Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

redmaner

redmaner

• Lid sinds 24 januari 2011
  • Berichten 2787
  • Reputatie 10
  • 5 augustus 2013
  • 00:07

Hallo allemaal,

Sinds MIUI V5 verzorg ik de Nederlandse vertaling van MIUI.
Deze vertalingen kun je terug vinden in de wekelijkse Multilanguage ROMS van www.miuiandroid.com
De vertaling van MIUI V5 bevat momenteel nog enkele bugs en verbeterpunten.

Laat ik de oorzaak van de problemen even opsommen:

• De huidige vertaling is gebaseerd op de vertalingen van MIUI V4 en V4.1 –> Oude fouten zijn nog steeds aanwezig.
  • Ik ben de vijfde vertaler. Elke vertaler heeft anders vertaald waardoor er soms geen samenhang is tussen verschillende onderdelen. (Woorden zijn bijvoorbeeld anders vertaald: updating = bijwerken/updaten etc.)
  • Er zijn in totaal 14.000 + woorden en zinnen die zijn vertaald. Elke week worden er ongeveer 250 veranderd (verwijderd, toegevoegd of aangepast).
    Soms sluipt er wel eens een foutje in.

Ik ben momenteel de enige vertaler. Met de wekelijkse veranderingen heb ik weinig tijd om bugs en verbeterpunten op te sporen.
Daarom heb ik dit topic geopend, om een centrale plek te creëren om bugs te posten.

Hoe kan ik helpen?
Bugs en verbeterpunten melden via Github
Op mijn Github staat de gehele vertaling van MIUI V5. Github heeft een mooi bugsysteem waar je makkelijk bugs en verbeterpunten kunt melden.
Graag met screenshot (of een link naar), dat is het makkelijkste.

Bugs en verbeterpunten melden via Androidworld
Je kunt in dit topic altijd een reactie achterlaten om bugs en verbeterpunten te melden.
Graag met screenshot (of een link naar), dat is het makkelijkste.

Een bugfix of verbetering via een pull request op Github
Als je ervaring hebt met Github en met Android strings dan mag je altijd een pull request doen op mijn Github.
Maak een fork van de Nederlandse repository, push jouw veranderingen naar je eigen repository en doe een pull request.

Zelf vertaler worden
Je kunt natuurlijk altijd zelf vertaler worden. Het is handig om dan eerst de handleiding te lezen.
Houd er rekening mee dat het een wekelijkse bezigheid is. Als je daar geen tijd voor hebt kun je altijd een pull request doen.
Heb je ervaring met Github en Android strings en heb je interesse stuur dan een privébericht naar mij i.p.v. ingbrzy of ibotpeaches.
Ik zorg dan voor de rest.

Bugs/verbeterpunten lijst
- Instellingen >> rustmodus = nog niet volledig vertaald

Bewerkt (7 augustus 2013 16:53)

Android hacker / MIUI vertaler:
Xiaomi Mi2 / Motorola Xoom

redmaner

redmaner

• Lid sinds 24 januari 2011
  • Berichten 2787
  • Reputatie 10
  • 7 augustus 2013
  • 16:49

Ik heb zojuist een grote update gepusht naar Github.
Met een aantal mooie verbeteringen, aanwezig in MIUI 3.8.9

Android hacker / MIUI vertaler:
Xiaomi Mi2 / Motorola Xoom

pchammer

pchammer

• Lid sinds 15 november 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 5 december 2013
  • 17:11

Backup.apk <string name=“backup_hint”>Telefoon niet uitzetten, kan corruptie veroorzaken</string>
zou er <string name=“backup_hint”>Telefoon niet uitzetten, kan leiden tot beschadiging van bestanden</string> van maken

Email.apk
<string name=“account_setup_security_policies_required_fmt”>De server %s vereist dat u toestaat op afstand een aantal beveiligingsfuncties te bedienen van uw telefoon. Wilt u dit account opzetten en eindigen?</string> eindigen?????
<string name=“account_setup_security_required_title”>Remote security administration</string> niet vertaald

<string name=“mailbox_name_display_trash”>Afval</string>
<string name=“mailbox_name_display_trash”>Prullenbak</string>

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren