Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

• Xiaomi Mi 9T

• Huawei P30 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

walterwill

walterwill

• Lid sinds 16 mei 2012
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 16 mei 2012
  • 14:27

Ik kocht op ebay een bijna nieuw toestel. Het werkte prima, maar ik stelde vast dat market niet geinstalleerd is. Het blijkt dat je dit apart moet installeren, maar tegelijk ook de firmware moet upgraden. Ik vond ergens een oplossing die beiden samen installeert. Na het flashen, wat prima verliep, startte het toestel opnieuw op maar bleef hangen op het logo. Ik vond ergens dat ik beide knoppen tegelijk moest indrukken terwijl ik de reset doe, maar ook dat helpt niet. Ik vrees dat de firmware niet geschikt is hoewel de site dat wel beweert. Omdat ik niet weet hoe ik de firmware kan terugzetten, ben ik ten einde raad. Het toestel staat wel in de hardwarelijst van de laptop maar met een vraagteken. Dat waarschijnlijk omdat de archos blijft hangen. HELP!

Bewerkt (24 april 2013 14:51)
Teunezuela

Teunezuela

• Lid sinds 27 juli 2011
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 16 mei 2012
  • 15:51

kan je wel de map structuur inzien via je pc?

walterwill

walterwill

• Lid sinds 16 mei 2012
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 17 mei 2012
  • 04:08

nee, er is geen verbinding. Het toestel staat in de hardwarelijst als Archos A7EB met een vraagteken).

Teunezuela

Teunezuela

• Lid sinds 27 juli 2011
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 17 mei 2012
  • 17:21

Dan heb ik even geen antwoord, mischien dat als je de 70b op een andere compter aansluit deze computer er wel in kan kijken.
Als dat ook niet zo is zou ik even met de fabrikant / leverancier contact opnemen, wie weet?

walterwill

walterwill

• Lid sinds 16 mei 2012
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 18 mei 2012
  • 12:09

Op een andere pc krijg ik hetzelfde resultaat. De waarborg geldt niet meer als er aan het toestel (en software) geklust is. Ik heb het internet vruchteloos afgezocht, behalve een hoop negatieve kritieken over het toestel zelf en vele wilde suggesties die me niet verder helpen levert dat niets op. Ik vrees dat het toestel rijp is voor de schroothoop. Bedankt voor de interesse in elk geval.
Nog een goede raad: als je een beter besturingsysteem wilt of zelfs enkel een update, koop dan een toestel waarin dit al zit, het bespaart je een hoop frustraties en geld.

Bewerkt (24 april 2013 14:52)
Teunezuela

Teunezuela

• Lid sinds 27 juli 2011
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 18 mei 2012
  • 23:35

gooi hem nog even niet op de schroothoop, stuur hem dan desnoods op, nee heb je ja kan je krijgen.
maar kan het misschien nog zo zij dat deze wel flasht via de SD kaart.
dan is het namelijk allen nog maar een kwestie van het goede bestand.??
weet het nog niet, maar is dit mischien nog een kans.
gr martin

walterwill

walterwill

• Lid sinds 16 mei 2012
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 19 mei 2012
  • 11:25

Interessante optie! Ik moet dus Eclair op de kaart installeren en dan zou het toestel na resetten dit oppikken. Ik zocht eerst dus naar het besturingssysteem en vond op de Archos site iets dat eindigt op aos. Ik kopieerde dat naar de kaart, schoof die in het toestel, deed een reset en er gebeurde niets om de eenvoudige reden dat het toestel de kaart niet herkent (wat logisch is natuurlijk, omdat alles geblokkeerd is). Daarna zocht ik nog wat verder en vond bestanden die met ‘RK281’ begonnen, lijkt mij iets dat met drivers te maken heeft. Zelfde operatie, zelfde resultaat. Het toestel blijft hardnekkig weigeren. Een dood spoor. Misschien heb ik niet het goede of onvolledig besturingssysteem gekopieerd. Of moet ik een andere procedure volgen? Bedankt voor een oplossing.

Teunezuela

Teunezuela

• Lid sinds 27 juli 2011
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 19 mei 2012
  • 22:23

ik heb wel da laatste firmware hier,
met de naam “firmware_archos_android_gen8.aos” van 6 januari 2012

walterwill

walterwill

• Lid sinds 16 mei 2012
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 20 mei 2012
  • 09:32

Het is precies deze firmware die ik heb gevonden, maar zolang ik niet in het toestel kan heeft het toch geen zin. Dit heb ik in mijn hardwarelijst staan:
USB Root Hub, USB Composite Device,USB Mass Storage Device,Archos 7EAB USB Device,Generic volume - (F
Archos A7EB USB Device, Generic volume - (G
Archos A7EB (met vraagteken en uitroepteken)
Het is precies dit laatste waar het om gaat. Windows XP vind kennelijk de juiste driver niet. Ik heb (met dank aan jou voor het vernoemen van de SD kaart als redmiddel) deze site gevonden: Android Eclair 2.1.cab - Download, waarbij je het systeem op een kaart kunt installeren. Ik dacht dat daarmee mijn problemen van de baan waren omdat ook de drivers werden meegeleverd, maar het is niet gelukt. Omdat het systeem al een paar jaren oud is zou een driver update de oplossing kunnen bieden, maar ik heb deze vooralsnog niet gevonden. Zou ik aan Win 7 meer baat hebben? Dan wil ik wel in de geldbuidel tasten.
PS: die smileys heb ik niet ingelast, VBulletin interpreteert : (dubbel punt) als een gelukzalig smoeltje wat in mijn omstandigheden bepaald niet het geval is.

Teunezuela

Teunezuela

• Lid sinds 27 juli 2011
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 20 mei 2012
  • 14:42

iemand in je kennissen kring wie win 7 heeft, immers je wilt eerst weten of hij herkend word.
ps ik blijf met je mee denken.

Mischien is het een mogelijkheid om via het systeembeheer (hardware) dit toestel te verwijderen.
en opnieuw te laten zoeken. nee heb je, ja kun je krijgen.
Wat me nog te binnen schiet is op het moment van aansluiten de CTRL toets ingedrukt houden zodat deze niet gelezen wordt.
Zie je bericht wel weer.
gr martin

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren