Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • Huawei Mate X

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

• Google Pixel 3 XL

• Nokia 9 PureView

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

ErikM

ErikM

• Lid sinds 18 februari 2011
  • Berichten 116
  • Reputatie 0
  • 13 augustus 2011
  • 20:07

Ik begrijp niet helemaal ( eigenlijk helemaal niet) hoe ik de firmware, m'n OS versie ( nu heb ik 3.1) en andere systeem software moet update'n ?

Gaat dat automatisch of moet ik daar een bepaalde app voor installeren ?
Ik vraag dit omdat een maat van mij exact hetzelfde tablet heeft, gelijktijdig gekocht, en hij “krijgt” wel updates.

Als ik op m'n tab bij instellingen / over tabletkies, dan krijg ik de melding "geen updates beschikbaar"

Ik snap er niets meer van. Ik moet toch gewoon versie 3.2 kunnen “binnenhalen” en installeren ?

Wie kan me op weg helpen ?

Alvast bedankt, Erik.

Bewerkt (13 augustus 2011 20:07)
niekie

niekie

• Lid sinds 20 november 2010
  • Berichten 802
  • Reputatie 0
  • 13 augustus 2011
  • 22:46

Zo simpel werkt het niet, het is gewoon af en toe proberen maar als het goed is komt de tablet
zelf met een melding. Hoe het precies zit dat de 1 hem wel heeft en de ander nog niet is nog een raadsel.
Maar het zal hem wel zitten in een andere build, klein nr verschil ergens ofzo. Het is raar maar waar

Bewerkt (13 augustus 2011 22:46)
Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 13 augustus 2011
  • 23:12

Heel moeilijk is het niet
De versies die Google uitgeeft worden niet direct op jou tablet gezet. Ze geven deze versie uit en de fabrikant van jou tablet gaat ermee aan de slag, want ze hebben allemaal een ‘laagje’ in dit geval Asus over Android heen gegoten. Dan gaat Asus met de nieuwe versie testen, of hun ‘laagje’ goed werkt op de nieuwe Android versie en passen hier en daar wat aan. Ze willen natuurlijk niet dat jij als klant vreemde problemen krijgt dat zus of zo niet werkt na de update. Dus eerst testen en dan pas word een nieuwe van Google Android na goedkeuring en/of aanpassingen naar jou apparaat vrij gegeven.

Bewerkt (13 augustus 2011 23:12)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

niekie

niekie

• Lid sinds 20 november 2010
  • Berichten 802
  • Reputatie 0
  • 14 augustus 2011
  • 00:15

Wel een duidelijk verhaal maar, de vraag ging toch over dezelfde toestellen

Bewerkt (14 augustus 2011 00:15)
rubenkuijsters

rubenkuijsters

• Lid sinds 14 augustus 2011
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 14 augustus 2011
  • 08:29

Ja ik ben ook nog steeds aan het wachten tot de 3.2 update uitkomt!

Bewerkt (14 augustus 2011 08:29)
Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 14 augustus 2011
  • 13:00

Ow dat, bij telefoons gaat dat aan de hand van een IMEI nummer, of serienummer en worden ze in een bepaalde volgorde uitgerold om ervoor te zorgen dat hun servers niet overbelast raken omdat iedereen in 1 keer download.

Heeft die maat al 3.2 erop staan dus? Dan kan het voor jou nooit lang meer duren.

Bewerkt (14 augustus 2011 13:00)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

ErikM

ErikM

• Lid sinds 18 februari 2011
  • Berichten 116
  • Reputatie 0
  • 15 augustus 2011
  • 17:22

Sander M;206112
Ow dat, bij telefoons gaat dat aan de hand van een IMEI nummer, of serienummer en worden ze in een bepaalde volgorde uitgerold om ervoor te zorgen dat hun servers niet overbelast raken omdat iedereen in 1 keer download.

Heeft die maat al 3.2 erop staan dus? Dan kan het voor jou nooit lang meer duren.

Ja, het heeft inderdaad niet lang meer geduurd. Vanmiddag zette ik mijn pad aan en zowaar, er verscheen een melding dat er een nieuwe update beschikbaar was en vervolgens ging ze “automatisch” de nieuwe firmware ( 3.2 !) downloaden. Moest alleen nog even akkoord gaan met de installatie. Waarom de een wel en de ander later ? Voor mij is ( en blijft) het een raadsel. Maar goed, ik heb 3.2 en ik denk dat de anderen die nog aan het wachten zijn ook binnenkort “automatisch” ge'updated worden…..

Bewerkt (15 augustus 2011 17:22)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren