Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 8 juni 2011
  • 19:05

Er wordt hier verder niet zoveel gescholden gelukkig.
Maar er zijn nog zoveel andere nederlandse woorden die gebruikt kunnen worden om een bepaalde ontevredenheid aan te duiden.
En ik snap ook wel dat “potjandorie wat een rot-telefoon heb ik” net niet de strekking van het gevoel van de persoon benaderd, maar we moeten ten aller tijden rekening houden dat dit een openbaar forum is waar iedereen…ongeacht leeftijd of welke andere status dan ook, welkom is.
Vandaar dat we gewoon netjes blijven…en al vloek je honderduizendkeer tegen je beeldscherm….schrijf het gewoon even wat netter daarna.

Bewerkt (8 juni 2011 19:05)

Samsung Galaxy S8+

Julian

Julian

• Lid sinds 02 januari 2011
  • Berichten 706
  • Reputatie 0
  • 8 juni 2011
  • 19:10

frank1964;174509
Is het nou echt zo moeilijk om normaal taalgebruik te hanteren?
Niemand vraag je om ABN te spreken, maar overal maar die scheldwoorden bij halen in welke vorm dan ook “omdat het er zo ingeslopen is” gaat er bij mij ook niet in. Heb je daar problemen mee ga dan inderdaad even naar een andere site, ga wat anders doen en koel lekker af voordat je dan weer reageert.

Ach… zo erg is het hier toch niet? beetje overdreven allemaal..
Ziektes, iemand anders uitschelden etc etc ben ik het mee eens..
Maar af en toe een woord in je eigen zin die naar niemand toe gericht is moet kunnen vind ik.
Belachelijk ouderwets gedoe…

Bewerkt (8 juni 2011 19:10)
Peter86

Peter86

• Lid sinds 06 november 2010
  • Berichten 4291
  • Reputatie 0
  • 8 juni 2011
  • 19:52

AVS;174512
Er wordt hier verder niet zoveel gescholden gelukkig.
Maar er zijn nog zoveel andere nederlandse woorden die gebruikt kunnen worden om een bepaalde ontevredenheid aan te duiden.
En ik snap ook wel dat “potjandorie wat een rot-telefoon heb ik” net niet de strekking van het gevoel van de persoon benaderd, maar we moeten ten aller tijden rekening houden dat dit een openbaar forum is waar iedereen…ongeacht leeftijd of welke andere status dan ook, welkom is.
Vandaar dat we gewoon netjes blijven…en al vloek je honderduizendkeer tegen je beeldscherm….schrijf het gewoon even wat netter daarna.

haha nou ik zou er op letten .. maar meestal doe ik eerst en denk ik daarna

Julian;174515
Ach… zo erg is het hier toch niet? beetje overdreven allemaal..
Ziektes, iemand anders uitschelden etc etc ben ik het mee eens..
Maar af en toe een woord in je eigen zin die naar niemand toe gericht is moet kunnen vind ik.
Belachelijk ouderwets gedoe…

Helemaal mee eens..

Bewerkt (8 juni 2011 19:52)
dherre65

dherre65

• Lid sinds 23 april 2013
  • Berichten 1480
  • Reputatie 0
  • 8 juni 2011
  • 20:00

Ben het wel met Julian eens hoor, we zitten niet op het forum van de bond tegen het vloeken toch? Beetje jammer dat er zo hard over wordt gevallen… Af en toe wat lossere taal maakt het juist weer wat toegankelijker.

Ben het natuurlijk wel weer eens met de strekking dat er niet met ziektes enzo gegooid moet worden, maar er is een verschil tussen grof schelden (wat ik nog nooit ben tegengekomen hier op het forum) en ‘oh shit’.

Bewerkt (8 juni 2011 20:00)
Het_ratje

Het_ratje

• Lid sinds 02 december 2010
  • Berichten 3102
  • Reputatie 10
  • 8 juni 2011
  • 20:01

Tja ieder zijn mening. Kan best begrijpen dat men soms scheldwoorden gebruikt om hun desceptie en onkunde aan hun zijde kracht bij te zetten. Maar je kunt te ver gaan. Heb ik mijzelf ook weleens op betrapt, hier zou ik het niet zo snel (meer) doen, op XDA in de flow van een reeks nOob-achtige dingen/posts wel, maar goed in het engels wordt overal wel schuine taal gebruikt.

Bewerkt (8 juni 2011 20:01)
Jayum

Jayum

• Lid sinds 18 september 2010
  • Berichten 318
  • Reputatie 0
  • 8 juni 2011
  • 20:29

pklijzing;125422
Er word nogal eens schuttingtaal gebruikt in posts wat niet is toegestaan zoals in de Huisregels staat:
Bij deze het dringende verzoek om hierop te letten als jullie posten.
Wat is schuttingtaal nou weer? Voor de een is het heel normaal, en voor de ander niet. En sowieso op het internet komt het anders over dan in echte wereldje.

Bewerkt (8 juni 2011 20:29)

/

Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6275
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 8 juni 2011
  • 20:35

Jayum;174588
Wat is schuttingtaal nou weer? Voor de een is het heel normaal, en voor de ander niet. En sowieso op het internet komt het anders over dan in echte wereldje.
schuttingtaal
` schut - ting - taal de -woord taal die veel obscene woorden bevat
Gevonden op schuttingtaal Nederlands woordenboek - Woorden.org

schuttingtaal
1) Niet beschaafde taal 2) Onzedelijke taal 3) Straattaal
Gevonden op Vertalen met Mijnwoordenboek Vertaling
Het is nu wel duidelijk. Ook al vind de één het wel kunnen en de ander alleen in bepaalde omstandigheden, het is volgens de forumregels niet toegestaan.
Bij deze gaat dit topic dan ook op slot.

Bewerkt (8 juni 2011 20:35)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren