dan zeer zwak staat er. Als ik dan verbinding maak via de HTC hotspot van mijn HTC sensation telefoon, en ik dan de sterkte van mijn thuisnetwerk check, zegt ie dat signaalsterkte sterk is. Totdat ik weer verbinding wil maken met mijn eigen netwerk, dan blijft ie zoeken naar IP address, en krijg ik geen verbinding. De overige apparaten vinden probleemloos het thuisnetwerk overigens.

Kan iemand me helpen dit probleem op te lossen. Ergens las ik hier dat een vast IP address er in kan zetten, maar de aangeven manier, lukt niet.

Bedankt
Germa

Bewerkt (19 september 2011 20:58)
4me2

4me2

• Lid sinds 16 september 2011
  • Berichten 60
  • Reputatie 0
  • 20 september 2011
  • 15:43

Hi Germa,

Er kunnen 2 dingen aan de hand zijn:
a: de buren hebben net een WIFI station neergezet wat op dezelfde frequentie zit als waar jouw WIFI mee werkt.
Het gevolg is dat er storingen zijn in het signaal. Dat merk je niet net na het aanschakelen van bijvoorbeeld het WIFI in je telefoon, maar juist wanneer de buren op dat moment ook aan het surfen zijn.

b: De antenne van je WIFI station zit niet goed vast, maar dan zou je met andere pc's ook last moeten hebben van een slechter bereik.

Er is nog een andere mogelijheid:
het zou kunnen zijn dat je WIFI antenne niet goed is.
Ik zou even bij de buren binnenlopen die vast ook WIFI hebben
Daar NAAST hun wifi basisstation gaan staan en het volgende proberen:

- Op je Asus verbinding maken met hun wifi station (even de code vragen)
- Op je telefoon verbinding maken met hun wifi station
- met de ASUS en de telefoon in je hand steeds verder weglopen en kijken naar de signaal sterkte (staat rechtsonder in beeld bij de Asus)

je telefoon moet (veel) eerder het signaal verliezen dan de Transformer.
Is dat omgekeerd, dan is een wandeling terug naar de winkel je enige redding.
De antenne (die in de pad zelf gebouwd zit) doet het dan niet meer (goed genoeg)

Hoop je hiermee op weg geholpen te hebben.
4me2

Bewerkt (20 september 2011 15:43)
redbulletnl

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2991
  • Reputatie 60
  • 20 september 2011
  • 15:48

4me2;219072
a: de buren hebben net een WIFI station neergezet wat op dezelfde frequentie zit als waar jouw WIFI mee werkt.
Het gevolg is dat er storingen zijn in het signaal. Dat merk je niet net na het aanschakelen van bijvoorbeeld het WIFI in je telefoon, maar juist wanneer de buren op dat moment ook aan het surfen zijn.

Met WIFI analyzer (app uit de market) kun je kijken welke frequenties er allemaal in de buurt gebruikt worden. Als er 2 te dicht bij elkaar liggen kun je als je wilt in je router de frequentie veranderen. (Alleen moetje wifi analyzer zien te krijgen maar dat gaat moeilijk zonder internet).

Bewerkt (20 september 2011 15:48)
4me2

4me2

• Lid sinds 16 september 2011
  • Berichten 60
  • Reputatie 0
  • 20 september 2011
  • 15:59

Wanneer je heel dicht bij het access point (het apparaat waarmee je de wifi verbinding maakt) gaat zitten zal je geen last hebben van storingen (of een slechte antenne) en dus wel apps kunnen downloaden zoals WIFI analyzer.
Zorg dat je de gebruiksaanwijzing van de Access Point (vaak is die functie gecombineerd met de Modem / Router waarmee je ADSL verbinding gemaakt wordt) bij de hand hebt.

De meeste systemen staan automatisch op kanaal 6 (omdat dit kanaal in het midden van de beschikbare frequenties ligt)
vaak zijn er goede resultaten te behalen met kanaal 1 of 12.
Pas op dat je kanaal 13 of hoger met rust laat. Niet alle in Europa verkochte apparaten kunnen die kanalen gebruiken en dan zouden ze geen verbinding meer kunnen maken.

De andere apparaten die ook gebruik maken van Wireless zullen zelf van kanaal omschakelen wanneer je het kanaal van je access point aangepast hebt.

4me

Bewerkt (20 september 2011 15:59)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren