Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

loep

loep

• Lid sinds 29 oktober 2016
  • Berichten 34
  • Reputatie 0
  • 29 oktober 2016
  • 18:58

Ik heb een oude tv zonder HDMI ingang, maar zou toch graag naar de tv( met scart ingang) willen streamen.
Nu heb ik gekocht een converter HDMI naar Scart en een Miracast dongle ( een soort Chinese Chromecast), maar krijg de zaak niet aan de praat.
Op mijn scherm verschijnt wel een openingsscherm ( zie de bijlagen), maar deze is in zwart/wit en verder kom ik niet. Zet ik de dongle op NTSC dan heb ik wel kleur en dat terwijl mijn tv PAl is.. Ik heb geprobeerd in de instellingen te komen door het IP adres van de dongle in de zoekbalk van mijn brower op de Android tablet in te voeren ,maar dit geeft geen ingang.. Het vreemde is dat de door mij gebruikte scart kabel wel kleurbeeld geeft van de videorecorder naar de tv. ??? 
Heeft iemand een idee hoe ik één en ander aan de praat krijg ????
Groet
Troef

Bijlage:

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6580
  • Reputatie 250
  • 30 oktober 2016
  • 00:36

Ik denk dat je dan de boel op een of andere manier in de app van de miracast het beeld moet instellen, maar vraag me niet meer hoe ik dat gedaan heb, daar kon je volgens mij schakelen in de app of in begin met instellen, het schakelen met het knopje op de converter maakt praktisch geen verschil.

ik heb namelijk zo'n miracast in de auto gehad en had toen hetzelfde probleem wat jij aangeeft en had er toen ook een converter  tussen zitten maar dan niet hdmi naar scart maar naar composiet (tulp) het principe is hetzelfde.

als je de miracast ezcast hebt kun je dat instellen schiet me net te binnen, helemaal links op de foto (resolution)

ik wil je niet teleurstellen maar het is een apparaatje van niets, het enigste voordeel is dat de ezcast een directe intenet verbinding heeft, vandaar dat ik hem toen makkelijk in de auto kon gebruiken, een cromecast heeft altijd eerst wifi nodig om te starten of twee smartphones waarvan de ene een hotspot heeft om de boel eerst in te stellen.

ik zou voor de chromecast gaan als ik jouw was, bij de mediamarkt is hij nu te koop voor €29 euro, zie link.

https://androidworld.nl/entertainment/nieuwe-chromecast-2-nu-met-flinke-korting-te-koop/

Bewerkt (30 oktober 2016 01:00) | extra info toegevoegd
gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6580
  • Reputatie 250
  • 30 oktober 2016
  • 01:07

even ter aanvulling gebruik je android installeer dan de ezcast app en daar zou je de boel verder in kunnen stellen, klik op de afbeelding om één van de twee filmpje te bekijken.

de android app kun je downloaden door hier te klikken, voor windows instellen bekijk het tweede filmpje.

Bewerkt (30 oktober 2016 01:11) | youtube video toegevoegd
loep

loep

• Berichten 34
  • Reputatie 0
  • 30 oktober 2016
  • 10:25

Bedankt voor je snelle reactie  en uitvoerige documentatie !
Twee problemen :
Mijn tablet ziet de Miracast niet ( komt niet voor in lijst met wifi netwerken) ,dus ook de geinstalleerde app EZ Cast ziet hem niet !
Het beeld is zwart/wit, terwijl de NTSC modus wel kleur geeft ( de tv is uiteraard PAL)
Nog iets vreemds : als ik de dongel in de Air Play mode ( = Apple) zet wordt hij wel herkend !!???
Kan ji nog iets uit de hoge hoed toveren ?

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6580
  • Reputatie 250
  • 30 oktober 2016
  • 11:08

in de tv kun je als het goed is schakelen tussen pal & ntsc mode maar dat maakt voor nu even niets uit je moet eerst even verbinding maken daarna kun je in de instellingen van de ezcast dongel de resolution aanpassen naar jouw tv,
en het zwart wit gebeuren had ik ook, gewoon even niet op letten.

probeer eerst even de tablet en je wifi router te rebooten (opnieuw opstarten, stekker uit & in) en probeer of je het instellen nu wel af kunt maken.
wacht wel een minuutje of 5 na het rebooten voor je verder gaat met instellen.

Bewerkt (30 oktober 2016 11:10) | extra info toegevoegd
gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6580
  • Reputatie 250
  • 30 oktober 2016
  • 11:23

welk type ezcast heb je? want er zijn meer merken die verschillende apps hebben, niet dat je zodadelijk de verkeerde app hebt.

loep

loep

• Berichten 34
  • Reputatie 0
  • 30 oktober 2016
  • 13:27

Ik denk de goeie nl. die met het blauwe icoon met 2 golfjes, een 2 en een Z  ???
De tablet weigert de dongel te zien ook na uit/inschakelen van router en tablet. Via de Air Play modus gek genoeg wel ?!
Ik denk dan ook dat we eerst het netwerkprobleem moeten oplossen ?? Wat denk jij ?

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6580
  • Reputatie 250
  • 30 oktober 2016
  • 13:45

Bekijk de video, dit is de manier om te verbinden met de ezcast.

Misschien moet je de ezcast even resetten.
Of even de applicatie opnieuw installeren.

Als hij niet gezien wordt in je netwerk dan weet ik het helaas ook niet

https://www.youtube.com/shared?ci=Z9SOF28GEmU

Bewerkt (30 oktober 2016 13:58)
loep

loep

• Berichten 34
  • Reputatie 0
  • 30 oktober 2016
  • 15:33

Nu heb ik iets ontdekt, dat misschien belangrijk is. Toevallig kwam ik bij de app Miracast shortcut en surprise ik kan nu alles van het buroblad van de tablet via de dongel naar de tv streamen en ……in kleur in de ntsc mode. Hier begrijp ik niets van maar jij misschien wel en helpt het het basis probleem op te lossen ????__________________

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6580
  • Reputatie 250
  • 30 oktober 2016
  • 19:05

Hij werkt nu wel maar alleen de kleur wordt niet goed weergegeven op de TV, of wat bedoel je nu precies?

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren