Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

daikenas08

daikenas08

• Lid sinds 11 november 2010
  • Berichten 411
  • Reputatie 0
  • 4 januari 2015
  • 23:57

…en dan gelijk met Ideal de rekening kunnen voldoen! Of zelfs drankje bijbestellen. In de app reclame van de hipste drankjes of aanbiedingen.

Niet te klein denken, dan kan dit mogelijk een commercieel zeer interessante app worden….

Ik neem er even een aparte post bij omdat er zoals ik hierboven al heb aangehaald veel meer potentieel zit in een dergelijk app dan waarnaar ik opzoek ben. Ik ben namelijk kort opzoek geweest naar een bestaande oplossing voor deze app en ben deze niet tegen gekomen.
Ik denk dat ik voor de applicatie die ikzelf nodig heb met zandehr in zee kan gaan. Maar waarom zouden we daar stoppen?
Voor ik verder ga wil ik eerst even duidelijk aangeven dat ik dit idee verder wil uitwerken uit interesse voor het project en ondanks dat het een commercieel kant gaat krijgen dat een zeer welkom pluspunt is maar niet mijn prioriteit.
Dit gezegd zijnde zitten we hier potentieel op een kleine goudmijn. Omdat de kroeg waar ik te werk sta slechts kleine drankgelegenheid is waar een uitgebreide app niet nodig is betekend niet dat er geen markt is voor een dergelijke uitgebreide app.
Androidworld zit vol met tech enthousiastelingen en “geeks” die alleen al de keuze zouden maken naar een bepaalde kroeg te gaan omdat ze leuk vinden eindelijk een keertje google wallet te kunnen gebruiken om hun drankje te kunnen betalen. Daarnaast gaat technologie vroeger of laat inburgeren dus dergelijke betaal opties komen er zeker en vast aan. We zijn aan de vroege kant om een dergelijk project op te zetten. Maar wie het eerste op de boot springt heeft het meeste potentieel om door te breken.

Waar ik aan zit te denken is een applicatie met enkele basisfuncties die het leven van een horeca uitbater iets gemakkelijker maakt.
Daarnaast zijn er add-ons te koop waarmee de zaak kan uitpakken om zijn klanten wat meer te verwennen, door middel van het aanbieden van snufjes nieuwe klanten kan verwerven,…
Als we even brainstormen zijn de mogelijkheden eindeloos.
Zoals ik het zie kunnen we eerst even (virtueel) rond tafel zitten met geïnteresseerden in dit project. We bouwen een ontwerp uit en gaan aan de slag. In de mate van het mogelijke verdelen we de taken voor de hoofd applicatie. Eens deze klaar kunnen geïnteresseerde programmeurs beginnen werken aan de add-ons. Elk zal wel een eigen interesse vlak hebben, of een specialiteit dus kunnen we deze “taken verdelen” en werkt elk op zijn eigen tempo aan zijn add-on. Natuurlijk kunnen we bij het maken van de add-ons blijven samenwerken, want ik vermoed dat met meerdere mensen aan een programma schrijven leuker is dan het op je eentje doen maar dat hangt af hoeveel tijd je zelf voor hebt natuurlijk.
Een groot voordeel van het feit dat we samen de hoofdapp maken is dat developers van de add-ons perfect weten wat ze moeten doen om ervoor te zorgen dat hun add-on met de hoofdapp kan communiceren.

Zoals ik dit bericht begon ga ik het ook eindigen; ik wil dit vooral doen met oog op interesse in het project. Maar eens we aan de add-ons komen zitten we met een commercieel product. Dus is er ook geld in de zaak gemoeid.
Hierin zie ik twee gangen van handelen; oftewel wordt de add-on aan het team verkocht krijgt u er de prijs voor gestort op u rekening en stopt het daar. Ofwel voegt de ontwikkelaar zijn add-on toe aan ons project en krijgt die een stukje van de taart wanneer eender welke add-on verkocht wordt. Die laatste krijgen toegang tot alle code van andere add-ons en we gaan er van uit dat zij hun sterkere vaardigheden betreffende het programmeren zullen benutten om de apps nog beter te maken.

Graag jullie verdere mening!

Gr,
Daikie

Bewerkt (5 januari 2015 00:05)
zandehr

zandehr

• Lid sinds 23 juli 2014
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 14 januari 2015
  • 21:47

Dit is het idee dat ik kreeg van je uitleg, had je zoiets in gedachten?

(namen zijn random gegenereerd)

zandehr

zandehr

• Lid sinds 23 juli 2014
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 14 januari 2015
  • 21:47

Dit is het idee dat ik kreeg van je uitleg, had je zoiets in gedachten?

(namen zijn random gegenereerd)

daikenas08

daikenas08

• Berichten 411
  • Reputatie 0
  • 14 januari 2015
  • 23:57

Dat ziet er reeds goed uit. Dan neem ik aan dat de transacties eigenlijk gewoon een tap met geschiedenis is?
Bij de klanten tap tik je dan op een klant om hun transacties te zien. Bovenaan die transacties zou een totaal moeten komen zodat je gemakelijk kan afrekenen wanneer er die vraag is.
Kijk ook voor de een zoekfunctie om snel je weg terug te vinden in de klanten tap.

zandehr

zandehr

• Lid sinds 23 juli 2014
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 15 januari 2015
  • 11:56

daikenas08
Dat ziet er reeds goed uit. Dan neem ik aan dat de transacties eigenlijk gewoon een tap met geschiedenis is?
Bij de klanten tap tik je dan op een klant om hun transacties te zien. Bovenaan die transacties zou een totaal moeten komen zodat je gemakelijk kan afrekenen wanneer er die vraag is.
Kijk ook voor de een zoekfunctie om snel je weg terug te vinden in de klanten tap.

De transactie-tab is inderdaad geschiedenis, waarbij je als je op een toegevoegde rekening klikt de rekening afbetaald. De transacties kun je dan ook filteren op onbetaald/betaald.

Als je op een klant klikt krijg je de totale rekening en de transacties te zien en kun je nieuwe rekeningen toevoegen. De klanten kun je soorteren op datum, rekening en hoeveelheid transacties(Om klanten die het vaakst komen bovenaan te krijgen).

Ik weet alleen niet hoe het drankjes toevoegen het handigst is.

Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2336
  • Reputatie 20
  • 15 januari 2015
  • 14:50

Misschien kun je iets bouwen, dat men via een appje kan bestellen ?
Kan er ook nooit onduidelijkheid zijn over wat en hoeveel ze besteld hebben.

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (op sterven na dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3
Samsung A8 ongeroot (werk)
Umidigi a5 Pro ongeroot (nog wel).

daikenas08

daikenas08

• Berichten 411
  • Reputatie 0
  • 15 januari 2015
  • 16:36

zandehr
daikenas08

De transactie-tab is inderdaad geschiedenis, waarbij je als je op een toegevoegde rekening klikt de rekening afbetaald. De transacties kun je dan ook filteren op onbetaald/betaald.

Als je op een klant klikt krijg je de totale rekening en de transacties te zien en kun je nieuwe rekeningen toevoegen. De klanten kun je soorteren op datum, rekening en hoeveelheid transacties(Om klanten die het vaakst komen bovenaan te krijgen).

Ik weet alleen niet hoe het drankjes toevoegen het handigst is.

Keurig!
Ik ben echter niet zo happig naar het effectief invoegen van dranken. Laten we eerlijk zijn, in de horica wordt er nu en dan wel eens iets in het zwart aangekocht. Wanneer we de dranken weergeven helpen we de fiscus eventjes om ons te pakken.
Voor de duidelijkheid gaat het hier niet om grootschalige fraude. Maar het kan altijd gebeuren dat je een onverwacht druk weekeind hebt gehad. Als er dan zondag voetbal op TV, je kijkt in je kelder en vind er maar 2 bakken bier. Dan is de supermarkt op 5 minuten ver net een handigere keuze dan helemaal naar de drank centrale te gaan.
Liever werk ik gewoon met de voornaamste prijzen.
Deze zijn €1.6, €1.8, €2 €2.2 €3 €4.
Ik denk dat we met deze al een groot deel van het aanbod hebben.
Ook sigaretten draaien wij regelmatig voor ons clienteel dus daar kunnen we een tapje voor bij maken wanneer je je order door voert, Daar kunnen we wel gewoon de naam van het merk op zetten. Al moet die de mogelijkheid bevatten de prijzen aan de passen gezien de kostprijs van een pakje rookwaren om de haverklap stijgt.

Om terug te komen op die prijzen kan het handig zijn, en dan vooral voor €1,6 €1,8 en €2 de veelvouden ervan mee te geven. Ernaast plaatsen we minder gebruikte bedragen.
Dan krijgen we bijvoorbeeld een popup met;
1,6 1,8 2 1
3,2 3,6 4 2.2
4,8 5,4 6 3
6,4 7,2 8 4
8.0 9.0 10 20

Die euro wordt vaak in de kikkertafel geduwd. En €20 wordt soms gevraagd door een tweetal klanten die gezapige bingo spelers zijn en gewoon het hele weekeind op de rekening drinken.
Nu we het daarover hebben.
Vooral voor die spelers moeten rekeningen ook onder nul kunnen gaan. Wanneer zij bijvoorbeeld €300 winnen op de bingo gebeurt het dat ze die laten opschrijven om ze vervolgens in drank te nuttigen, en rekenen we op het eind van het weekeind af.
Bij die popup hoort vanzelfsprekend een voorbeeld saldo te komen van de huidige bestelling met de invoering (en eventueel het eindbedrag) om te voorkomen dat je per ongeluk op de verkeerde button druke en het verkeerde bedrag aanrekend.
Daarnaast moet er ook nog een knopje ter beschikking zijn waar je een cijferklavier krijgt om niet-standaard bedragen in te voeren. ook moet deze negatieve bedragen aankunnen om bijvoorbeeld de bingo uit te betalen.

PS: hou bij het afrekennen ook rekenin klaten die niet in een keer al hun schulden afrekennen.

Timelord
Misschien kun je iets bouwen, dat men via een appje kan bestellen ?
Kan er ook nooit onduidelijkheid zijn over wat en hoeveel ze besteld hebben.

Daar hebben we het eerder in de topic al over gehad en het lijkt een leuk idee. Maar praktisch gebruiken zo goed als al onze klagen hun smartphone gewoon om te bellen. En zijn zij niet geïnteresseerd in bestellen van hun drank in een app. Dus vind ik het ook niet nodig. Ik kan even polsen wanneer de huidige app in gebruik is of er interesse is in een app die klanten op hun smartphone zetten.
Ik vermoed van niet maar indien we dit doen kunnen volgende ideeën worden uitgewerkt;
-klanten hun rekening laten bekijken
-klanten bestellingen laten plaatsen
-communicatie over evenementen en promoties die plaats vinden.
-Openingsuren etc.
Wanneer we groter denken;
-tussenstanden van de bij ons gevestigde darts vereniging en pokerclub. Alsook data die voor hun belangrijk zijn. Wanneer hier updates in zijn kunnen zij notificaties krijgen in hun status balk.
-Check in button; het foursquare principe die klant B laat weten dat klant A bij ons in de kroeg zit. Mits klaten hiermee instemmen kunnen zij automatisch worden ingechecked wanneer hun smartphone verbind met ons wifi netwerk.

Bewerkt (15 januari 2015 16:53)
zandehr

zandehr

• Lid sinds 23 juli 2014
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 17 januari 2015
  • 14:11

Heb je toevallig ook een digitaal logo van de kroeg? Zodat ik die als icon in kan stellen, en de stijl van de app er aan kan aanpassen

Bewerkt (17 januari 2015 14:11)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren