Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Xiaomi Mi 10 Pro

• Huawei P40 Pro

• Realme X2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

frank1964

frank1964

• Lid sinds 27 april 2010
  • Berichten 859
  • Reputatie 0
  • 27 oktober 2010
  • 20:27

'Nieuwe Google-telefoon voor kerst in Britse winkels'
Uitgegeven: 27 oktober 2010 15:43
Laatst gewijzigd: 27 oktober 2010 15:43
AMSTERDAM - Nog voor de kerst verschijnt in Groot-Brittanië de tweede telefoon van Google. Het internetbedrijf zou volgens de Londense zakenkrant City A.M. een deal hebben gesloten met de Britse winkelketen Carphone Warehouse.

De opvolger van de Nexus One zou Nexus Two gaan heten en exclusief verkrijgbaar zijn in de winkels van Carphone. Beide bedrijven wilden tegenover de krant niet reageren op de berichtgeving.
Een van de bronnen zegt in de krant dat het er op lijkt dat Google zijn strategie verandert. “Eerst werkten ze alleen met een provider, nu alleen met een winkelketen.”

Verkoop
Volgens de bron zou dat een positief effect op de verkoop kunnen hebben, omdat de Nexus One alleen online werd verkocht terwijl consumenten graag naar een winkel gaan voor de aankoop van hun mobiele telefoon.

Welk bedrijf de nieuwe Google-telefoon gaat fabriceren is nog niet bekend. Eerder dit jaar werd ontkend dat Samsung de producent van het nieuwe Android-toestel zou zijn. De Nexus One werd gemaakt door HTC.
'Geen opvolger'
De momenteel op Android 2.2.1 werkende Nexus One, die vorig jaar december werd geïntroduceerd en in januari op de markt kwam, zou volgens een eerdere verklaring van Google juist voorlopig geen opvolger krijgen.
Het enige doel van de zoekgigant was het opzetten van een nieuw telefoonplatform en nadat deze missie volgens het bedrijf geslaagd was, zei CEO Eric Schimdt tegen het bestuur ‘Ok, het heeft gewerkt. Gefeliciteerd, we stoppen'.
© NUzakelijk/Idealize

Bewerkt (27 oktober 2010 20:27)
Ippe_Ziepe

Ippe_Ziepe

• Lid sinds 31 maart 2009
  • Berichten 297
  • Reputatie 0
  • 28 oktober 2010
  • 09:04

Ja precies, dat bericht wilde ik net gaan posten. Ben heel benieuwd, aangezien ik vanaf 11 februari mijn G1 mag gaan vervangen. Hoop dat Vodafone hem dan heeft, maar ik ben bang dat dat nog wat te vroeg is. Tot nu toe zit ik nog te denken aan de Desire Z.

Ze denken trouwens dat de N2 een Samsung is. Zou best kunnen natuurlijk.

Bewerkt (28 oktober 2010 09:04)
Quinten

Quinten

• Lid sinds 02 maart 2010
  • Berichten 1283
  • Reputatie 0
  • 28 oktober 2010
  • 09:27

Zolang ik het niet van Google zelf in een persbericht zie neem ik hier nog niks van aan.
Google heeft tenslotte erg lang gezegd met zekerheid geen nieuw toestel uit te brengen en om de koers zomaar
met 180 graden te draaien vind ik niks voor Google.

Bewerkt (28 oktober 2010 09:27)
Ippe_Ziepe

Ippe_Ziepe

• Lid sinds 31 maart 2009
  • Berichten 297
  • Reputatie 0
  • 28 oktober 2010
  • 09:29

Zou kunnen, maar het is imho wel geloofwaardig dat ze geen telefoon meer wilden omdat het verkoopkanaal niet echt lekker liep (alleen online). Nu een samenwerking met een winkelketen lost dat probleem op, dus waarom ook niet?

We wachten af…

Bewerkt (28 oktober 2010 09:29)
mvenneker

mvenneker

• Lid sinds 18 oktober 2010
  • Berichten 1596
  • Reputatie 0
  • 28 oktober 2010
  • 09:45

het zou wel nice zijn als dit gerucht klopt:

de hardware van samsung en de software + support van Google = onoverwinnelijke combo :-)

Stel dat het zo is, dan komt deze telefoon zeker op mn lijstje gezien ik nu al mn abbo kan verlengen + nieuwe foon

Bewerkt (28 oktober 2010 09:45)
Quinten

Quinten

• Lid sinds 02 maart 2010
  • Berichten 1283
  • Reputatie 0
  • 28 oktober 2010
  • 09:48

Ippe Ziepe;52105
Zou kunnen, maar het is imho wel geloofwaardig dat ze geen telefoon meer wilden omdat het verkoopkanaal niet echt lekker liep (alleen online). Nu een samenwerking met een winkelketen lost dat probleem op, dus waarom ook niet?

We wachten af…

Het zal zeker dat probleem oplossen maar het groot verkopen van de Nexus One was ook niet het plan, zoals
ook het Nu artikel al aangeeft. Wat ze wilden is gelukt.

Bewerkt (28 oktober 2010 09:48)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren