Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6182
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 31 juli 2012
  • 11:45

Op Androidworld maken we gebruik van een Reputatiesysteem en Likes.
Hiermee kun je je waardering uitspreken voor wat iemand op het forum doet, een behulpzame post of dat je het eens bent met wat iemand zegt.

Helaas heb ik moeten concluderen dat daar nogal eens misbruik van wordt gemaakt met vandaag als dieptepunt.
Iemand heeft meerdere accounts aangemaakt en daarmee reputatiepunten en Likes uitgedeeld.

Als eerste is het niet toegestaan om meerdere accounts te hebben, maar om die accounts ook nog te misbruiken om pluspunten en Likes uit te delen gaat helemaal te ver.
Er zullen dan ook gepaste stappen tegen deze persoon worden genomen, de reputatiepunten en Likes zullen worden verwijderd.

Het Reputatiesysteem en de Likes zijn bedoeld om je waardering uit te spreken, maak daar geen misbruik van want dan hebben beide functies geen enkel nut.

Bewerkt (24 april 2013 15:20)
Tucker

Tucker

• Lid sinds 15 februari 2012
  • Berichten 1428
  • Reputatie 70
  • 31 juli 2012
  • 11:49

Wat zijn er toch een simpele zielen…

Galaxy S5 stock v4.4.2
Galaxy S5 mini stock v4.4.2
Galaxy Tab 3 10.1 wifi stock v4.2.2

jwhoutepen

jwhoutepen

• Lid sinds 18 juli 2011
  • Berichten 1561
  • Reputatie 50
  • 31 juli 2012
  • 11:58

Jammer dat er zulke mensen zijn inderdaad….
Het is leuk om te helpen en geholpen te worden. That's it.

Jwz-Swa

Jwz-Swa

• Lid sinds 20 mei 2012
  • Berichten 212
  • Reputatie 0
  • 31 juli 2012
  • 14:37

Dat sommige mensen het toch zo nodig vinden om zelf veel “reputatie” te krijgen. De beste manier om reputatie te krijgen is door elkaar te helpen, niet door simpelweg op “like” te klikken.

wools

wools

• Lid sinds 16 augustus 2010
  • Berichten 1064
  • Reputatie 0
  • 31 juli 2012
  • 14:52

idd en ik weet dat het gebeurt ben op dit moment al mijn likes bij zo een persoon aan het weghalen wil niks meer met zo iemand te maken hebben ik hoop dat andere mensen er net zo over denken en het een eerlijk forum blijft

barremans

barremans

• Lid sinds 07 juli 2011
  • Berichten 2237
  • Reputatie 0
  • 31 juli 2012
  • 15:35

tis toch ongelofelijk dat er overal cheaters zijn !!!!!!!!!!!!!! S&D zou ik zeggen die handel.
ip ban / email ban.

Grtz Barre

Mrjraider

Mrjraider

• Lid sinds 23 april 2012
  • Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 31 juli 2012
  • 18:16

Jammer dat er weer ergens misbruik van word gemaakt. Het zal zeker niet de eerste keer zijn, en dit is meer dan jammer. Laten we hopen dat men hier wat van geleerd heeft..
En verder gewoon genieten van dit geweldige forum waar je ontzettend veel leren kan

tjilitjap

tjilitjap

• Lid sinds 07 februari 2011
  • Berichten 4703
  • Reputatie 0
  • 31 juli 2012
  • 18:59

Mijn mening: Likes zijn wel belangrijk. Bijvoorbeeld in een ROM topic zoals het mijne. Een like geeft waardering voor de vele tijd die je erin steekt. Het is leuk dat iemand dat waardeert en toont dmv een like!
Reps is een ander verhaal. Een rep moet je echt verdienen, door iets te doen, wat een ander echt helpt.
Daar zijn echter al zoveel discussies over geweest…
Mensen met de zin onderin hun handtekening: “Heb ik je geholpen, druk dan op het sterretje”
Dat vind ik soort van bedelen erom. Niet mijn ding.

Een mogelijke oplossing voor het misbruiken van de reputatie knop:

Mensen met minder dan 50 posten, kunnen geen reputatie uitdelen. Zowel niet positief als negatief.
Zoiets soortgelijks heb je ook op XDA. Met minder dan 10 posten kun je niet veel op XDA.
Dit maakt meteen een einde aan het aanmaken van extra accounts, om reps uit te delen!

Maargoed, dit alles ook wel weer een beetje een overtrokken discussie.
De discussie is er al zo vaak geweest, over het wel of niet instellen van een reputatie systeem.
Haal dat systeem desnoods weg. Of als er zoiets moet zijn, zet dan het aantal likes dat iemand gehad heeft, bij zijn naam…

DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2801
  • Reputatie 60
  • 1 augustus 2012
  • 05:42

Ik ben het met bovenstaande grotendeels eens,op XDA kan je inderdaad over de 10 posts niet veel doen , zelfs geen download link pakken als ik het goed heb, hier ben ik ook zeker een voorstander van, want ik ben van mening dat je als rom bakker , of een andere soort creatie dat je toch wel enigszins eer van je werk wilt en mag hebben, dat krijg je door een leuk aantal bezoekers van je post, reacties, likes en reps , dit zijn zoon beetje de enige mogelijkheden van “betaling” die men krijgt voor toch wel soms uren, dagen werk . Dus om dit weg te halen vind ik jammer en geen goed idee .

Dan blijft in mijn ogen enige alternatief: meer controle op dubbele accounts, worden die gevonden, meteen onderzoeken op waarom en dan een waarschuwing of een ip ban. En zoals eerder gezegd minder mogelijkheden voor nieuwelingen en steeds meer opties naargelang je status .

Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6182
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 1 augustus 2012
  • 10:52

Er zijn al regels voor het uitdelen van reputatiepunten, men dient een minimum aantal berichten te hebben eer de uitgedeelde punten waarde hebben en er is ook een maximum dat men kan geven.
Degene die meerdere accounts had aangemaakt heeft dan ook punten uitgedeeld die 0 waarde hadden.

Er is al controle op het hebben van meerdere accounts, vandaar dat ik er ook achter ben gekomen dat er misbruik van werd gemaakt.
Echter het probleem van het misbruik van uitdelen van Likes en reputatiepunten ligt niet bij de nieuwe leden. Vandaar dat ik ook geen voorstander ben om daar meer beperkingen op te leggen.

Het misbruik komt meer van de “oudgedienden”:
- Er worden punten gegeven omdat men bevriend is
- omdat men punten heeft ontvangen van iemand en dan die persoon ook maar punten geeft (een soort ruilbeurs)
- er worden oproepen gedaan om maar punten en Likes te geven want “het kost toch niks”

Ik zie dat zodra ik de reputatiepunten controleer. Dan staat er een gebruiker tussen die achter elkaar punten heeft zitten uitdelen, soms zelfs met de reden “Gewoon zomaar” of “Omdat ik van jou ook punten kreeg”.

Dit is nu juist niet de bedoeling van Likes en reputatiepunten. Je geeft punten omdat:
- je het een waardevolle post vind
- iemand heeft je goed geholpen,
- je geeft een Like omdat je het eens met wat iemand zegt.

Worden de punten en Likes gewoon zomaar gegeven dan heeft dit hele systeem geen nut. Je ziet dan topics die tig Likes hebben maar of ze het verdiend hebben is maar de vraag.
Zelfde geldt voor het aantal Likes of reputatiepunten dat een gebruiker heeft. De vraag is heeft hij ze gekregen omdat hij ze verdiend heeft, of omdat hij veel vrienden heeft.

Dus denk na voordat je klakkeloos punten en/of Likes uitdeelt. Doe maar alsof het geld kost, dan zul je ze niet zo snel geven

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren