Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Samurai1982

Samurai1982

• Lid sinds 28 april 2012
  • Berichten 23
  • Reputatie 0
  • 16 augustus 2012
  • 21:32

Hallo Mensen van het goede leven.

Ik heb een vraag.

Mischien staat het hier al ergens op dit forum maar ik kan hier niets over vinden.

Ik wil dus een eigen Custom rom maken helemaal van het begin tot eind

Ik heb dus van allerlei programma's gedownload en geprobeerd maar kom er niet echt uit.

Ik heb zelfs met (uot kitchen) geprobeerd en zelfs dat wou me niet lukken.

Dus mijn vraag is is er iemand die al een eigen custom rom heeft gemaakt en zou je me daar mischien
mee willen helpen ik ben zelf al een week of 2 mee bezig maar helaas geen resultaat :cry:

Ik hoor het wel Mvg Jan

Bewerkt (24 april 2013 15:25)
Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 16 augustus 2012
  • 21:52

verplaatst naar correcte forum: http://www.androidworld.nl/forum/rooten-custom-roms-updates/

Als je al deze vragen hebt, ben je er nog lang niet aan toe een eigen custom rom te maken.

Je zult Android van binnen en buiten moeten kennen om iets te bewerkstelligen. Anders zal het bij themen blijven met de kitchen.

Sorry als dit een beetje direct is. Maar zelf een rom bakken is geen walk in the park.

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

ibsonic

ibsonic

• Lid sinds 06 juli 2011
  • Berichten 2769
  • Reputatie 20
  • 16 augustus 2012
  • 22:08

Heb je kennis met programmeren in java ? Heb je eclipse al met adt plugin? Heb je al wel eens ooit een app gemaakt?

Basiskennis java heb je nodig in android om helemaal vanuit scratch een rom te maken.. net zoals cyanogen team

Ik raad je aan om eerst zelf te spelen met bestaande roms en dingen aan te passen en je zo te verdiepen hoe android eigenlijk werkt..

Begin anders maar eens met dit te volgendit is wat ik gebruik op school (studeer software development/ mobile development)

http://db.tt/ZpoxPzyz

Samurai1982

Samurai1982

• Lid sinds 28 april 2012
  • Berichten 23
  • Reputatie 0
  • 16 augustus 2012
  • 22:50

Ja dat weet ik maar daarom wil ik het ook leren ik weet dat het niet zomaar wat is maar toch zou ik het toch willen weten ik zeg maar zo je moet toch ergen beginnen ik weet niet of ik hier mag zeggen welke programma's ik hiervoor gebruik.

Ik heb het een en ander al wat bij elkaar gezet en geprobeerd met het programma in te pakken en testen maar als ik het op de tel
wil installeren word het door de tel weer gestopt.

En dat je direct bent waardeer ik best wel maar ben wel bereid om het te leren.

Ik hoor het wel Mvg Jan

———- Update van bericht ———-

ibsonic;332161
Heb je kennis met programmeren in java ? Heb je eclipse al met adt plugin? Heb je al wel eens ooit een app gemaakt?

Basiskennis java heb je nodig in android om helemaal vanuit scratch een rom te maken.. net zoals cyanogen team

Ik raad je aan om eerst zelf te spelen met bestaande roms en dingen aan te passen en je zo te verdiepen hoe android eigenlijk werkt..

Begin anders maar eens met dit te volgendit is wat ik gebruik op school (studeer software development/ mobile development)

http://db.tt/ZpoxPzyz

Bedankt voor je reactie ik zal het gelijk even bekijken en je hoort van me :thumbs:

ibsonic

ibsonic

• Lid sinds 06 juli 2011
  • Berichten 2769
  • Reputatie 20
  • 17 augustus 2012
  • 00:21

Programma eclipse heeft een avd manager met een virtueel android device.. dus als je wilt testen klik je op run en start hij autonatisch die virtuele device op..

ml2mst

ml2mst

• Lid sinds 22 juli 2011
  • Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 1 september 2012
  • 03:26

Bedankt voor de link ibsonic. Dit boek ga ik eens uitgebreid lezen :thumbs:

Bewerkt (24 april 2013 15:30)
Verwijderd_Account_07112017

Verwijderd_Account_07112017

• Lid sinds 18 mei 2012
  • Berichten 213
  • Reputatie 0
  • 1 september 2012
  • 07:09

Google maar is naar dsixda's android kitchen, zo heb ik ook mijn ssense 1.0 gemaakt.
Voor uot kitchen heb je drie bestanden nodig: systemUI.apk, framework-res.apk en com.htc.resources.apk
Download een ruu, start hem op, als je het readme scherm ziet, doe dan run->%temp%
Meest recente map opzoeken, dan een paar mappen verder bladeren, totdat je heel veel bestanden ziet. Daar zou rom.zip tussen moeten staan, kopieer die, en lees verder in dsixda's thread op xda!

Bewerkt (24 april 2013 15:30)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren