Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OPPO Reno 10x Zoom

• OnePlus 7 Pro

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

daikenas08

daikenas08

• Lid sinds 11 november 2010
  • Berichten 411
  • Reputatie 0
  • 28 december 2014
  • 02:11

Hoi,

In de kroeg van een vriend waar ik meer voor dan achter te toog sta overwegen wij openstaande rekeningen van klanten voortaan elektronisch bij te houden. Betreffende zijn wij dus opzoek naar een applicatie waarin een lijst kan worden bijgehouden, waarop wij de namen van (vaste) klanten noteren en telkens zij een consumptie bestellen het bedrag bij hun openstaande rekening wordt bijgeschreven.
Kleine catch; de hele winkel zou in syc staan met (bij mijn voorkeur) dropbox waarbij de rekeningen ook via meer dan een toestel beschikbaar zijn. Daarbij eventueel ook op een laptop, maar voor die laatste wil ik gerust een Android omgeving op in windows draaien.

Hiervoor ben ik opzoek naar iemand die in zijn vrije tijd applicaties maakt. Er is een zakcentje aan te verdienen, maar je doet het project vooral uit interesse voor het programmeren. We gaan er namelijk geen honderden euro's aan uitgeven.

Interesse?
Comment below.

Alvast bedankt aan de geïnteresseerden.

Bewerkt (28 december 2014 02:15)
OnnoJ

OnnoJ

• Lid sinds 26 februari 2013
  • Berichten 1054
  • Reputatie 10
  • 28 december 2014
  • 09:56

… en klanten kunnen via simpele hack de rekening in Dropbox zelf ‘voldoen’…

Galaxy Note II N7100 - DN 4 Root (for testing only)
Galaxy Note 10.1 N8010 - 4.4.2 Root
Galaxy Note 4 N910F - 6.0.1 Stock (back-up)
Galaxy Note 5 N920T - Sold
Galaxy Note 8 N950U1- 9.0.0 (main phone)
Huawei Watch - stock AW 2.0
Gear S2 Classic - stock

daikenas08

daikenas08

• Berichten 411
  • Reputatie 0
  • 29 december 2014
  • 00:39

Daar maak je een goed punt, maar het gaat om in eerste instantie om vaste klanten die te vertrouwen zijn. Wanneer er argwaan is of iemand wel zal betalen krijgt deze geen open rekening.
Klanten die een open rekening kunnen krijgen zijn te vertrouwen, en beschikken niet over de benodigde kennis om een dergelijk systeem te hacken.

Toch bedankt voor de opmerking.

Rode_Ridder

Rode_Ridder

• Lid sinds 14 maart 2010
  • Berichten 58
  • Reputatie 0
  • 29 december 2014
  • 05:08

heb je ooit Google Docs uit geprobeerd?
ik denk dat je Google spreadsheet hiervoor kan gebruiken.

En als je tocht met Dropbox wil gaan (als een database)
dan dit is ook mogelijk met Dropbox Drop-ins api

daikenas08

daikenas08

• Berichten 411
  • Reputatie 0
  • 29 december 2014
  • 14:25

Google docs lijkt me soms iets te lomp om op een tablet te bediennen. Alles moet soms nogal snel gaan

Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2264
  • Reputatie 20
  • 31 december 2014
  • 21:32

Maar er moet dus ook een hele lijst met alle drankjes komen ?
Voor als de vaste klant eens iets anders bestelt ?

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (op sterven na dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3

zandehr

zandehr

• Lid sinds 23 juli 2014
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 4 januari 2015
  • 17:17

Ik wil het wel doen, moet de klant ook een ‘klant-app’ kunnen downloaden om hun openstaande rekening te bekijken?

daikenas08

daikenas08

• Berichten 411
  • Reputatie 0
  • 4 januari 2015
  • 18:42

Timelord
Maar er moet dus ook een hele lijst met alle drankjes komen ?
Voor als de vaste klant eens iets anders bestelt ?
Die kan aangelegd worden maar is zeker geen must. Als er “hotkeys” zijn naar bepaalde bedragen (zoals €1,60 wat de prijs is voor een biertje, cola, limonade,..) komen we al een heel eind ver. Het lijkt me nogal lomp, zeker als het druk is die lijst te moeten afgaan opzoek naar drank die men besteld.

zandehr
Ik wil het wel doen, moet de klant ook een ‘klant-app’ kunnen downloaden om hun openstaande rekening te bekijken?
Dat kunnen we doen. Maar dan moeten we een systeem met login hebben om te voorkomen dat klant A in De boekhouding van klant B gaat zitten neuzen.

OnnoJ

OnnoJ

• Lid sinds 26 februari 2013
  • Berichten 1054
  • Reputatie 10
  • 4 januari 2015
  • 22:34

zandehr

…en dan gelijk met Ideal de rekening kunnen voldoen! Of zelfs drankje bijbestellen. In de app reclame van de hipste drankjes of aanbiedingen.

Niet te klein denken, dan kan dit mogelijk een commercieel zeer interessante app worden….

Bewerkt (4 januari 2015 22:38)

Galaxy Note II N7100 - DN 4 Root (for testing only)
Galaxy Note 10.1 N8010 - 4.4.2 Root
Galaxy Note 4 N910F - 6.0.1 Stock (back-up)
Galaxy Note 5 N920T - Sold
Galaxy Note 8 N950U1- 9.0.0 (main phone)
Huawei Watch - stock AW 2.0
Gear S2 Classic - stock

daikenas08

daikenas08

• Berichten 411
  • Reputatie 0
  • 4 januari 2015
  • 23:19

OnnoJ
zandehr

…en dan gelijk met Ideal de rekening kunnen voldoen! Of zelfs drankje bijbestellen. In de app reclame van de hipste drankjes of aanbiedingen.

Niet te klein denken, dan kan dit mogelijk een commercieel zeer interessante app worden….

Ik heb zelf ook zitten verder denken op het idee maar vond niets dat me praktisch goed leek.
Begrijp me niet verkeerd, je inbreng in een schitterend idee. Ikzelf dacht ook om online betalingen te verwerken. Maar Ideal is hier in België (tegenover Nederland vermoed ik?) alles behalve ingeburgerd. De simpele belg doet zijn betaling met cash of gewoon met bankcontact. En om met die laatste transacties te verwerken hebben we volgens mij al een soort betaalterminal nodig. We hebben een goeie band met onze (vaste) klanten wanneer zij niet genoeg geld op zak hebben kunnen die gerust de volgende keer hun rekening komen inlossen. Enkele klanten drinken bijvoorbeeld gedurende de hele week op hun rekening. In onderlinge afspraak is er dan een vastgestelde dag wanneer deze elke week hun rekening komen inlossen. Dit is vooral praktisch omdat men dan niet steeds hun portefeuille hoeft boven te halen (wat ziezo de bedoeling is van openstaande rekeningen natuurlijk) Hier zou die app van pas komen, maar ik denk niet dat er interesse is bij ons cliënteel om ook via de app te betalen. De merendeel van onze klanten zijn ook enkel in het bezit van een smartphone omdat het ding kan bellen, smsen en toevallig ook op internet kan. Zoals vaak zijn alle snufjes die erbij kunnen komen nog niet mainstream genoeg de investering erin te doen.
We hebben het hier trouwen over een drankgelegenheid waar 90% van de mensen die over de vloer komen stamgasten zijn, je cliënteel weet goed genoeg wat de huidige promoties etc zijn.
Nogmaals, het zijn leuke en goeie voorstellen maar momenteel vind ik dat het werk dat de programmeur in kwestie erin steekt niet genoeg zal opbrengen. Ik wil hem dan ook niet met meer werk opzadelen dan nodig.
De café baas van de kroeg in kwestie staat trouwens ook niet echt te springen voor de laatste technologie, ik was reeds verrast toen hij akkoord ging met de openstaande rekeningen bij te houden op een tablet. :p

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren