Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

koenhoorelbeke

koenhoorelbeke

• Lid sinds 11 juni 2010
  • Berichten 52
  • Reputatie 0
  • 11 juni 2010
  • 21:06

Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort ook een Android, zag er al lang naar uit, en eindelijk is ‘t zover … uiteraard wou ik er zo snel mogelijk iets voor maken. Java was/is nieuw voor mij, dus heb al een paar keer hard gevloekt

Idee voor een killer-app had ik niet, dus maar met iets begonnen wat niet zo spannend lijkt, maar wel handig … een notes-applicatie, zoals er al tig zijn … maar wil ’m zo goed mogelijk maken, dat ie echt bruikbaar is … en op termijn wil ik ‘m zo uitbreiden dat je er veel meer mee kan dan enkel notes nemen.

Anyway, ik heb sinds deze week mijn eerste versie af. Spectaculair is het niet, maar vind ’t er wel beter uitzien dan de meeste andere die ik al getest heb. Het is dan ook een eerste versie, en die dient eigenlijk maar als basis voor wat ik uiteindelijk wil. Maw, nu pas kan ik beginnen met features die ik voor ogen had.

Ik heb die eerste versie gepublisht op slideme.org (BI Notes | SlideME), en zou graag wat reacties horen. En vooral zou ik graag horen of de updates goed verlopen. Ik hoop dit weekend een eerste update klaar te hebben, en zou dan graag van enkele gebruikers horen of het upgraden zonder moeite verlopen is (vooral omdat de database ook een upgrade moet ondergaan, en er mag uiteraard geen data verloren gaan).

Dus … probeer 't even, en let me know (goed of slecht).

BI Notes | SlideME

Alvast bedankt!

Greetingz,
Koen<

Bewerkt (22 april 2013 12:25)
i_like_android

i_like_android

• Lid sinds 11 juli 2009
  • Berichten 2497
  • Reputatie 10
  • 11 juni 2010
  • 21:08

Zal er eens naar kijken.
Is misschien handig dat je wat screenshots plaats hier in het topic.

koenhoorelbeke

koenhoorelbeke

• Lid sinds 11 juni 2010
  • Berichten 52
  • Reputatie 0
  • 11 juni 2010
  • 21:11

Wat screenshots? No problemo …

i_like_android

i_like_android

• Lid sinds 11 juli 2009
  • Berichten 2497
  • Reputatie 10
  • 11 juni 2010
  • 21:15

Ziet er toch niet slecht uit. Zal deze eens proberen straks. Ben zelf aan het testen nu met flash en air op android.

Kan je anders je apk hier eens neerplanten ? Edit je eerste post en zet die als zip file in je post.

koenhoorelbeke

koenhoorelbeke

• Lid sinds 11 juni 2010
  • Berichten 52
  • Reputatie 0
  • 11 juni 2010
  • 21:31

Bij deze

Ziet er niet slecht uit, vind ik ookEn is ook praktisch, gebruik ‘t dagelijks meerdere malen … maar er moet nog heel veel aan gebeuren … met name synchronisatie met een centrale datastore die dan ook op de pc kan geraadpleegd worden, staat hoog op mijn verlanglijstje … ben nu echter eerst bezig met een goede attachment-structuur, zodat er vanalles bij een note kan bewaard worden. En dan denk ik niet alleen aan foto’s, maar ook andere soorten data: alarms, contact-personen, locatie-gegevens, maar ook bijv gestructureerde data als shopping-lists, bedrijfsgegevens die je niet in je contact-lijst wil, etc etc etc …

Greetingz,
Koen<

obnoxious67

obnoxious67

• Lid sinds 24 april 2010
  • Berichten 309
  • Reputatie 0
  • 11 juni 2010
  • 21:46

Ik heb hem gedownload, en ga hem eens een tijdje testen, ziet er op het eerste gezicht goed en overzichtelijk uit.

i_like_android

i_like_android

• Lid sinds 11 juli 2009
  • Berichten 2497
  • Reputatie 10
  • 11 juni 2010
  • 21:52

Hier ook net geinstalleerd en zal deze eens een paar weken testen. Layout ziet er in elk geval goed uit.

Quinten

Quinten

• Lid sinds 02 maart 2010
  • Berichten 1283
  • Reputatie 0
  • 11 juni 2010
  • 22:19

Beer. And lots of it! 2 duimen omhoog. Ik ga even downloaden.

Rode_Ridder

Rode_Ridder

• Lid sinds 14 maart 2010
  • Berichten 58
  • Reputatie 0
  • 12 juni 2010
  • 00:29

dus heb al een paar keer hard gevloekt/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />
had ik ook gedaan met Java.
Elke taal heeft zijn eigen sterke en zwakke punten.
XD

koenhoorelbeke

koenhoorelbeke

• Lid sinds 11 juni 2010
  • Berichten 52
  • Reputatie 0
  • 14 juni 2010
  • 00:38

Thanks voor de leuke reacties.

Voor ‘t moment zit ik weer zwaar te vloeken … grrr … er wil weer iets niet lukken, waar ik geen weg mee weet.

Waarover gaat ’t: als ik in mijn home screen op de Add Note knop druk, start ik in principe gewoon een nieuwe intent, en geef ik wat extraData mee met die intent. Op die manier weet de insert-method van de content-resolver wat ie moet invoeren. Dat werkt goed.

Nu wil ik echter in een note een extra note toevoegen (als comment op die note). Wil daar op dezelfde manier werken, en een intent aanmaken, en die intent extra data meegeven, zodat de content resolver weet dat ie de note moet invoeren als een speciaal type (maw er is een column “type” die een andere waarde heeft dan een gewone note).

Maar op 1 of andere manier gaat die extra-data van de intent verloren … en vind dus echt niet waar ‘t verloren gaat. Als ik debug dan probeer ik iedere stap te volgen, maar opeens is de data weg … ik heb ’t gevoel dat 't misschien in de on-resume stap zit, maar die debugger lijkt af en toe iets te tonen waarvan ik dan denk, waarom toont ie dit nu … ik heb geen breakpoint geplaatst, maar toch stopt ie ergens (grrr, Eclipse is echt ver van Visual Studio).

Weet me dus even geen raad … iemand al iets gelijkaardigs gehad?

Greetingz,
Koen<

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren