Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

INST

INST

• Lid sinds 16 juni 2016
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 16 juni 2016
  • 16:56

Hallo allemaal,

Kan niet zeggen dat ik niet mijn best heb gedaan voor dit probleem. Ik ben er sinds februari (!) 2016 mee bezig en heb tot op heden het niet op kunnen lossen. Weet echt niet meer wat te doen. Wanneer je op zowat de 15e pagina van Google belandt na het zoeken van de oplossing, weet je dat het er niet echt meer in zit. Hopelijk dat een van jullie genieën mij met dit probleem kan helpen (laat het me weten mocht ik in de verkeerde sectie zitten) 

Dit is hoe het zit. Op mijn werkplek hebben we dus een router. Het is een ZyXel SBG3300. Hier hebben we een VPN ingebouwd die loopt naar een datacenter van KPN. In dit datacenter staat er namelijk een server van ons (productieserver, erg belangrijk). Nou; VPN werkt prima!*

*Met Windows machines that is. Heb de VPN toegewezen aan een specifieke interface poort (niet iedereen mag hier er zomaar op) en er een switch tussen geplaatst. Zodra je een Windows machine hieraan hangt werkt het als een tiet; ontvangt een IP, subnetmask, DNS etc. allemaal zoals ze geconfigureerd staan in de router. Nou, perfect dus. 

Wat niet zo leuk is; er staan Android mediaspelers hier op kantoor. Kleine zwarte kastjes, niet heel spannend allemaal. Draaien op Android 4.4.2 en er staat software op waarmee we content kunnen beheren (vanuit de server dus) etc. Allemaal leuk en aardig. Maar op deze Android spelers krijg ik de connectie niet werkend. Zodra ik een van deze mediaspelers erop aansluit ontvang ik wél: IP, DNS, subnetmask maar geen default gateway! Die blijft staan op 0.0.0.0 en als gevolg hiervan kan de mediaspeler dus niet verbinden met de server.

Heb echt van alles geprobeerd; statisch IP geprobeerd, werkt niet.

- Kan het apparaat wel pingen (het heeft namelijk gewoon een IP), maar zie hem bij mijn router niet in de ARP table staan.
- Andere DNS, al lijkt dit niet heel relevant maar ja ik moest wat.
- Configuratie in de router aangepast, maar dit was heel beperkt aangezien die VPN wel moet blijven draaien en het gewoon werkt (op Windows machines dan).

Zou echt niet weten wat hier nou het probleem is. 

- VPN ingebouwd in de router.
- Windows machines aansluiten en het werkt gewoon (Linux e.d. vast ook wel, maar niemand die daar gebruik van maakt).
-Mediaspeler waar Android 4.4.2 op draait krijgt alle gegevens van de router behalve de default gateway, als gevolg daarvan geen werkende verbinding.

Wat doe ik nou fout? 

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren