Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

RickD

RickD

• Lid sinds 03 mei 2012
  • Berichten 266
  • Reputatie 0
  • 21 januari 2014
  • 08:27

Gisteren las ik oa op nu.nl dat oa de HTC one X(+) geen verdere updates meer zal krijgen en zal blijven hangen op 4.2.2

Ook de LG Optimus 4X HD zal niet langer update krijgen en als ik het goed heb begrepen ook de Sony Xperia S.

dit waren allemaal topmodellen uit 2012 en doet mij afvragen wat Google nou bedoeld met dat Kitkat ook kan draaien op telefoons met maar 512RAM……….dit omdat menig fabrikant een slechte update beleid heeft.
Ook Google zelf (kijk maar naar de galaxy Nexus) doet hier enigesinds aan mee.
Al moet ik zeggen dat ik toch wel tevreden ben met Samsung, als je kijkt tot hoever de S2 is ondersteund en men de S3 blijft updaten.

Zelf ben ik van mening dat men telefoons langer moet gaan ondersteunen dan de 18maanden beleid wat nu wordt gehanteerd, zeker als de hardware van de desbetreffende telefoon/tablet het aan kan.

Met vriendelijke groet,

Rick

Eigenaar van een Samsung galaxy S2+ met 4.2.2 en een Nexus 7 met 5.0.2
vrouwlief heeft een S3mini met 4.1.2

overige android ervaring:

HTC Wildfire S
Samsung galaxy Ace
Samsung galaxy TXT
Alcatel 908
Acer Z110
LG Gt 540

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6579
  • Reputatie 250
  • 21 januari 2014
  • 10:46

dat de one x geen update krijgt heeft te maken met dit:
Omdat de HTC One X en de HTC One X+ geen update krijgen naar Android 4.4 KitKat, blijven beide toestellen hangen bij het oudere Android 4.2.2 Jelly Bean met de HTC Sense 5-laag over Android heen. Daarnaast missen deze HTC-toestellen belangrijke features uit Android 4.3, zoals Bluetooth Low Energy.

ik snap niet dat htc na 2 jaar een telefoon als de one x en plus al uitsluit van updates terwijl zo'n toestel dat wel aankan dat is geen beste zaak.
er zijn genoeg custom roms die wel draaien op 4.3 of 4.4 kitkat dat dan weer wel http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1832891
ik heb zelf een htc one het zal mij benieuwen of dit toestel in de toekomst nog updates krijgt na kitkat.

Bewerkt (21 januari 2014 10:53)
nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6014
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 21 januari 2014
  • 10:56

RickD
dit waren allemaal topmodellen uit 2012 en doet mij afvragen wat Google nou bedoeld met dat Kitkat ook kan draaien op telefoons met maar 512RAM……….dit omdat menig fabrikant een slechte update beleid heeft.
Hiermee wordt bedoeld dat toekomstige budgettoestellen op KitKat kunnen draaien. Om oudere toestellen (die desondanks hardwarematig prima geschikt zijn) te moeten updaten moet daar veel geld in geïnvesteerd worden, terwijl deze toestellen niet meer (of weinig) verkocht worden en dus geen geld meer opleveren. Of een dergelijk updatebeleid verstandig is laat ik verder in het midden, maar zo denken veel fabrikanten er over.

Bewerkt (21 januari 2014 10:56)
Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2336
  • Reputatie 20
  • 23 oktober 2014
  • 10:08

Toen ik de OPO voor het eerst aanzette, was ik verrast door de vele mogelijkheden.
En wat Cyanogen voor de OPO kan maken, zullen ze ook vast wel voor de HTC OneX (_) kunnen, toch ?

Als er geen originele update komt voor de HTC one(+) dan ga ik kijken of er een andere rom voor te verkrijgen is.
Als Google dan maar niet gaat klagen dat ze klanten kwijtraken, ze werken het immers zelf in de hand.

Moet wel zeggen dat niet elke update ook een vooruitgang is.

Bewerkt (23 oktober 2014 10:09)

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (op sterven na dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3
Samsung A8 ongeroot (werk)
Umidigi a5 Pro ongeroot (nog wel).

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren