Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

bartfukkink

bartfukkink

• Lid sinds 11 februari 2011
  • Berichten 358
  • Reputatie 0
  • 29 maart 2011
  • 13:17

Sony Ericsson gaat een tool uitbrengen om custom roms te draaien op nieuwe Xperia-toestellen met Android. De ‘bootloader unlocker’ wordt alleen uitgebracht voor simlockvrije toestellen en kan tot gevolg hebben dat de garantie vervalt.

De bootloader unlocker maakt het mogelijk om firmware van derden te draaien op de Xperia Arc, Neo, Pro en PlayStation-telefoon Play. Sony Ericsson raadt gewone gebruikers af de software te gebruiken. De software komt later dit voorjaar beschikbaar. Gebruikers kunnen nagaan of hun toestel geschikt is door te kijken of Fastboot werkt in de Android-sdk. Als dat zo is, kan de bootloader unlocker worden gedraaid.

Het is voor het eerst dat een fabrikant actief meewerkt aan de totstandkoming van custom roms. Veel fabrikanten beveiligen juist de bootloader. Vorige week werd duidelijk dat nieuwe HTC's een beveiligde bootloader hebben. Volgens HTC Benelux-directeur Mark Moons gaat het erom dat custom roms veelal inbreuk maken op intellectueel eigendom, omdat elementen van HTC's eigen skin Sense worden gekopieerd.

Sony Ericsson zegt echter te willen meewerken om softwareontwikkeling mogelijk te maken. Het draaien van custom roms impliceert ook dat gebruikers root-toegang hebben.

Bron: Sony Ericsson-tool maakt custom roms op Android-phones mogelijk | Mobile | Tweakers.net Nieuws

Goede zaak als je het mij vraagt! Nog meer vrijheid/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Bewerkt (29 maart 2011 13:17)
Zabivelli

Zabivelli

• Lid sinds 13 september 2010
  • Berichten 1857
  • Reputatie 0
  • 30 maart 2011
  • 01:42

Kijk dit is nog de fabrikant die naar zijn gebruikers luistert, ze maken gewoon makkelijk om custom rom te draaien, dat mag samsung ook is doen. Voor sgs heb ik altijd sony ericsson gehad, mijn laatste SE toestel was de Xperia 1 met windows. Leuke phone wel traag.

Bewerkt (30 maart 2011 01:42)
Chida

Chida

• Lid sinds 30 oktober 2010
  • Berichten 614
  • Reputatie 0
  • 4 april 2011
  • 17:56

Dat dit tot stand is gekomen is gedeeltelijk door olafsk van AW en ook een beetje door mij die voor heel veel votes heeft gezorgt :p Het was gewoon ziek om te zien hoeveel votes er kwamen.

Bewerkt (4 april 2011 17:56)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren