Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Tucker

Tucker

• Lid sinds 15 februari 2012
  • Berichten 1428
  • Reputatie 70
  • 1 augustus 2012
  • 12:46

Voor mij zouden de punten en likes mogen verdwijnen, ik hecht er niet veel waarde aan. Uiteraard is het leuk als iemand het met je post eens is, maar dat zie je meestal ook wel terug in de vervolgposts. Ook komt het voor dat je een dislike krijgt omdat iemand het simpelweg niet met je eens is. Het zegt soms niets over de waarde van je post, vandaar dat het voor mij weinig betekenis heeft.

Bewerkt (24 april 2013 15:20)

Galaxy S5 stock v4.4.2
Galaxy S5 mini stock v4.4.2
Galaxy Tab 3 10.1 wifi stock v4.2.2

barremans

barremans

• Lid sinds 07 juli 2011
  • Berichten 2237
  • Reputatie 0
  • 1 augustus 2012
  • 13:07

Ik denk persoonlijk dat dit een oneindige discussie is .

To the point , meerdere accounts zou verboden/banned moeten zijn .
Dit om misbruik tegen te gaan

Grtz Barre

tjilitjap

tjilitjap

• Lid sinds 07 februari 2011
  • Berichten 4703
  • Reputatie 0
  • 1 augustus 2012
  • 13:38

pklijzing;327378
Er zijn al regels voor het uitdelen van reputatiepunten, men dient een minimum aantal berichten te hebben eer de uitgedeelde punten waarde hebben en er is ook een maximum dat men kan geven.
Degene die meerdere accounts had aangemaakt heeft dan ook punten uitgedeeld die 0 waarde hadden.

Er is al controle op het hebben van meerdere accounts, vandaar dat ik er ook achter ben gekomen dat er misbruik van werd gemaakt.
Echter het probleem van het misbruik van uitdelen van Likes en reputatiepunten ligt niet bij de nieuwe leden. Vandaar dat ik ook geen voorstander ben om daar meer beperkingen op te leggen.

Het misbruik komt meer van de “oudgedienden”:
- Er worden punten gegeven omdat men bevriend is
- omdat men punten heeft ontvangen van iemand en dan die persoon ook maar punten geeft (een soort ruilbeurs)
- er worden oproepen gedaan om maar punten en Likes te geven want “het kost toch niks”

Ik zie dat zodra ik de reputatiepunten controleer. Dan staat er een gebruiker tussen die achter elkaar punten heeft zitten uitdelen, soms zelfs met de reden “Gewoon zomaar” of “Omdat ik van jou ook punten kreeg”.

Dit is nu juist niet de bedoeling van Likes en reputatiepunten. Je geeft punten omdat:
- je het een waardevolle post vind
- iemand heeft je goed geholpen,
- je geeft een Like omdat je het eens met wat iemand zegt.

Worden de punten en Likes gewoon zomaar gegeven dan heeft dit hele systeem geen nut. Je ziet dan topics die tig Likes hebben maar of ze het verdiend hebben is maar de vraag.
Zelfde geldt voor het aantal Likes of reputatiepunten dat een gebruiker heeft. De vraag is heeft hij ze gekregen omdat hij ze verdiend heeft, of omdat hij veel vrienden heeft.

Dus denk na voordat je klakkeloos punten en/of Likes uitdeelt. Doe maar alsof het geld kost, dan zul je ze niet zo snel geven

Beste Patrick, wat loop je nou te zeiken over die likes???

Ik zie je telkens over die likes beginnen. ELKE post die positief bijdraagt aan een discussie is voor mij een LIKE waard. Niets daarover nadenken! Dit is wat anders dan REPUTATIEPUNTEN.

Sommige mensen zijn uren bezig, iets te maken voor een ander. Moet die ander daar dan van jou over na gaan nadenken of dat LIKE-waardig is???
Zoals gezegd zijn die likes wel belangrijk voor mij en degenen die echt iets bijdragen hier op het forum. Waardering dat je iets doet voor een ander!!
Het is niet alleen maar info en/of software pakken en wegwezen.
Er wordt tegen-actie verwacht, het liefst in de vorm van een re-actie, en al dan niet of je blij bent met het produkt/reactie, een like wel of niet.
Dat maakt een forum!

Je bent hier een zeer gevoelige discussie begonnen. Ik weet niet of dat slim was.

Als je niet tevreden bent met de gang van zaken met betrekking tot het bovenstaande, schaf dan dat hele punten systeem af. Je wilt toch dat dit forum een speels karakter heeft? Schaf die zooi dan af, of stel een waterdicht system in zoals op XDA…

Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6182
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 1 augustus 2012
  • 14:12

Beste tjiitjap,

Ik noem Likes en reputatiepunten omdat het hier over het misbruik daarvan gaat want ook het geven van Likes is in dit geval misbruikt, als je dat “zeiken” vind……

Ik ga het systeem niet afschaffen omdat er een paar leden er misbruik van maken, ik pak dan liever die leden aan.
Het merendeel van de leden vind het namelijk wel fijn dat er Likes en reputatiepunten zijn, het merendeel gebruikt ze ook verstandig.

Ik begrijp deze felle reactie van jou dan ook eigenlijk niet. Jij vind die Likes een waardering voor jouw werk, je wilt dan toch ook niet dat op deze wijze misbruik van wordt gemaakt doordat een lid lukraak een boel Likes uitdeelt? Zo kan iedereen elk topic duizend Likes geven, zegt dat dan iets over waardering?

Anyway, Het Reputatiesysteem en de Likes blijven. Leden kunnen tenslotte hiermee hun waardering en mening laten blijken en gelukkig is het maar een enkeling die het verkeerd gebruikt.
Het zal wel nog beter in de gaten worden gehouden om misbruik te voorkomen.

tjilitjap

tjilitjap

• Berichten 4703
  • Reputatie 0
  • 1 augustus 2012
  • 14:25

pklijzing;327447
Beste tjiitjap,

Ik noem Likes en reputatiepunten omdat het hier over het misbruik daarvan gaat want ook het geven van Likes is in dit geval misbruikt, als je dat “zeiken” vind……

Ik ga het systeem niet afschaffen omdat er een paar leden er misbruik van maken, ik pak dan liever die leden aan.
Het merendeel van de leden vind het namelijk wel fijn dat er Likes en reputatiepunten zijn, het merendeel gebruikt ze ook verstandig.

Ik begrijp deze felle reactie van jou dan ook eigenlijk niet. Jij vind die Likes een waardering voor jouw werk, je wilt dan toch ook niet dat op deze wijze misbruik van wordt gemaakt doordat een lid lukraak een boel Likes uitdeelt? Zo kan iedereen elk topic duizend Likes geven, zegt dat dan iets over waardering?

Anyway, Het Reputatiesysteem en de Likes blijven. Leden kunnen tenslotte hiermee hun waardering en mening laten blijken en gelukkig is het maar een enkeling die het verkeerd gebruikt.
Het zal wel nog beter in de gaten worden gehouden om misbruik te voorkomen.

Misbruik van likes… Pfff… Wat is volgens jou de norm voor een like dan? Waaraan moet een post voldoen om volgens jou like-waardig te zijn?? Want je zegt eigenlijk dat een like moet voldoen aan jouw voorwaarden. Wat zijn die voorwaarden dan? Ga je dat ook vastleggen in de regels? Die wil ik dan wel ff lezen…
We hebben het over een like van een post…o_O

Zolang je dat niet duidelijk kunt aangeven, en vastgelegd hebt in enig vorm van regelement, beschouw ik je hele schrijven erover als zinloos, en niet-gelezen…
In de tussentijd “like” ik lekker door :-)

Patrick

Patrick

• Berichten 6182
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 1 augustus 2012
  • 14:42

Je hebt niet goed gelezen…..
Het gaat over het misbruik van Likes (en reputatiepunten). Niet over een Like die is gegeven omdat iemand zijn waardering wil uitspreken maar iemand die lukraak Likes aan het uitdelen is omdat hij vind dat een topic/persoon er wel duizend verdiend. En daarnaast ook maar even een aantal extra accounts aanmaakt zodat hij nog meer Likes en reputatiepunten kan uitdelen. Dat is misbruik.

Je kan wel vinden dat iemand of een topic 1000 Likes verdiend, het uitdelen daarvan zal je toch op de juiste manier moeten doen. Wie hou je anders voor de gek? De 1000 Likes die 1 persoon uitdeelt zegt minder dan de Likes die je ontvangt van 1000 personen.

En tot slot:

barremans;327419
Ik denk persoonlijk dat dit een oneindige discussie is .

To the point , meerdere accounts zou verboden/banned moeten zijn .
Dit om misbruik tegen te gaan
Meerdere accounts zijn niet toegestaan en daar wordt dus ook op gecontroleerd.
Dit is inderdaad een oneindige discussie, die om de zoveel tijd wordt gevoerd (meestal omdat er misbruik heeft plaatsgevonden).
Daarom: Likes en reputatiepunten blijven, er wordt wel gecontroleerd op het in de startpost genoemde misbruik.

tjilitjap

tjilitjap

• Berichten 4703
  • Reputatie 0
  • 1 augustus 2012
  • 14:49

pklijzing;327463
Je hebt niet goed gelezen…..
Het gaat over het misbruik van Likes (en reputatiepunten). Niet over een Like die is gegeven omdat iemand zijn waardering wil uitspreken maar iemand die lukraak Likes aan het uitdelen is omdat hij vind dat een topic/persoon er wel duizend verdiend. En daarnaast ook maar even een aantal extra accounts aanmaakt zodat hij nog meer Likes en reputatiepunten kan uitdelen. Dat is misbruik.

Je kan wel vinden dat iemand of een topic 1000 Likes verdiend, het uitdelen daarvan zal je toch op de juiste manier moeten doen. Wie hou je anders voor de gek? De 1000 Likes die 1 persoon uitdeelt zegt minder dan de Likes die je ontvangt van 1000 personen.

Ik heb het niet over topics, het aantal likes dat een thread heeft, interesseert me geen bal. Het gaat om individuele posts… een kleine blijk van waardering is een like.

Je bent betuttelend bezig, Patrick. Pas daar mee op! Daarmee jaag je mensen weg! AndroidWorld is afhankelijk van zijn gebruikers. Een nieuwe papa hebben we niet nodig!

Patrick

Patrick

• Berichten 6182
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 1 augustus 2012
  • 14:53

Het is maar hoe je het bekijkt Bas

Maar het is nu duidelijk. Ik heb namens Androidworld aangegeven dat misbruik niet getolereerd is en dat daarop gecontroleerd wordt.
Dit topic gaat nu op slot.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren