Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

• Samsung Galaxy S10 Lite

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Mastermind

Mastermind

• Lid sinds 31 maart 2014
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 31 maart 2014
  • 11:12

Hallo,

Ik wil graag een nieuwe Android tv speler. Ik heb nu eentje die al redelijk oud is en waar nog android v2 op draait. Het lijkt me dus tijd voor iets nieuws. Nu was ik een beetje aan het google en kwam ik via deze vergelijking aan de gedachte een Raspberry Pi aan te schaffen. Zoals het in de vergelijking wordt gesteld is er best wat mogelijk met dit ding. Ik had er al vaker naar zitten kijken maar ik wist niet dat het zo'n gebalanceerd apparaatje was.
Nu de gedachte in mijn kop zit is het alleen de vraag hoe draait android hier op, ik verwacht dat deze vergelijking niet op android gemaakt is omdat er staat dat je geen apps kan installeren. Mijn eerste vraag is dus wat er op basis van deze beoordelingsmogelijkheden voor een Pi met Android er op mogelijk is? Dan vraag 2 en misschien nog wel het belangrijkst is Android goed draaiend te krijgen op een Pi. Ik las dat v4 niet echt stabiel loopt maar ik vroeg me af of er hier mensen zijn die hun ervaringen willen delen. Misschien een tutorial hoe je Android op een Pi installeert zou ook gewaardeerd worden.

Bvd. voor jullie input.

Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6195
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 31 maart 2014
  • 11:18

Dubbele topic verwijderd.
Indien je ziet dat een topic verkeerd staat kun je contact opnemen met een moderator of het bericht rapporteren zodat een moderator het kan verplaatsen. Maak dus geen dubbele topics aan aub.

meule

meule

• Lid sinds 16 november 2011
  • Berichten 1379
  • Reputatie 220
  • 31 maart 2014
  • 13:01

Op een Pi kun je geen android installeren. De Pi wordt in het algemeen gebruikt om xbmc op te draaien. Via raspbmc, OpenElec of XBian. De RPikan voor veel meer doeleinde gebruikt worden zoals een eigen Domotica of serversysteem. Hou er rekening mee dat hij behoorlijk langzaam is als je de kloksnelheid niet aanpast. Ik gebruik hem zelf in combinatie met OpenElec en hyperion ambilght.

Zie je iets op het AW forum dat niet door de beugel kan? Laat het een van de moderators weten middels de rapporteerknop.

Mastermind

Mastermind

• Lid sinds 31 maart 2014
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 31 maart 2014
  • 15:47

@ pklijzing excuus, ik wist niet waar ik jullie kon bereiken vandaar dat ik dacht dat dit een nette oplossing was, had het bericht nog extra aangepast. Zal er in het vervolg aan denken

@meule ik heb toch echt gezelen dat android mogelijk is. hier bijvoorbeeld hebben ze v4 erop gekregen http://www.heise.de/hardware-hacks/meldung/Raspberry-Pi-mit-Android-4-0-1658983.html dus volgens mij is het mogelijk. Vraag is alleen hoe stabiel en is er een duidelijke uitleg te vinden.

meule

meule

• Lid sinds 16 november 2011
  • Berichten 1379
  • Reputatie 220
  • 31 maart 2014
  • 15:59

Mastermind
@ pklijzing excuus, ik wist niet waar ik jullie kon bereiken vandaar dat ik dacht dat dit een nette oplossing was, had het bericht nog extra aangepast. Zal er in het vervolg aan denken

@meule ik heb toch echt gezelen dat android mogelijk is. hier bijvoorbeeld hebben ze v4 erop gekregen http://www.heise.de/hardware-hacks/meldung/Raspberry-Pi-mit-Android-4-0-1658983.html dus volgens mij is het mogelijk. Vraag is alleen hoe stabiel en is er een duidelijke uitleg te vinden.

klopt en ik heb die links ook allemaal gezien maar er is niet 1 werkende versie op het moment dus compleet nutteloos om te installeren.

mijn woordkeuze was dan ook een beetje verkeerd inderdaad: ja je kan hem installeren, nee hij werkt niet dus je kan er niks mee

Zie je iets op het AW forum dat niet door de beugel kan? Laat het een van de moderators weten middels de rapporteerknop.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren