Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

tim687

tim687

• Lid sinds 11 juli 2011
  • Berichten 418
  • Reputatie 0
  • 7 juli 2015
  • 12:12

Beste leden,

Ik zit met een heel irritant probleem.
Ik wil een opdracht versturen naar een server, hierbij moet ik een resolutie opgeven, dit is bijv. 3840x2400.

Als ik dit in de opdracht toevoeg, krijg ik een error terug dat deze resolutie niet aan de regular expression (regex) voldoet:

{"errors":["Value \"3840x2400\/\" of resolution parameter must pass regular expression: \/^([1-9]{1}[0-9]{1,4})(x)([1-9]{1}[0-9]{1,4})$\/"]}
( ik weet niet of de eerste \ en de laatste / ook echt in de regex thuis horen)

Dus ik heb deze regex gekopieerd in een validator, en die herkent keurig alle groepen.

Ik heb nog ander dingen geprobeerd om de resolutie goed te krijgen, een van die is in de app een regex checker bouwen:

if("3840 x 2400".replaceAll(" ","").matches("^([1-9]{1}[0-9]{1,4})(x)([1-9]{1}[0-9]{1,4})$")){
System.out.println("resolution matches the regex!");
}else{
System.out.println("resolution doesn't match the regex!");
}

Ook van deze code krijg ik keurig netjes the resolution matches the regex! boodschap terug, terwijl de server nogsteeds blijft klagen.

Wat het gekke is, is als ik de volledige en exacte opdracht regel kopieer naar een online http requester en deze uitvoer, ik wel een response krijg waar ik wat mee kan.

Een toevoeging:

Als ik in de online http requester van de resolutie "3840x2400" (letterlijk) invoer, krijg ik de response:

{"errors":["Value \"\"3840x2400\"\" of resolution parameter must pass regular expression: \/^([1-9]{1}[0-9]{1,4})(x)([1-9]{1}[0-9]{1,4})$\/"]}

Wat doe ik mogelijk fout? Dit is namelijk een dwarsboom voor het verder ontwikkelen van de app!

Alvast bedankt voor de reacties!

Tim

Bewerkt (7 juli 2015 12:15)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren