Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger

  • Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

  • Dr. Mario World

  • Harry Potter: Wizards Unite

  • Breaking Bad: Criminal Elements

  • The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

  • Moto G8 Plus

  • Microsoft Surface Duo

  • OnePlus 7T Pro

  • Nokia 7.2

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

arieos

arieos

  • Lid sinds 29 april 2010
  • Berichten 283
  • Reputatie 0
  • #1
  • 1 mei 2011
  • 20:40

YouTube - Airpush - Android App Monetization

AirPush Sends Ads to Your Notification Pane (And Why I Think It’s Horrible)

Dit is werkelijk het slechtste idee wat ik ooit heb gezien wat is jullie mening hier over?

Bewerkt (1 mei 2011 20:40)
Backhead

Backhead

  • Lid sinds 18 november 2010
  • Berichten 3803
  • Reputatie 0
  • #2
  • 1 mei 2011
  • 21:12

Ik vind het ook echt een slecht idee. Opzich zou ik er echt toaal geen probleem mee hebben als 1 of 2 apps dit zoudne doen. Maar ik heb nu met systeem apps 100 applicaties. Dus dat betekent ongeveer 60 meldingen per dag (heb vrijveel betaalde apps). Nou dan is de lol er snel vanaf

Bewerkt (1 mei 2011 21:12)
Marvin

Marvin

  • Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • #3
  • 1 mei 2011
  • 21:45

Het gebruik van AirPush leverde APNDroid zo veel negatieve beoordelingen op in de market in korte tijd dat google hem van de markt plukte. De dev van APNDroid heeft AirPush er ijlings weer uitgehaald en het boetekleed aangetrokken.

AirPush is zo ongeveer het ergste wat je kan bedenken IMHO. Ook als maar 1 app het doet is het een verschrikking (ja, ik had APNDroid ge-update en kreeg vervolgens iedere dag zo'n notificatie). De notification area is voor belangrijke dingen, niet voor reclame.

Bewerkt (1 mei 2011 21:45)
fifarunnerr

fifarunnerr

  • Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • #4
  • 2 mei 2011
  • 12:06

Klopt, ik snap echt niet dat niemand over na heeft gedacht. Gemiddeld 40 apps, elke dag zo'n ding is dus 40 per dag. Laten we zeggen 15 uur op 1 dag, dat is dus ongeveer elke 25 minuten zo'n irritante banner. Nee, dat gaat de gebruiker leuk vinden :S

Bewerkt (2 mei 2011 12:06)
bartfukkink

bartfukkink

  • Lid sinds 11 februari 2011
  • Berichten 358
  • Reputatie 0
  • #5
  • 3 mei 2011
  • 11:52

Hoewel het een ramp is voor de eindgebruiker, is het idee toch wel slim. Je hebt de volle aandacht van de gebruiker iedere keer.

Alleen jammer dat het in een compleet negatieve regel is. Ieder zichzelf respecterende developer met een klein beetje inzicht zal zien dat dit echt niet werkt en je app alleen maar negatieve publiciteit oplevert. Zal het zelf ook echt niet gaan implementeren.

Bewerkt (3 mei 2011 11:52)
Marvin

Marvin

  • Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • #6
  • 3 mei 2011
  • 15:07

AirPush heeft inmiddels de commotie ook begrepen (klik!) en verplicht ontwikkelaars nu een opt/in opt/out constructie toe te passen. Voorheen kon de ontwikkelaar daar omheen (en dat gebeurde ook). Maar dan nog denk ik dat AirPush z'n langste tijd wel gehad heeft…

Bewerkt (3 mei 2011 15:07)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren