Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

YinChuRijnaard10

YinChuRijnaard10

• Lid sinds 09 januari 2013
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 26 april 2013
  • 20:50

Hallo iedereen,

Ik heb een vraag. Ik ben beginner als het aankomt op het ontwikkelen van Android apps ed. Ik ben begonnen met de guide van Google/Android zelf, (developer.android.com). Ik ben zover gekomen dat ik de ‘app’ kan gaant testen in een AVD of op een echte werkende Android telefoon. Nu heb ik een Nexus 4, draaiend op de laatste Android versie.. En toch lukt het me maar niet om de ‘app’ te testen via mijn telefoon.. Iemand die mij kan helpen met deze en evt. andere vragen? Hoor het graag..

Alvast bedankt iedereen (:

Bewerkt (26 april 2013 20:50)
DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2801
  • Reputatie 60
  • 26 april 2013
  • 20:55

zoals ik al op plus zei, ik kan je niet verder helpen maar ik wens je veel succes!
Misschien kan je beter je persoonlijke e-mail adres verwijderen, zo bescherm je je zelf tegen spam.

Bewerkt (26 april 2013 20:55)
doctormetal

doctormetal

• Lid sinds 18 augustus 2010
  • Berichten 434
  • Reputatie 0
  • 26 april 2013
  • 21:15

Wat lukt er niet? Krijg je geen verbinding met het toestel of lukt het niet om de APK te deployed?

Bewerkt (26 april 2013 21:15)
YinChuRijnaard10

YinChuRijnaard10

• Lid sinds 09 januari 2013
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 27 april 2013
  • 09:09

Het lukt me niet om de app te laten lopen via mijn Nexus 4, en USB foutopsporing staat aan.. Dus ik weet nu niet wat ik fout doe

Bewerkt (27 april 2013 09:09)
nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6020
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 27 april 2013
  • 09:39

Pas aub je titel even aan (eerste bericht bewerken -> meer opties), want ‘apps ontwikkelen’ beschrijft je vraag niet.

Bewerkt (27 april 2013 09:39)
doctormetal

doctormetal

• Lid sinds 18 augustus 2010
  • Berichten 434
  • Reputatie 0
  • 27 april 2013
  • 14:41

Zorg ervoor dat je de laatste updates van de android sdk wn tools hebt. Ook moet je bij de eerste keer verbinden op je toestel aangeven dat je de verbinding wilt toestaan.

Bewerkt (27 april 2013 14:41)
Erates

Erates

• Lid sinds 12 juli 2011
  • Berichten 85
  • Reputatie 0
  • 3 mei 2013
  • 14:27

En als je de APK doorstuurt naar je Nexus 4 (mbv Dropbox oid), en dan zo opent via ES File Explorer?

Bewerkt (3 mei 2013 14:27)
Arieblabla

Arieblabla

• Lid sinds 14 mei 2012
  • Berichten 415
  • Reputatie 0
  • 4 mei 2013
  • 12:11

Erates;403752
En als je de APK doorstuurt naar je Nexus 4 (mbv Dropbox oid), en dan zo opent via ES File Explorer?

Dan werkt het waarschijnlijk wel, maar wat de TS wil is denk ik de app starten met het play knopje in eclipse. Dat kan, maar volgens mij moet je dan eerst de ADB driver uit de SDK folder toe wijzen aan je Nexus (dat moest ik tenminste volgens mij wel met mn Nexus 10). Ik denk dat dat het probleem is.

———- Update van bericht ———-

Ik heb even voor je uitgezocht hoe ik het ook al weer had gedaan. Als je het als volgt doet zou het moeten werken:
1. Vink op je Nexus bij instellingen>opties voor ontwikkelaars “USB-foutopsporing” aan. (Als je opties voor ontwikkelaars er niet bij hebt staan, ga dan naar over telefoon/tablet en druk een stuk of 10 keer op “Build-nummer”, na die 10 clicks verschijnt het kopje “Opties voor ontwikkelaars”)
2. Sluit je Nexus aan op je PC en laat hem de stuurprogramma's installeren als hij daarom vraagt.
3. Ik ga er vanuit dat je Windows draait. Ga dan naar configuratiescherm>hardware en geluiden>apparaatbeheer.
4. Dan staat er ergens in het rijtje Android Device, die klik je open, als daar al een driver staat, dan klik je met de rechtermuis op die driver en kies je stuurprogramma's bijwerken. Als er nog geen driver staat, dan klik je met de rechtermuis op Android Device en klik je op iets als “stuurprogramma toewijzen” oid.
5. In het menu dat dan verschijnt kies je “op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken”.
6. Kies bladeren.
7. Navigeer naar je SDK map en in die map naar extras\google\.
8. Kies dan de map “usb_driver” en klik op OK.
9. Vink inclusief onderliggende mappen aan als die nog niet aan stond.
10. Druk op volgende.
11. Als het goed is wordt nu de driver “Android Composite ADB Interface” gevonden.
12. Installeer die driver door de stappen te volgen op het scherm.

Als je deze stappen volgt dan zou het moeten werken en kan je je Nexus gebruiken met de ADB en kan je dus ook direct vanuit eclipse met het groene play-knopje een app erop runnen.

Bewerkt (4 mei 2013 12:11)
Artesis

Artesis

• Lid sinds 05 mei 2012
  • Berichten 31
  • Reputatie 0
  • 7 mei 2013
  • 18:14

Hallo mensen,

Ik val even binnen in dit verhaal omdat ik eenzelfde probleem heb.
De afgelopen weken heb ik me helemaal suf gelezen m.b.t. het maken van apps.
Een eerste app heb ik handmatig op mijn tablet gemaakt met AIDE om goed te leren hoe alles in elkaar steekt.
Vervolgens heb ik Eclipse en SDK geinstalleerd en “Hello World” aan laten maken.
Mijn volgende stap was mijn tablet als Virtual Device voor Eclipse te gebruiken.
Hiervoor had ik al de stappen gevolgd die Arieblabla hierboven aangeeft.
Aan het einde van die stappen geeft mijn desktop aan dat de beste driver al geinstalleerd is.
Natuurlijk heb ik ook mijn usb foutopsporing aangezet maar het werkt niet zoals ik hoopte.
Ik krijg in ADT de volgende melding:
Failed to find an AVD compatible with target ‘Android 4.1.2’.

Ook had ik verwacht dat ik in de virtual device manager mijn tablet zou moeten tegenkomen maar misschien is dat onterecht.
Gebruikers en omgevingsvariabelen zijn ook ingesteld hoewel dat volgens mij hiervoor niet nodig zou hoeven te zijn maar ook dat weet ik weer niet zeker
Mijn desktop draait met Windows7.

Daar ik geen idee heb waar ik nu verder moet gaan zoeken geef ik het hier maar even in de hoop dat iemand met iets komt zodat ik weer een richting vind.

Bewerkt (7 mei 2013 18:14)
Arieblabla

Arieblabla

• Lid sinds 14 mei 2012
  • Berichten 415
  • Reputatie 0
  • 10 mei 2013
  • 18:20

Artesis;404689
Hallo mensen,

Ik val even binnen in dit verhaal omdat ik eenzelfde probleem heb.
De afgelopen weken heb ik me helemaal suf gelezen m.b.t. het maken van apps.
Een eerste app heb ik handmatig op mijn tablet gemaakt met AIDE om goed te leren hoe alles in elkaar steekt.
Vervolgens heb ik Eclipse en SDK geinstalleerd en “Hello World” aan laten maken.
Mijn volgende stap was mijn tablet als Virtual Device voor Eclipse te gebruiken.
Hiervoor had ik al de stappen gevolgd die Arieblabla hierboven aangeeft.
Aan het einde van die stappen geeft mijn desktop aan dat de beste driver al geinstalleerd is.
Natuurlijk heb ik ook mijn usb foutopsporing aangezet maar het werkt niet zoals ik hoopte.
Ik krijg in ADT de volgende melding:
Failed to find an AVD compatible with target ‘Android 4.1.2’.

Ook had ik verwacht dat ik in de virtual device manager mijn tablet zou moeten tegenkomen maar misschien is dat onterecht.
Gebruikers en omgevingsvariabelen zijn ook ingesteld hoewel dat volgens mij hiervoor niet nodig zou hoeven te zijn maar ook dat weet ik weer niet zeker
Mijn desktop draait met Windows7.

Daar ik geen idee heb waar ik nu verder moet gaan zoeken geef ik het hier maar even in de hoop dat iemand met iets komt zodat ik weer een richting vind.

De stappen die ik heb beschreven zijn eigenlijk voor Nexus apparaten. Sommige andere apparaten hebben een andere driver nodig.

De transformer vindt (net als veel andere apparaten) vaak de goede ADB driver vanzelf als je hem koppelt met USB-foutenopsporing aan. Misschien is dat ook de reden dat apparaatbeheer de melding geeft dat je de nieuwste driver hebt.

In dat geval zou het dus eigenlijk moeten werken, maar ik keek net op XDA en daar kwam ik dit tegen, wellicht is dit het probleem:
Heb je hem gekoppeld als media-apparaat? Probeer hem dan te koppelen als camera, misschien wordt hij dan wel herkent door de ADB. Zie deze link: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=26429490

Als dit niet werkt is er denk ik toch iets mis met de driver. Hoe heet de driver die bij apparaatbeheer onder jouw “Android Device” staat?

Bewerkt (10 mei 2013 18:20)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren