Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Joram

Joram

• Lid sinds 08 november 2010
  • Berichten 564
  • Reputatie 0
  • 28 september 2012
  • 15:01

Ik heb deze via in4Dealz besteld, en via DHL binnen 2 dagen in huis gehad vanuit HongKong:thumbs:

http://www.in4dealz.com/deals/HD1-Android-TV-Box-Smart-Mini-PC-Allwinner-A10-Boxchip-Cortex-A8-512MB-DDR3-RAM-8GB-ROM–w-Wifi-3D-Games-Skype-Switch-Off-Butten-600247/

Aanbieding loopt nog 5 dagen!

Allereerst had ik de mk802 gekocht, maar wat een prulding was dat dus op zoek naar wat beters.
Ik ga bepaalde punten dus vergelijken met de MK802, aangezien deze zo'n beetje het bekendst is…

Specs:

PRIJS: $55

* Alwinner A10 single core processor, op 1.0Ghz.
* 1gb DDR3 geheugen
* Full HDMI aansluiting (je krijgt een korte kabel erbij)
* Android 4.0
* WI-FI
* Aansluitingen: usb,mini usb,
* Opslag:micro-sd (max. 32gb)
* weegt 90g
* DC voeding, 2A.
* Aan knop!
*Standaard geroot.

Mijn keuze voor deze was omdat ze claimden dat deze geen hitteproblemen had, zoals de meeste andere wel hebben!

Allereerst wat foto's:

Zoals je kan zien hebben ze een aluminium plaatje op de cpu en geheugenchips gedaan voor koeling.
Verder is er een fysieke aan knop, dit is erg handig aangezien je bij bijv. de mk802 je hem alleen aan kan zetten door de stroom erop te zetten, en uit te doen door de stroom eruit te trekken.

Bij deze kun je hem in de androidbalk onderin gewoon uitzetten!

AANSLUITEN:
Aansluiten was makkelijk en hij startte binnen ongeveer een halve minuut op.
Hij stond vanuit zichzelf echter in het Chinees dus dat maar direct ff aangepast, wel zo makkelijk:p.
Wifi verbinding opgezet en toen maar eens kijken welke apps er op staan.
Dit zijn er behoorlijk wat, wel allemaal chinese apps!

Veel stream apps, enkele spelletjes zoals Angry birds en nog wat chinese dingen.
Eerste wat ik heb gedaan is Titanium gedownload en daarmee alle bloatware verwijderd.
Je gaat het toch niet gebruiken en scheelt weer geheugen.

Je hebt de volledige Play Store tot je beschikking dus dat is ook een pluspunt.

GEBRUIK:

Vervolgens maar eens kijken hoe hij in de praktijk nou werkt.

Wat apps geprobeerd zoals de browser,youtube etc om te kijken hoe vlot alles nou geladen wordt.

Internetten gaat redelijk vlot, niet zo vlot als op je recente smartphone maar wat wil je ook met een single core. Het werkt allemaal netjes en ook Youtube video's beginnen bij direct, hele korte laadtijden en blijft gewoon netjes doorgaan, ook bij langere HD beelden.

Ik heb zelf Nova Prime als launcher erop gedaan omdat ik die gewend ben, en gewoon soepel werkt.
Stock launcher is verder ook niet over te klagen, soepel maar ik prefeer meer opties dus daarom Nova.

WARMTE :

Even dit punt specifiek, omdat de rest van de mini pc sticks hitte problemen hebben door slechte koeling. Deze heeft het totaal niet! Het aluminiumplaatje doet z'n werk goed, want hij word maar heel iets warm.

Bij de MK802 werd de behuizing behoorlijk heet, je kon hem wel vasthouden maar goed voelde het niet aan. Bij sommigen is hij zelfs doorgefikt, heb ik totaal geen last van met deze.

CONCLUSIE:

Ik ben dik tevreden over deze mini-pc. Hij is best snel, wifi is erg stabiel, nog geen enkele keer weggevallen en altijd volledige sterkte. Apps werken soepel en voor de prijs krijg je echt kwaliteit.

Voor een prijs van $55 kun je niet veel verwachten, maar krijg je wel een goed werkend apparaatje.
Hij is goedkoper dan z'n concurrenten, werkt sneller, geen hitte problemen, TOP:thumbs:

* Gebruiksfoto's:

Bewerkt (24 april 2013 15:37)

SAMSUNG Galaxy S3 GT-I9300

Rooted
Omega v58. JB
KitKat Style Revolutions
Boeffla 5.1

DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2803
  • Reputatie 60
  • 28 september 2012
  • 15:40

Mooi man ! Misschien een idee voor de mods om deze en aparte topic te geven of anders de hoofd naam veranderen van mk802 naar iets van Android pc stick ?

Joram

Joram

• Lid sinds 08 november 2010
  • Berichten 564
  • Reputatie 0
  • 28 september 2012
  • 16:17

Het staat wel onder Android Mini PC hé, er is echter een apart subforum voor de MK802 (zonder posts)

SAMSUNG Galaxy S3 GT-I9300

Rooted
Omega v58. JB
KitKat Style Revolutions
Boeffla 5.1

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 28 september 2012
  • 16:37

Staat gewoon goed hier hoor.
Dit is het algemene Android Mini PC fora, de MK802 heeft alvast een sub-fora.

Zoals HTC en Samsung subs van Androidtoestellen zijn.

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

DaveDH

DaveDH

• Berichten 2803
  • Reputatie 60
  • 28 september 2012
  • 21:25

Ik geloof niet dat jullie mij begrijpen, ik bedoelde zoiets als dit
5604

Nu heb je een forum met een link naar de subforum van de mk802 , en een link met Android Mini PC , als je op de link klikt met AndroidMini PC kom je bij andere Android MiniPC sub-forums. , dus dan snap ik niet dat de veidoo waar nu dus over gepost is niet op de voorgrond staat en de lege mk802 forum wel . Ligt het nu aan mij of is dit nog niet helemaal correct geplaatst /verdeeld ?

Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6203
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 28 september 2012
  • 21:46

Het Mini PC forum is pas net aangemaakt.
Er is al een subforum gemaakt voor de MK802, de wat bekendere Mini PC. Na verloop van tijd zullen er meer subfora ontstaan.
Komen er meer topics over de Veidoo HD1 dan zal ook daarvoor een subforum worden aangemaakt.
Het heeft echter weinig nut om voor alle modellen gelijk een subforum aan te maken, dan wordt de Forum Homepage te groot en onoverzichtelijk.

Dit is hetzelfde als bij het Samsung forum. Er zijn subfora aangemaakt voor de populaire modellen, topics voor andere modellen worden in het algemene Samsung forum geplaatst.

Overigens gaat een topic dat gestart is als een review nu alleen over de plek waar het topic staat….

DaveDH

DaveDH

• Berichten 2803
  • Reputatie 60
  • 28 september 2012
  • 22:03

Oke ….. duidelijk….

Wouter85

Wouter85

• Lid sinds 16 december 2011
  • Berichten 102
  • Reputatie 0
  • 28 september 2012
  • 22:12

Wat is zo'n Mini PC ? De functies van een tablet in een kleiner apparaat ?

DaveDH

DaveDH

• Berichten 2803
  • Reputatie 60
  • 28 september 2012
  • 22:19

Dat is een beetje simpel uitgelegd maar ja dat is het wel in een notendop

Je kan hem op iedere scherm met HDMI aansluiten en maakt dus van je TV een Smart TV , bijna dan :p

Wouter85

Wouter85

• Lid sinds 16 december 2011
  • Berichten 102
  • Reputatie 0
  • 28 september 2012
  • 22:50

Ik snap hem. Er zit dus geen fysiek scherm op het apparaat zelf, je moet hem dus aansluiten op een extern scherm.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren