Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

FransP

FransP

• Lid sinds 29 augustus 2010
  • Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 22 januari 2012
  • 09:05

Hallo,

Ik heb twee vraagjes :
1) De mini usb is dat ook een host, wat kan ik daar op aansluiten?
2) Iemand al geprobeerd een externe GPS aan te sluiten via Blue Tooht en zo ja werkt dat ook met alleen het tablet of moet dan dock ook aangesloten zijn? Welke module gebruik je dan ?

bvd

Bewerkt (24 april 2013 14:06)
Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 22 januari 2012
  • 09:58

1: Denk ik dat die ook wel als host gebruikt kan worden, Ik denk dat je zo je tablet aan je pc bijv kan hangen als je geen dock erbij heb zal je eens moeten proberen tegenwoordig heb je zoveel van die kabels liggen overal zit die aansluiting.

2: Geen idee ik gebruik mijne niet voor gps aangezien ik toch maar de wifi versie heb en er niet mee hoef te navigeren.

pelle.jansen

pelle.jansen

• Lid sinds 13 februari 2011
  • Berichten 105
  • Reputatie 0
  • 22 januari 2012
  • 13:29

1. Als het goed is wel, het dock heeft ook een usb poort dus die zou ook in de dockconnector moetten zitten. Als je het dock hebt zit daar ook een USB poort in waarop je veel kan aansluiten zoals gamepads, externe HDD's, sticks enz.

2. Ik heb wel van mensen gehoord dat het gelukt is om een bluetooth GPS te gebruiken. Zelf heb ik geen BT GPS dus kan het niet proberen. Vermoedelijk zal een USB GPS met het dock ook wel werken.

Wat bedoel je met mini usb? De prime heeft helemaal geen mini usb aansluiting. Het is een proprietary dock connector.

Ik hoop dat ik je vragen zo heb beantwoord

FransP

FransP

• Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 22 januari 2012
  • 13:51

Bedankt voor de antwoorden.
Wat zit er dan onder de geluidsknop op het tablet zelf? Ik weet niet beter dat het een mini usb poort is.

Ik hoef niet perse te navigeren met het tablet, maar soms ( vooral in buitenland) is het wel eens handig dat je een groter overzicht hebt ( scherm) waarmee je bijrijder kan zien waar je bent.
Van mijn HTC Desire werkt ook de GPS niet, dus dacht twee vliegen in één klap te slaan.
Blue tooth GPS deels voor tablet, deels voor smartphone ( in het veld. Naast hand GPS)
Bv. Ik heb geen topo map voor Noorwegen voor in mijn hand GPS, maar wel in mijn HTC en Transformer.
Ik dacht voor het overzicht tablet/Smarphone ( maar dan moet hij wel aangeven waar ik ben, het liefst zonder dataverkeer) Voor de de precisie de Hand GPS (Garmin)

Verder ben ik heel content met het tablet.

groet

pelle.jansen

pelle.jansen

• Berichten 105
  • Reputatie 0
  • 22 januari 2012
  • 15:01

Dat is een micro HDMI aansluiding. Daarmee kun je dus je Prime aan een HDTV hangen en je beeld in Full HD uitbreiden. Hij is ook geschikt voor geluidsoverdracht naar bijvoorbeeld een home cinema system.
Je zal even moeten proberen of je GPS goed in de auto werkt. Zonee kun je een Bluetooth GPS gebruiken. Als je offline maps gebruikt is er dus geen dataverkeer. Dat kan niet eens tenzij je tethering gebruikt aangezien de prime geen 3G heeft.

FransP

FransP

• Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 22 januari 2012
  • 15:13

pelle.jansen;261480
Dat is een micro HDMI aansluiding. Daarmee kun je dus je Prime aan een HDTV hangen en je beeld in Full HD uitbreiden. Hij is ook geschikt voor geluidsoverdracht naar bijvoorbeeld een home cinema system.
Je zal even moeten proberen of je GPS goed in de auto werkt. Zonee kun je een Bluetooth GPS gebruiken. Als je offline maps gebruikt is er dus geen dataverkeer. Dat kan niet eens tenzij je tethering gebruikt aangezien de prime geen 3G heeft.

Stom stom, natuurlijk daar heb ik helemaal niet aangedacht.
De handleiding zit nog in cellofaan, operationeel maken ging ook zo vanzelf :-)
Maar een BlueTooht GPS zou dus gewoon moeten werken begrijp ook zonder dock.

bedankt zover

pelle.jansen

pelle.jansen

• Berichten 105
  • Reputatie 0
  • 22 januari 2012
  • 15:25

FransP;261490
Stom stom, natuurlijk daar heb ik helemaal niet aangedacht.
De handleiding zit nog in cellofaan, operationeel maken ging ook zo vanzelf :-)
Maar een BlueTooht GPS zou dus gewoon moeten werken begrijp ook zonder dock.

bedankt zover
Bluetooth heeft niets te maken met het dock. Tenzij je accu leeg is natuurlijk. Voor een USB GPS is wel het dock nodig voor de USB poort. Ik heb het zelf niet getest maar ik heb wel van mensen gehoord dat het gelukt is om een Bluetooth gps te gebruiken. Ik zou ook niet zien waarom niet.

FransP

FransP

• Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 25 januari 2012
  • 06:08

Hallo,

Nog even terugkomend op de GPS.
Ben op zoek gegaan naar zo'n BlueTooth GPS ontvanger.
Maar dat is niet zo heel makkelijk, zo hoor ik dat het niet gaat werken.
Maar tevens wordt niet duidelijk gemaakt waarom niet.
Waar moet ik dan op letten?
Mijn zoon heeft misschien nog een oude liggen, als hij hem kan vinden eerst maar met die proberen.

Bewerkt (24 april 2013 14:07)
Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 25 januari 2012
  • 11:17

Een bluetooth GPS werkt niet direct op je tablet maar met behulp van extra software kan het vaak wel. Ik heb de beste resultaten altijd met Bluetooth GPS provider gehad. Niet alle software werkt er mee samen en je moet meestal “allow mock locations” aanzetten in het tablet (menu > settings > application settings > development > allow mock locations). En natuurlijk bluetooth.

Ik gebruikte overigens google maps op een tablet met honeycomb 3.2 in combinatie met een QstarZ BT-Q1000P maar het zou in principe met iedere bluetooth GPS ontvanger die NMEA uitspuugt moeten werken.

FransP

FransP

• Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 25 januari 2012
  • 16:08

Bedankt voor antwoord.
Alleen kom ik die settings die jij noemt niet tegen in mijn asus prime. Deze draait op 4.0, zou het daar aan liggen ?
Zou er een kans zijn dat hijhem automatisch dedecteerd ?
Wacht wel even tot mijn zoon zijn oude ontvanger heeft gevonden.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren