Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

• Xiaomi Mi 9T

• Huawei P30 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

West

West

• Lid sinds 04 augustus 2010
  • Berichten 288
  • Reputatie 0
  • 13 augustus 2010
  • 17:53

Jullie favoriete speurneus West is weer ergens achter. Berucht en befaamd vanwege de 360-opschorting, heeft West het volgende quietly brilliante nieuws weer klaar:
Vodafone voert datalimieten in voor zijn internetabonnementen voor smartphones. Klanten met het goedkoopste abonnement krijgen een limiet van 250MB per maand, duurdere abonnementen krijgen een maandlimiet van 1GB, laat de provider weten.

De wijzigingen gaan in per 6 september en gelden alleen voor nieuwe klanten, aldus Vodafone. Voor bestaande klanten verandert er niets, zo heeft Vodafone vrijdag bekendgemaakt. De wijzigingen gaan ook gelden voor de zakelijke markt, maar pas vanaf oktober. De voorwaarden voor zakelijke abonnementen worden pas later bekendgemaakt.

Klanten die een ‘Bel+SMS+Web’-abonnement voor 26,50 euro per maand afsluiten, krijgen een datalimiet van 250MB. Bij alle duurdere abonnementen geldt een datalimiet van 1GB. De prijs verandert niet. Bovenop het abonnement kunnen klanten voor 10 euro per maand 1GB aan data bijkopen.

Volgens Vodafone zijn de datalimieten nodig, omdat klanten de huidige fair use policy niet begrijpen. Daarbij mogen klanten tien keer het gemiddelde verbruik aan data verstoken, waarna Vodafone coulant omgaat met mensen die daarover heen gaan. Voor klanten is dit echter niet heel duidelijk omdat zij geen inzicht hebben in wat hun eigen verbruik en het gemiddelde verbruik is. Nieuwe klanten zullen boven de datalimiet 3 eurocent per extra verstookte megabyte moeten gaan betalen.

Daarnaast komen nog twee wijzigingen: gesprekken worden afgerekend per hele minuut en klanten kunnen kiezen voor twee verschillende klantenservicenummers: de een is gratis, waarbij de klant door een computer wordt geholpen. Voor persoonlijke hulp moet worden betaald.

TIP, ADMINS!!!: Zet dit op de homepage!

Quietly Brilliant.

West.

Bewerkt (22 april 2013 12:33)
Dennis

Dennis

• Lid sinds 17 januari 2009
  • Berichten 457
  • Reputatie 0
  • 13 augustus 2010
  • 18:21

Heb zelf ook Vodafone, maar geloof niet dat ze dit hard kunnen maken met tmobile, telfort en kpn wel gewoon internet aanbieden voor 10 euro per maand.

Geloof wel in een systeem van €2,50 voor 250mb datalimiet.

Sent from my Milestone using Tapatalk

jacobras

jacobras

• Lid sinds 21 juni 2010
  • Berichten 316
  • Reputatie 0
  • 13 augustus 2010
  • 18:40

West;33252
Jullie favoriete speurneus West is weer ergens achter. Berucht en befaamd vanwege de 360-opschorting, heeft West het volgende quietly brilliante nieuws weer klaar:
Of je typt gewoon Tweakers.net in, Sherlock :p. Maar wel een mooie introductie van jezelf hoor :).

Maar een slechte ontwikkeling als je het mij vraagt. Vodafone was mijn favoriete provider, maar na dit niet meer/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/sad.png" />. Ben blij dat ik al abonnemnt bij ze heb, die doet 't gewoon nog normaal.

obnoxious67

obnoxious67

• Lid sinds 24 april 2010
  • Berichten 309
  • Reputatie 0
  • 13 augustus 2010
  • 18:40

Bij KPN heb ik ook elke maand gezeik over hun FUP, en ik betaal €10,= pm,en dat is dus zeker niet onbeperkt. dus ik denk dat ze dit wel hard kunnen maken bij Vodafone

West

West

• Berichten 288
  • Reputatie 0
  • 13 augustus 2010
  • 18:48

Laten we hopen dat het niet goed gaat vallen bij de Voda klanten (bij mij iig niet) en dat het net als de 360 update word geschrapt. Klant is koning jongens!

jacobras

jacobras

• Lid sinds 21 juni 2010
  • Berichten 316
  • Reputatie 0
  • 13 augustus 2010
  • 18:57

West;33281
Laten we hopen dat het niet goed gaat vallen bij de Voda klanten (bij mij iig niet) en dat het net als de 360 update word geschrapt. Klant is koning jongens!
Online petitie anyone?/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />

Har

Har

• Lid sinds 30 juni 2010
  • Berichten 427
  • Reputatie 0
  • 13 augustus 2010
  • 19:08

Lijkt mij juist dat als je als vodafone de onbeperkte versie voor die 10 euro blijft hanteren je een grote slag slaat. Voor 2,50 beperkt gebruikt en achteraf extra bij betalen vindt ik nogal belemmerend in gebruik van iets way ik koop. Op deze wijze gaan ze dezelfde abbo's aanbieden bij verschillende providers.
Zoals het nu is kun je goed onderscheid maken met oogpunt op gebruik van je abbo.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

West

West

• Berichten 288
  • Reputatie 0
  • 13 augustus 2010
  • 19:15

jacobras;33271
Of je typt gewoon Tweakers.net in, Sherlock :p.

Sssssssssssssssst!

Raho78

Raho78

• Lid sinds 21 mei 2010
  • Berichten 305
  • Reputatie 0
  • 13 augustus 2010
  • 19:59

Ik heb net een abonnement besteld. Die moet begin november ingaan. Maar ik neem aan dat ze dan de besteldatum aanhouden. Toch?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Amp.

Amp.

• Lid sinds 22 juli 2010
  • Berichten 32
  • Reputatie 0
  • 13 augustus 2010
  • 20:14

Ach Tweakers kennende schrapt Vodafone het toch wel weer..
Ze hadden namelijk ook eens aangekondigt de snelheden te limiteren; tweakers klaagde erop los en het bleef ongelimiteerd.
Omdat het voor veel mensen dé reden was om Voda te nemen.

Ik lees nu op tweakers al berichten van mensen die aan het einde van huidig contract niet meer bij Vodafone zullen zijn.
Voor mij wss ook straks; overigens met al die acties van 2,50 voor internet bij KPN(?) voor de rest van je leven, is deze zet van Vodafone wel de domste die ze kunnen doen.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren