Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OPPO Reno 10x Zoom

• OnePlus 7 Pro

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

Xeno

Xeno

• Lid sinds 27 maart 2010
  • Berichten 2176
  • Reputatie 0
  • 1 februari 2011
  • 19:32

Ik gebruik ze ook niet omdat ik denk dat er ook de kans niet reeel is om een virus te hebben.

Sent With Smoke Signals Using A Fire

Bewerkt (1 februari 2011 19:32)
Raffie

Raffie

• Lid sinds 01 november 2010
  • Berichten 816
  • Reputatie 0
  • 1 februari 2011
  • 20:08

Ik gebruik ook geen scanners en dat soort dingen maar dit is misschien toch wel iets om in de gaten te houden?!

Is dit hetgeen waar het om gaat?

de Telegraaf ma 31 jan 2011, 15:06
Veiligheidslek in Android 2.3

door onze redactie
AMSTERDAM - De nieuwste versie van Google’s Android besturingssysteem, 2.3 oftewel Gingerbread, bevat een veiligheidslek waardoor kwaadwillenden toegang kunnen krijgen tot gegevens van de gebruiker. Een soortgelijk probleem deed zich ook voor bij eerdere versies van Android. Google dacht het lek in 2.3 echter gedicht te hebben.

Een onderzoeker van de North Carolina State University ontdekte het lek in versie 2.3. Door de softwarefout kunnen Android gebruikers kwaadwillenden ongemerkt toegang geven tot persoonlijke informatie door op een ‘besmet’ linkje te klikken. Vervolgens kan een schadelijke website de gegevens van bestanden die opgeslagen staan op de microSD-kaart van de telefoon lezen en uploaden. Op dit kaartje kunnen tal van gegevens staan zoals bewaarde voicemails, foto’s en data van online bankieren. Bovendien kunnen aanvallers precies zien welke applicaties geïnstalleerd staan op de telefoon en veel van de apps uploaden naar een server op afstand.
Google heeft nog geen oplossing voor het probleem. Android gebruikers die geen risico willen lopen kunnen drie dingen doen: de sd-kaart verwijderen, maar dat gaat ten kosten van de opslagmogelijkheden, de JavaScript functie in de browser uitschakelen, maar daardoor heb je geen toegang tot bepaalde online content, of een andere browser gebruiken, zoals Firefox of Dolphin HD.

Bewerkt (1 februari 2011 20:08)
Xeno

Xeno

• Lid sinds 27 maart 2010
  • Berichten 2176
  • Reputatie 0
  • 1 februari 2011
  • 20:13

Wat men dus zegt is dat men toegang heeft tot de sd kaart. Mij goed, als men dat bij mij doet. Gaat men enkel achtergronden, apps, roms & themas vinden. Dus weer geen probleem. Ook weer geen reele kans op “besmetting”.

Sent From Xeno's Freakin Galaxy

Bewerkt (1 februari 2011 20:13)
Flozzo

Flozzo

• Lid sinds 19 december 2009
  • Berichten 603
  • Reputatie 0
  • 1 februari 2011
  • 21:33

fifarunnerr;94168
Ik ook niet. Vertrouw hem eerlijk gezegd niet zo. Lijkt me sterk dat ze zonder root die bug kunnen fixen.
Dus dan maken ze gebruik van die bug om hem te fixen ofzo?

Als die app uit is ga ik hem is onderzoeken/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Is ie dat niet al? Of wacht je op de source?/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />
En tja, of ie werkt of niet weet ik ook niet :S

Bewerkt (1 februari 2011 21:33)
Raffie

Raffie

• Lid sinds 01 november 2010
  • Berichten 816
  • Reputatie 0
  • 1 februari 2011
  • 21:39

Flozzo;94293
Is ie dat niet al? Of wacht je op de source?/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />
En tja, of ie werkt of niet weet ik ook niet :S

Volgens mij is ie er al wel maar moet je je aanmelden of zo en de source… 1 week, 4 dagen, 20 uur en 22 minuten

Bewerkt (1 februari 2011 21:39)
Memphius

Memphius

• Lid sinds 02 februari 2011
  • Berichten 58
  • Reputatie 0
  • 2 februari 2011
  • 23:01

Ik denk dat, mocht dit ooit gebeuren, dat dit via een app gebeurt. Nou is het onderhand wel duidelijk dat we op moeten letten met welke machtigingen je welke applicaties geeft (zie test van Angry Birds).

Gelukkig heeft papa Google een eigen beveiligingssysteem! Wanneer zij een bepaalde app, om bijv veiligheidsredenen, niet op Android willen terug zien dan hoeven zij enkel op afstand het commando te geven. Elke telefoon (met netwerk natuurlijk) die ‘besmet’ is zal de applicatie geforced deïnstalleren.

dat is wat ik heb begrepen (correct me if I'm wrong)

Bewerkt (2 februari 2011 23:01)
ChantallicA

ChantallicA

• Lid sinds 06 maart 2011
  • Berichten 96
  • Reputatie 0
  • 8 maart 2011
  • 07:54

Dus als ik het zo goed begrijp hoef je geen virusscanner op je telefoon te hebben omdat google hem toch wel automatisch verwijderd als je een app download waar maleware in zit?? *sorry als ik het verkeerd begrepen heb.

Bewerkt (8 maart 2011 07:54)
Het_ratje

Het_ratje

• Lid sinds 02 december 2010
  • Berichten 3102
  • Reputatie 10
  • 9 maart 2011
  • 08:22

Ik vind die google scanner zelf niet afdoende, maar ook niet een scanner an sich, dus gewoon goed uitkijken WAT je binnenhaalt.

Wat wel zo is is als je ALLEEN apps via de market binnenhaalt de kans op vervuiling minimaal is omdat google het meest snel op
kan merken als er iets niet pluis is.

Bewerkt (9 maart 2011 08:22)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren