Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OPPO Reno 10x Zoom

• OnePlus 7 Pro

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

Ralph

Ralph

• Lid sinds 15 september 2009
  • Berichten 472
  • Reputatie 0
  • 5 oktober 2009
  • 21:00

Beste bezoeker van androidworld.nl, zoals de meeste van jullie gelezen hebben, heb ik het idee geopperd om een “app van de week” review te houden. Na wat heen en weer gemail tussen Ruud en mij bleek ook hij dit een goed idee te vinden en heeft terloops mij als Russische vrijwilliger aangewezen. Maar wie A zegt moet ook B zeggen, dus ik ben de uitdaging aangegaan.
Zondag eind van de dag zal ik de eerste review plaatsen en hoop op veel respons van jullie kant. Uiteraard staat het jullie daarna vrij om middels een pb aan mij kenbaar te maken dat je hier ook wel interesse in hebt, en aanspraak wil maken op eeuwige roem door het schrijven van jouw review.
De bedoeling is dan dat er 1 keer per week een review komt en dat deze zondag eind van de dag geplaatst gaat worden.

De review dient aan het volgende te voldoen:

* Globale beschrijving/werking van de applicatie
* De beschreven applicatie dient gratis te zijn, zodat iedereen na de opgewekte enthousiasme direct aan de slag kan.
* Hoe je op deze applicatie bent uitgekomen
* Waarom juist deze ten opzichte van soortgelijke apps
* Voor- en nadelen / plus-, minpunten
* Indien mogelijk screenshots
* Eventueel gebruikerstips
* De downloadlink (incl. QRcode indien mogelijk)

Stuur mij een pb met daarin de naam en versie van de applicatie die je wilt reviewen, dan plan ik de plaatsingsdatum in. Uiterlijk de zaterdag voor plaatsing kan je dan de review naar mij sturen waarna hij door mij geplaatst zal worden. (Uiteraard zal dit duidelijk onder vermelding van jouw naam gebeuren.)
Laat je creatieve genen dus de vrije loop en vereeuwig jezelf op het meest gezellige en informatieve Android-forum.
Uiteraard hoop ik op feedback en suggesties van jullie kant zodat we het geheel in een vorm kunnen kneden waar we ons allemaal in kunnen vinden.

Bewerkt (22 april 2013 12:13)
PaveInnocent

PaveInnocent

• Berichten 199
  • Reputatie 0
  • 6 oktober 2009
  • 14:54

Geweldig!, eindelijk ^^
Idee-tje, aangezien het Klote is als iedereen elke keer gaat reageren in een topic, (als alle revieuws in een topic worden gezet) is het misschien een idee (weet niet of dit al gebeurd) om een aparte forum-map(weet niet hoe dit heet) aan te maken.
dan kan elke app-revieuw toch becommentariseerd worden en eventueel tips (bijvoorbeel bij andnav2 over waar je goede maps kan vinden enzo) besproken.

Als de eerste post van elke thread de revieuw bevat hoeft er niet gezocht te worden, en weet je gelijk dat daaronder allerlei commentaar staat (problemen/tips/gebrabbel)

Ralph

Ralph

• Berichten 472
  • Reputatie 0
  • 6 oktober 2009
  • 14:58

Ik begrijp niet helemaal hoe je dit bedoeld, het idee is om van iedere review een eiegen topic te maken, hierdoor kunnen mensen erop reageren en kunnen er tips uitgewisseld worden, hoe had jij dit in gedachte?

Ralph

Ralph

• Berichten 472
  • Reputatie 0
  • 12 oktober 2009
  • 13:07

Zoals de meeste inmiddels gezien hebben is het eerste stuk geplaatst, ik ben heel benieuwd naar jullie bevindingen. En dan niet zozeer over de besproken applicatie, maar meer hoe en wat er beschreven is, de opzet en natuurlijk hoe hiermee verder te gaan.

Doel van dit geheel is om iedereen in de mogelijkheid te stellen een applicatie te reviewen die ze graag willen delen met anderen. Niks is leuker dan het delen van je enthousiasme, toch? Immers, je vrouw knikt wel heel begrijpend als je alle nieuwe features uitlegt van die geweldige app die je zojuist hebt gedownload, maar dat is waarschijnlijk dezelfde beleefde knik als ze om je mening vraagt hoe je d'r haar vind zitten of die nieuwe rok.
Nee, dan kan je beter je nieuwe gadget voorleggen aan gelijkgestemden en discussiëren over de zin of onzin van bijvoorbeeld augmented reality :p

Uiteraard is het toegestaan om de medehoorders hun mening te laten geven. Ze kunnen het geweldig vinden, maar misschien hebben ze wel alternatieven die beter zijn, of andere functionaliteit bieden. Oftewel het forum volledig tot zijn recht laten komen en een applicatie volledig doorlichten.

Zoals al een aantal maal is gemeld, is het idee om iedereen in de gelegenheid te stellen een stukje te schrijven. Dit kan je simpelweg doen door een pb naar mij te sturen met daarin de naam van de applicatie die je zou willen beschrijven, ik plan dan de plaatsingsdatum in. In principe zal dat altijd zondag in de avond zijn. Als je er voor zorgt dat ik de tekst uiterlijk de avond ervoor heb, zorg ik voor de plaatsing met uiteraard de duidelijke vermelding van de schrijver.
Op deze manier kunnen we een community-topic opbouwen die voor-en-door iedereen is.

Laat dus van je horen!

PaveInnocent

PaveInnocent

• Berichten 199
  • Reputatie 0
  • 19 oktober 2009
  • 11:17

Venzent;8100
Ik begrijp niet helemaal hoe je dit bedoeld, het idee is om van iedere review een eiegen topic te maken, hierdoor kunnen mensen erop reageren en kunnen er tips uitgewisseld worden, hoe had jij dit in gedachte?

Precies zoals je het nu gedaan hebt ;-)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren