Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

• Xiaomi Mi 9T

• Huawei P30 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

jelleruben

jelleruben

• Lid sinds 04 september 2010
  • Berichten 463
  • Reputatie 0
  • 18 april 2012
  • 08:57

Vandaag las ik op nu.nleen artikel. Dat Google een eigen telefoon wil. Net als Apple..

Wat vinden we hier van?? Ik persoonlijk een beetje jammer. Als het echt zo is. Nu heb je
mooi keuze uit diverse toestellen en tablets. Zal dat straks echt einde zijn??

Bewerkt (24 april 2013 14:39)

Samsung S2
Samsung S4 (geroot)
Samsung Note 4
Samsung Tab 10.1
Samsung Tab 3 8.0 (geroot)

fifarunnerr

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 18 april 2012
  • 21:04

Geef me een goeie reden waarom alle andere fabrikanten dan ineens zouden stoppen? Google moet(en zal) het alleen goed moeten aanpakken en andere fabrikanten niet weg moeten jagen.

Google is het gewoon beu dat fabrikanten die updates zo poeptraag uitrollen. Samsung heeft de S2 vorige week een update naar 4.0 gegeven, als eerste non-Google toestel. ICS is ondertussen al 5 maanden oud, en nu beginnen de eerste updates(S2 en Sensations) te komen. En kijk nou eens naar de software van Samsung op de S2. De meeste apps zijn gewoon direct van 2.3 gejat(de touchwiz versie ervan) en in 4.0 gezet. Hartstikke lelijk, en daardoor missen S2 gebruikers functionaliteiten die Nexus gebruikers wel hebben.
Samsung heeft er dus 5 maanden over gedaan om de ICS source te pakken, hun eigen drivers up te daten, wat systeem-apps toevoegen/verwijderen en de update te verspreiden. En Samsung is dan de eerste ook(misschien was HTC paar dagen eerder, maar het gaat even om het idee).

Het probleem wat er nu is:
- Veel fabrikanten verpesten de interface van Android. Het was beter geweest als ze(net als HTC) extra diensten levert zoals 23GB gratis dropbox opslag.
- Updates worden heel traag verspreid.

Het duurt nu ongeveer een jaar voordat een uitgebrachte versie van Android op de meerderheid van de Androidtoestellen draait. Dat vind Google gewoon te traag. Chrome update automatisch, iedereen heeft binnen paar dagen de update. Interface veranderingen op hun sites, nieuwe features, alles rollen ze uit binnen een kwestie van dagen. Android duurt een jaar, dus dat moet beter.

Ik verwacht dat Google gewoon het goede voorbeeld gaat geven. Ze hebben het geprobeert met Nexus toestellen, maar dat heeft niet geholpen. Als ze gewoon Motorola toestellen maken die heel dicht tegen AOSP aan zitten dan kunnen ze snel updates verspreiden. Desnoods maar op een deel van de motorola toestellen, of bijvoorbeeld alleen mid-end. Gebruikers zien dan dat Motorola snel updates kan geven, waardoor Samsung en HTC ook mee moeten met snellere updates. Daarmee zeg ik niet dat ze geen extra schillen meer mogen gebruiken, als ze die maar zo maken dat die snel aan te passen is aan een nieuwe interface van Android.

Google is echt niet gek en gaat echt niet een hoop puur-Android toestellen maken van de ene op de andere dag, die direct na het lanceren van een nieuwe versie de updates verspreid. Dan verpesten ze gewoon het hele ecosysteem. Ik verwacht dat Google Android met Motorola naar een nieuw level kan gooien, door het goede voorbeeld te geven.

Bewerkt (24 april 2013 14:39)
Miquos

Miquos

• Lid sinds 22 april 2012
  • Berichten 45
  • Reputatie 0
  • 22 april 2012
  • 18:16

Als Google dat doet lijkt me het leuk als ze wel een eigen draai aan Android geven. Iets zoals HTC Sense erop, wat toch wat extra mogelijkheden geeft, zou zo'n telefoon toch interessant maken. Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat Google een grote concurrent gaat worden voor bestaande bedrijven, aangezien de meeste mensen toch kiezen voor de dingen die ze kennen en niet zomaar op iets nieuws overstappen.

Bewerkt (24 april 2013 14:41)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren