Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Super Mario Run

• RollerCoaster Tycoon® Classic

• Bully: Anniversary Edition

• Paper Wings

• Pokémon GO

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy A5 (2017)

• Google Pixel

• Google Pixel XL

• Samsung Galaxy S8

• Samsung Galaxy S8+

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

• ASUS ZenPad S 8

• ASUS ZenPad 8

jmvdam

jmvdam

• Lid sinds 19 januari 2011
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 30 december 2015
  • 00:55

Ik zit al meer dan 40 jaar in de automatisering, van ontwikkelaar tot testengineer, ben pas gepensioneerd en heb dus véél tijd over die ik nuttig wil besteden.
Ik ben me nu ook nu in het verdiepen in Android en zie heel veel leuke apps in een andere taal die ik wel zou willen (kunnen) vertalen.
Mijn Duits en Engels zijn dusdanig dat ik apps vanuit die talen wel in het Nederlands kan vertalen, maar ook andersom.
Hoe moet ik dit aanpakken?
Gewoon de ontwikkelaar benaderen en vragen of hij hier in geïnteresseerd is of bestaan er sites waar je kunt zien of een ontwikkelaar naar een vertaler zoekt; een soort van vraag en aanbod site voor het vertalen?

Bewerkt (30 december 2015 00:57)
Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 1302
  • Reputatie 20
  • 15 januari 2016
  • 21:14

Soms wordt er in de app om gevraagd.

Ik heb wel eens gereageerd, maar pas 1 keer antwoord gehad, dat de app niet verder ontwikkeld werd en vertaling niet meer nodig was.
De andere keren heb ik totaal niks meer gehoord.

Maar ik denk niet dat je er geld voor zult krijgen.

Samsung Note geroot 4.1.2 Sweet ROM V11
HTC Desire geroot Liquidrom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3

jmvdam

jmvdam

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 16 januari 2016
  • 20:11

Bedankt voor je berichtje Timelord. Ik had n.l. ook al een keer gereageerd via een appje om te vertalen, maar ook nooit antwoord gekregen van de owner. Zit geen brood in dus, helaas.

Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 1302
  • Reputatie 20
  • 16 januari 2016
  • 22:24

Het is op zich ook wel logisch:
Ik heb ook appjes gemaakt, die tot nu toe nog niks opleveren.
Ik ga geen geld geven voor vertalen zolang de uitgaven meer zijn dan de inkomsten. ;-)

Samsung Note geroot 4.1.2 Sweet ROM V11
HTC Desire geroot Liquidrom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3

LucasVL7

LucasVL7

• Lid sinds 18 februari 2016
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 18 februari 2016
  • 20:38

Er is een website waar ontwikkelaars strings op kunnen zetten. Mensen kunnen dan gratis die strings vertalen en vertalingen verbeteren. Ik weet de link van de website zo niet uit me hoofd maar ik denk dat je met even Googlen het wel kan vinden. Succes!

GerKuijn

GerKuijn

• Lid sinds 01 december 2015
  • Berichten 378
  • Reputatie 0
  • 18 februari 2016
  • 21:21
jmvdam

jmvdam

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 23 februari 2016
  • 02:22

Er is een website waar ontwikkelaars strings op kunnen zetten. Mensen kunnen dan gratis die strings vertalen en vertalingen verbeteren. Ik weet de link van de website zo niet uit me hoofd maar ik denk dat je met even Googlen het wel kan vinden. Succes!
Bedankt Lucas, ik zal proberen de website te googelen. Ik hoef er niet aan te verdienen, vind vertalen heel leuk en een uitdaging om dat voor appjes goed te doen. En wie weet komt er iemand langs die er wél geld voor over heeft.

superthomaslabmail

superthomaslabmail

• Lid sinds 15 juli 2016
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 15 juli 2016
  • 14:29

Beste jmvdam,

Wat leuk dat je apps wilt vertalen! Ben je hier al aan begonnen? Ik ben erg benieuwd of je het leuk zou vinden om mijn app Root Essentials zou willen vertalen naar bijvoorbeeld Duits.

Ik ben nog wel wat jong en zit in 3 gymnasium maar heb me meer gericht op andere talen. Mijn Duits is dus enigszins beperkt maar ben wel in staat om het te lezen/begrijpen. Vertalen op een goede manier is me een stap te ver helaas. Ik merk dat diverse mensen op Internet postings hebben gedaan met bijvoorbeeld tutorials in Portugees en Russisch omdat velen moeite hebben met het Engels als de basistaal. Google translate is namelijk ook niet ideaal om volledig begrip te krijgen van de inhoud.

Doordat jij, of zal ik u zeggen, achtergrond hebt in automatisering is dit een ideale combinatie. Eindelijk iemand die vanuit zijn achtergrond in staat is om te kunnen vertalen met begrip van de achtergrond. Ik hoor graag of je interesse hebt. 

Groet van Thomas

T H O M A S

jmvdam

jmvdam

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 16 juli 2016
  • 22:55

Hallo Thomas,
Heb even naar je app gekeken en deze ziet er mooi uit.
Ik ben niet zo van het rooten, dus heb er zelf nog niks mee gedaan op mijn mobiel.
Heb me wel al geregistreerd bij Crowdin en daar je app gezien die ik kan vertalen; mooi stukje gereedschap is dat Crowdin!
Op dit moment ben ik druk met 2 WordPress websites die ik in onderhoud heb en deze moeten voor mijn vakantie nog af, dus heb nu weinig of geen tijd om te vertalen.
Helaas wordt het pas na mijn vakantie half oktober dat ik aan de vertaling kan beginnen.
Groet,
MartiN

superthomaslabmail

superthomaslabmail

• Lid sinds 15 juli 2016
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 17 juli 2016
  • 11:22

Hallo Martin,

fijn dat je wilt helpen! Dat waardeer ik zeer. Natuurlijk begrijp ik dat andere zaken voor gaan waarin je al commitments hebt. Ik wens je alvast een hele fijne vakantie.

P.S. de app Root Essentials kun je installeren zonder root, functionaliteit is dan wel beperkt maar kan dan ook niets per ongeluk overhoop helpen. Hiermee kun je dan wel een beetje indruk krijgen wat de achtergrond is.

Groet,
Thomas 

T H O M A S

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren