Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Xiaomi Mi 10 Pro

• Huawei P40 Pro

• Realme X2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

albertbolink

albertbolink

• Lid sinds 27 augustus 2010
  • Berichten 181
  • Reputatie 0
  • 23 november 2010
  • 12:20

Vaker bankpasje defect door straling snartphone.

woensdag 17 november 2010 - Door: Webredactie
De magnetische straling van smartphones blijkt funest voor bankpassen. Banken raden hun klanten aan om de bankpas uit de buurt van de telefoon te houden.
Bij de Rabobank komen er vele klachten binnen sinds de opkomst van de smartphones. Verschillende soorten smartphones hebben daar last van omdat de stralingsgolven de kaarten demagnetiseert. Niet alleen de Rabobank kampt met het probleem, de ABN AMRO heeft op hun pashouder een tekst staan die mensen aanspoort om de telefoon uit de buurt van de pas te houden.
Volgens een medewerker bij de Rabobank zijn er mensen die om de drie maanden een nieuwe pas moeten aanvragen. De passen kunnen ook kapot gaan door tassen en portemonnees met magnetische sluiting, luidsprekers, anti-diefstalplaatjes in winkels en magneetborden. Vooral de krachtige magnetische straling van de smartphone is debet aan de klachten.
Via: Spitsnieuws

Bewerkt (23 november 2010 12:20)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 23 november 2010
  • 12:25

Flauwekul !!!!!!!

Bewerkt (23 november 2010 12:25)

Samsung Galaxy S8+

Quinten

Quinten

• Lid sinds 02 maart 2010
  • Berichten 1283
  • Reputatie 0
  • 23 november 2010
  • 12:27

+ dat dit geen site nieuws is dus ik verplaatst hem even.

Ik heb overigens nog nooit problemen gehad terwijl ik mijn mobieltje altijd in mijn zak heb waar ik mijn bankpas
ook heb zitten.

Bewerkt (23 november 2010 12:27)
Barry132

Barry132

• Lid sinds 29 november 2010
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 4 december 2010
  • 20:11

AVS;62254
Flauwekul !!!!!!!

Waarom flauwekul?
Dat smartphones meer stralen dan gewone mobieltjes is bewezen, of dat ook een chip in een bankpas kan slopen is niet bewezen maar er is ook nog geen onderzoek naar gedaan.

De stralingswaarde (SAR-waardes) is tot een waarde van 0,6 volgens verschillende gezondheidsorganisatie's niet schadelijk. Daarboven dus wel. Voor wie en voor wat dit schadelijk is blijft echter onduidelijk, net zoals de risico's op de lange termijn.
De max wettelijke SAR waarde bedraagt overigens 2.0. Op het gebied van stralingswaarde onder de mobieltjes scoort Motorola het slechtst en Samsung het beste.

HTC Touch pro 1,87
HTC Hero 1,51
Appele Iphone 3GS 1,38
Blackberry curve 8520 1,22
Nokia N97 0,67
Samsung Galaxy 0,61

Bewerkt (4 december 2010 20:11)
AVS

AVS

• Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 4 december 2010
  • 20:41

De stralingswaarde is veel te klein om de magneetstrip op je bankpas te slopen.
Ik zit nu 13 jaar in die business.
Passen gaan stuk door velerlei dingen maar niet door straling/mag. Veld van een pda.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Bewerkt (4 december 2010 20:41)

Samsung Galaxy S8+

rephaia

rephaia

• Lid sinds 23 november 2010
  • Berichten 771
  • Reputatie 0
  • 4 december 2010
  • 21:09

lol leuk idee om snel rijk te worden met een bankpashoesje dat straling (ook handig bij de kassa) tegenhoudt. oke lukt todat je door de mand valt door tr*s r@dar ofzo fcol

Bewerkt (4 december 2010 21:09)
yoeri

yoeri

• Lid sinds 26 november 2010
  • Berichten 238
  • Reputatie 0
  • 5 december 2010
  • 10:33

dit is waarschijnlijk het volgend excuus van de banken om de slechte kwaliteit van hun kaarten tegenwoordig te verbloemen.

Bewerkt (5 december 2010 10:33)
AVS

AVS

• Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 5 december 2010
  • 11:15

Daar sla je wel de spijker op zn kop.
Paar maanden terug is er door de rabobank een lichting "slechte" passen de deur uit gegaan. Veel problemen hierdoor dat mensen gewoon niet konden pinnen. Geef de pin automaat maar de schuld, en anders, als dat niets opleverd, de telefoon, of weet ik het wat voor elec. apparaat.
Veel problemen komen ook voort uit het feit dat winkels de leeskoppen van de betaalterminals nauwelijks reinigen, ook dat is een veel voorkomend probleem als de kaart niet goed gelezen kan worden.
1 januari gaat het overigens allemaal verdwijnen en wordt de magneetstrip niet meer gebruikt maar alleen nog de chip op de kaart. In veel winkels is het al een tijdje mogenlijk om op die manier te betalen naast de gewone magneet-lezer.

Hoe het ook zei…mn telefoons zitten al jaren in de buurt van mn pinpas als ik mn jas aanheb en als mn bank het toelaat pin ik er vrolijk op los :-)

dit is waarschijnlijk het volgend excuus van de banken om de slechte kwaliteit van hun kaarten tegenwoordig te verbloemen.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Bewerkt (5 december 2010 11:15)

Samsung Galaxy S8+

fifarunnerr

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 5 december 2010
  • 11:27

Kijk, AVS snapt het

Altijd dat gezeur, slaat werkelijk weer nergens op. Echt waar, hoeveel straling geeft een gsm nou, is echt minimaal hoor. En die magneet die er in zit gaat echt geen verschil uit maken. Gelukkig maar dat we die chip gaan gebruiken, want die magneetstrip is en van slechte kwaliteit en makkelijk te hacken.

Bewerkt (5 december 2010 11:27)
AVS

AVS

• Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 5 december 2010
  • 12:10

e.e.a. heeft idd wel te maken met het veelvuldig skimmen van de terminals. En dat zou met die chip een stuk moeilijker moeten zijn.
We wachten afvaak zijn de kwaadwillende ook erg innovatief en vinden ze wel weer andere manieren.

Bewerkt (5 december 2010 12:10)

Samsung Galaxy S8+

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren