Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Xiaomi Mi 10 Pro

• Huawei P40 Pro

• Realme X2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Obiku

Obiku

• Lid sinds 16 juni 2010
  • Berichten 344
  • Reputatie 0
  • 19 oktober 2010
  • 12:52

Jobs: Android is te versnipperd

Jobs: Android is te versnipperd
door onze redactie

AMSTERDAM - Apple baas Steve Jobs uitte gisteren tijdens een telefonische toelichting op de financiele resultaten van het afgelopen kwartaal stevige kritiek op rivaliserende besturingssystemen. Vooral Google?s Android moest het ontgelden. Jobs ziet BlackBerry producent Research in Motion niet meer als concurrent. ?We zijn ze voorbij en ik zie ze ons in de nabije toekomt niet inhalen.?

De kritiek dat de producten van Apple in vergelijking met Android producten niet open genoeg zijn, wuifde Jobs weg. “Open versus gesloten is een rookgordijn,” stelt hij. “Het echte verschil tussen de iPhone en Android is geïntegreerd versus versnipperd.”

Jobs wijst erop dat op verschillende telefoons verschillende versies van Android draaien. “Ontwikkelaars worden dus gedwongen om meerdere versies van hun applicaties te creëren en de gebruiker moet zelf maar achterhalen welke versie hij nodig heeft. Vergelijk dat eens met de iPhone waar elke app hetzelfde is.”

De echte vraag is volgens Jobs dan ook wat beter is voor de klant geïntegreerd of gefragmenteerd. Hij wijst er op dat de meeste mensen gewoon willen dat hun apparaat werkt en bij deze mensen wint geintegreerd.

Andy Rubin, de man achter Google’s Android besturingssysteem, heeft de kritiek van Jobs aangegrepen om zijn allereerste tweet te versturen. Uiteraard was deze gericht aan Jobs. “Alleen geeks zullen het bericht van Rubin echt kunnen ontcijferen, maar het komt er op neer dat hij Jobs uitlegt wat open precies is en uiteraard is dat Android. Jobs heeft nog niet op de tweet van Rubin gereageerd.

De topman van Apple verwacht overigens niet veel concurrentie voor de iPad. De onlangs gelanceerde kleine iPad rivalen van Samsung en Dell maken volgens Jobs geen schijn van kans. De fabrikanten zullen volgens hem de pijnlijke les leren dat hun tablets te klein zijn.

Overigens vielen de verkoopcijfers van de iPad in het fiscale vierde kwartaal tegen. Het bedrijf verkocht 4,19 miljoen exemplaren, terwijl analisten bijna 5 miljoen stuks hadden voorspeld. Er is echter geen tekort aan vraag, maar aan aanbod. Analisten verwachten dan ook een flinke verkoopstijging in de decembermaand als Apple aan de vraag kan voldoen. De verkoopcijfers van de iPhone 4 voldoen wel aan de verwachtingen.

Bron: De Telegraaf

Bewerkt (19 oktober 2010 12:52)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 19 oktober 2010
  • 13:04

Nou…lekker dan.
Wordt ik dus meteen als een Geek bestempeld :eek: :p

Bewerkt (19 oktober 2010 13:04)

Samsung Galaxy S8+

esther1801

esther1801

• Lid sinds 08 september 2010
  • Berichten 3757
  • Reputatie 40
  • 19 oktober 2010
  • 13:08

AVS;48882
Nou…lekker dan.
Wordt ik dus meteen als een Geek bestempeld :eek: :p

Nou gelukkig ik niet :p maare vertel eens dan “wat staat er”?
Want jij kan het dus wel ontcijferen ‘geek’

Bewerkt (19 oktober 2010 13:08)

AW Forum Queen voor het leven

AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 19 oktober 2010
  • 13:21

Als ik het goed heb wordt er hier een repository gemaakt en daarna gesynct.
Om het wat simpeler te maken….hiermee wordt gewoon een steek gegeven naar Steve Jobs dat Android open source is in vegelijking met Iphone. De repository syncen wil zeggen dat men de source van verschillende projecten kan ophalen om ermee te werken (developers)

Bewerkt (19 oktober 2010 13:21)

Samsung Galaxy S8+

esther1801

esther1801

• Berichten 3757
  • Reputatie 40
  • 19 oktober 2010
  • 13:26

Ehhhh oké

Bewerkt (19 oktober 2010 13:26)

Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 19 oktober 2010
  • 13:31

Tsja, misschien moet iemand het even vertalen naar normaal Nederlands. Het hele artikel dan. Komt mijn poging:

AMSTERDAM - Apple baas Steve Jobs vreest dat andere besturingssystemen een groot deel van de Apple's omzet afsnoepen. Voor voor Android is hij erg bang. Jobs ziet producent RIM niet meer als echte bedreiging omdat de iPhone in die markt al gefaald heeft.

De kritiek dat de producten van Apple in vergelijking met Android producten niet open genoeg zijn weigert Jobs te erkennen: “Het echte verschil tussen iPhone en Android is dat iPhone gebruikers niets te kiezen hebben maar alles moeten doen wat ik wil”.

Jobs wijst erop dat op verschillende telefoons verschillende versies van Android draaien. Ontwikkelaars hoeven niet te wachten totdat the almighty Jobs toegang verleent tot het OS. Vergelijk dat eens met de iPhone waar elke app hetzelfde is (sic).

De echte vraag is volgens Jobs dan ook wat beter is voor de klant, keuzevrijheid of sensuur . Hij wijst er op dat de meeste mensen gewoon willen dat hun apparaat doet wat de klant wil en bij deze mensen wint Android.

Nou ja, en zo verder.

@Es: wat er staat zijn de UNIX commando's die nodig zijn om een Android kernel van zijn sourcecode te bouwen. Dat kan in principe iedereen die een UNIX systeem ter beschikking heeft - de sources zijn openbaar (en je kunt ze direct uit een voor iedereen toegankelijk versiebeheersysteem plukken).

Bewerkt (19 oktober 2010 13:31)
esther1801

esther1801

• Berichten 3757
  • Reputatie 40
  • 19 oktober 2010
  • 13:38

Toppie!!! Jip en Janneke taal, daar hou ik van haha

Bewerkt (19 oktober 2010 13:38)

Dominee

Dominee

• Lid sinds 14 mei 2010
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 20 oktober 2010
  • 20:42

Hij is gewoon jaloers dat die geen android phone heeft…. :-)

Bewerkt (20 oktober 2010 20:42)
fifarunnerr

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 20 oktober 2010
  • 20:50

Inderdaad, Jobs is gewoon een vage gast. Pas onder druk van de media toegeven dat je enige smartphone een slechte ontvangst heeft, en eerst vermelden dat het de gebruikers zijn die de fout maken, en vervolgens denken dat het een software fout is.
Jaja, zo kan ik ook producten verkopen. Het is dat hij bij Apple zit en de helft er achteraan loopt omdat het van Apple is, en apple is king dus het zal wel goed zijn. Als hij bij Microsoft zat was hij allang ontslagen.

Bewerkt (20 oktober 2010 20:50)
Quinten

Quinten

• Lid sinds 02 maart 2010
  • Berichten 1283
  • Reputatie 0
  • 20 oktober 2010
  • 21:03

Steve Jobs is iemand die in de aanval gaat als de concurrentie in zijn
nek ademt. En dan wel op de smerige manier. De beste man kan geen positief woord zeggen over Googles Android.
Dat is toch raar aangezien er miljoenen mensen zijn die dat wel kunnen. Of neem de antenne gate van de iPhone 4 waar
de man in kwestie van bijna elke grote fabrikant een toestel de grond in stampt van “deze heeft het ook”.

Apple zit momenteel in zoveel rechtszaken dat het hem wellicht teveel word ofzo. Hij had namelijk een tal van verschrikkelijk
domme uitspraken die iemand in zijn positie beter niet kan maken.

Ik besteed verder geen serieus aandacht aan wat ze bij Apple allemaal zeggen.
Ik werk op Apple maar ik ben totaal geen fan van die Communist. Mijn excuses

Bewerkt (20 oktober 2010 21:03)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren