Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wim81

Wim81

• Lid sinds 26 oktober 2015
  • Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 21 februari 2016
  • 15:26

Beste allen,

Mijn zelfgeschreven app heb ik momenteel uitgebreid uitgetest op mijn smartphone een Sony Xperia aqua. Daar heb ik Android 4.4.4 opstaan.

Nu wou ik deze app ook eens testen op een tablet. Mijn schoonmoeder is geïnteresseerd in de app en dus heb ik hem op haar tablet geïnstalleerd. De app werkt voor 80 % goed. De tablet heeft Android heeft 4.4.2.

Het scannen van een barcode gaat heel moeilijk en traag (de camera heeft ook moeite met scherpstellen) en Wanneer er eindelijk een barcode is gescand, dan geef je de andere data in en slaat hij de data na het klikken op opslaan niet op.

Nu had ik op de developer site van android gelezen dat je pas van API 11 een goede tablet ondersteuning krijgt. Mijn app was dus met een minimum versie van API 10.

Ik heb dit verandert naar API 11 voor de minimum versie. De Target versie is 23.

Daarna heb ik de app opnieuw op de tablet geïnstalleerd en hij werkt al iets beter. Doch duurt het scannen nog steeds lang en daarenboven slaat hij steeds telkens een andere nummer op dan de nummer die de barcode bevat.

Het opslaan van de andere data gaat de ene keer wel en de andere keer niet.

Weet iemand waaraan dit kan liggen? Moet ik nog een recentere API gebruiken voor minimum versie? Of moet ik een andere target zetten? Of is er iets anders aan de hand?

Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2401
  • Reputatie 20
  • 2 maart 2016
  • 19:23

Kijk eerst eens welke api bij 4.4.2 hoort.

Als de tablet een zeer slechte camera heeft, dan is het verklaarbaar dat je steeds andere codewaarden krijgt.

Wat je verder nog kunt doen: maak een app die bv alleen maar een foto maakt en opslaat.
Kijk eerst hoe dat werkt.
Werkt dat goed, breidt dan de app steeds een stukje uit.

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (op sterven na dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3
Samsung A8 ongeroot (werk)
Umidigi a5 Pro ongeroot (nog wel).

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren