Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • OnePlus 6T

• Huawei Mate 20 Pro

• Samsung Galaxy S10

• Google Pixel 3 XL

• Samsung Galaxy Note 9

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

stormscott

stormscott

• Lid sinds 07 juli 2011
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 7 juli 2011
  • 22:50

Hallo Forum,
Ik krijg de indruk dat ik apps niet kan afsluiten. Of misschien hoort dat wel bij het concept van Android. In dde onderste menubalk van mijn Eee pad Transformer staat een icoon voor vensters (3e van links). Als ik daar op druk verschijnt er een gigantischerij met startschermen van apps die ik geopend heb. Ik zie ook niet ergens het bekende rode afkruisteken. Kan iemand mij daar iets over vertellen?

Bewerkt (7 juli 2011 22:50)
Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 7 juli 2011
  • 23:07

Je geeft jezelf al het antwoord.
Dit is het concept van Android. Google gaat ervan uit dat je snel terug zal keren naar een app.
Als je dit niet doet zal hij alsnog worden afgesloten na een bepaalde tijd, of wanneer het systeem het geheugen elders nodig heeft.

Het mooie van dit alles is dat het voor jou, de gebruiker, geen nadelen heeft. Er zijn wel verschillen in welke knop je gebruikt. Meestal als je de ‘back’ knop gebruikt, zal een app toch een soort van afsluiten. Maar als je ‘home’ gebruikt zal de app in zijn huidige toestand in het geheugen blijven staan, zoals je hem verlaat en kun je andere dingen gaan doen. Maarrrrrr… hij word in een pauze stand gezet, trekt geen aandacht van de processor dus is eigenlijk ‘afgesloten’. En dit is het mooie van Android. Als je je app daarna weer aanklikt gaat hij verder waar hij was.

Bewerkt (7 juli 2011 23:07)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Kwabbernoot

Kwabbernoot

• Lid sinds 23 oktober 2009
  • Berichten 754
  • Reputatie 0
  • 8 juli 2011
  • 10:16

Het hierboven staande verhaal klopt wel maar soms wil ik toch een app echt sluiten, al was het alleen maar voor de eigen gemoedsrust. Bijvoorbeeld apps met internet toegang. In dat geval kun je in de app-drawer het icoontje van de desbetreffende app naar de “i” rechtsboven in beeld slepen en loslaten. Dan kom je in een menuutje waar je de app kunt sluiten. Of je gebruikt een app-killer.

Groeten…

Bewerkt (8 juli 2011 10:16)
Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 8 juli 2011
  • 10:17

Die rij met startschermen is overigens geen overzicht van lopende apps, maar bevat de apps die je het laatst opgestart hebt. Het is dus helemaal niet gezegd dat al deze processen nog lopen en/of in RAM aanwezig zijn.

Bewerkt (8 juli 2011 10:17)
ErikM

ErikM

• Lid sinds 18 februari 2011
  • Berichten 116
  • Reputatie 0
  • 27 juli 2011
  • 00:32

@Sander M, geldt dit ook voor de (standaard) muziekspeler ? Ik heb de TF nu een uurtje in bezit, natuurlijk ( voordat ze aan de lader ging) even wat uitproberen, zo ook een stukje muziek (MP3) Het viel me op dat ik wel een soort van pauze knop heb, maar geen keuze om de speler helemaal uit te zetten. Uiteindelijk maar terug gegaan naar HOME…..

Bewerkt (27 juli 2011 00:32)
Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 27 juli 2011
  • 09:11

Ja die zet je op pauze zodat het geluid uitgaat. Dan ga je gewoon lekker wat anders doen. Als Android het geheugen wat de muziek speler in gebruikt heeft nodig heeft, sluit hij hem af.

Mooi systeempje heh

Bewerkt (27 juli 2011 09:11)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren