Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

japioo

japioo

• Lid sinds 05 januari 2013
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 20 september 2015
  • 11:27

Ik heb een oplaad probleempje met mijn ASUS MeMO Pad 7 ME176C. Lollypop 5.0 op dit moment.

Ik gebruik het ding ook in de auto o.a. als navigatie.
Nu deed het probleem zich voor tijden de vakantierit dat de batterij langzaam leegloopt tijdens het navigeren, de rit duurde ongeveer
3 1/2 uur en toen was de accu nog maar 15 % ( begonnen met een 100 % opgeladen tablet ), een echt lange dag rit zal dus problemen gaan geven.
Wifi en Bluetooth is uit, alleen GPS aan natuurlijk.
Dit terwijl de tablet aangesloten was op een autolader ( 2.1 Amp ) op de sigarettenaansteker, accusymbooltje groen met bliksempje dus opladen zou je denken.

Nu is het vreemde wanneer ik de tablet thuis in demo laat navigeren ( ik gebruik de Sygic navigatie app ) incl video's op de achtergrond afspelen en muziek enzo
met de originele 220 volt lader ( schijnt 1.35 Apm te zijn ) deze wel, zij het langzaam, opgeladen wordt, er komt langzaam % tje voor % tje bij.

Nu vroeg ik mij af of de autolader, ooit eens gekocht op de markt voor heel weinig, misschien deze 2.1 Amp helemaal niet zou leveren dus
nu een Belkin gekocht ( uitgang 2.4 Amp ) : zelfde resultaat, de accu blijft tijdens gebruik langzaam leeglopen ( ik gebruik ook hier de originele Asus laadkabel ).
Dit langzaam ontladen tijdens het rijden gebeurt trouwens ook wanneer ik in de auto de tablet alleen maar opstart en verder niets doe.

Nu hoeft ie van mij niet op te laden als de autolader het maar bij houdt, dat ie dus in ieder geval een beetje op peil blijft.

De Asus helpdesk zei mij al dat dit tijdens het rijden niet mogelijk is en deze tablet niet gemaakt zou zijn om te navigeren echter
navigeren is het probleem niet, dit werkt prima.

Wanneer de tablet uitstaat laadt de autolader de tablet wel prima op tijdens het rijden.

Mijn vraag is dus :

Hoe kan het dat de originele 220 volt lader ( incl originele usb laadkabel ) dit tijdens gebruik wel doet en die autolader niet ?
Wat is is het verschil in uitgang 5 V 1,35 Amp voor de stekkerlader en 5 V 2,4 Amp voor de autolader ?
Deze autolader zou het eigenlijk volgens mij nog beter bij moeten houden.

Bij voorbaat bedankt voor de hulp.

Jaap.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren