Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

ltb

ltb

• Lid sinds 09 december 2010
  • Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 26 juli 2012
  • 14:15

Hallo,

Vanmorgen zie ik op een startpagina een icoon staan van een blauwe doos met witte vlekjes (wolken?) en een oranje strik er om. Onderschrift : Ja!!!
5179 (helaas niet goed scherp, spiegelend en zo)

Een cadeautje dus. Snel klikken?
Nou, nee. Ik beheer zelf mijn telefoon, en ik weet dat ik dit niet geinstalleerd heb, althans niet onder die naam.
Hoe komt het er dan wel op mijn telefoon terecht?
In mijn lijst applicaties komt het niet voor. Dat zegt niet alles, want er zijn van oudsher applicaties die onvindbaar zijn als je ze wilt verwijderen (Soundhound!)
Als het iets malware-acchtigs is, kan ik het misschien niet eens verwijderen. misschien is verslepen al genoeg om ‘het’ te activeren.

Wie heeft hierover meer info>
Zie ook ander bericht “ Irritande opdringerige spam in onbekende applicatie”".

Mogelijk verband:
Vorige week zette ik mijn telefoon uit en hing hem op mijn nachtkastje aan het infuus.
De volgende morgen deed hij niks meer. mbv de HTC helpdesk besloten tot een factory settings reset.
Tot mijn teleurstelling moest ik al mijn apps onieuw installeren, ondanks dat ik alles op de SD kaar zet waarbij dat mogelijk is.
Dan realiseer je je dat je vanalles mist waarvan je nauwelijks weet onder welke naam je het ooit gevonden had.
Sommge dingen die ik daarna heb geinstalleerd bleken niet te zijn wat ik meende, en heb ik inmiddels weel weggegooid. misschien by deze one night stands iets opgelopen?

Bewerkt (24 april 2013 15:18)

LtB
HTC Desire 628 dual SIM
Android V.1
HTC Sense V.7.0

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren