Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Nikooos

Nikooos

• Lid sinds 10 april 2012
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 20 april 2012
  • 08:48

Ik ben vrij nieuw met de ontwikkeling van Android applicaties en ik heb zelf een iPhone, dus ik heb ook weinig gebruikerservaring betreffende Android.

Wat ik heb gemerkt als groot verschil, is dat de bestandsgrootte voor Androidapps veel belangrijker is als bij de iPhone. Als een iPhoneapp onder de 20mb zit is het wel prima. Met minimaal 16Gb opslag is de bestandsgrootte niet van groot belang.

Wat is voor een Android app een acceptabel bestandsformaat? En dan snap ik dat dat afhankelijk is van het type app, want een game zal meer ruimte in beslag nemen dan een simpel invulappje.

Maar wellicht kunnen jullie me een beetje een richtpunt geven.

Bewerkt (24 april 2013 14:40)
Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 20 april 2012
  • 09:39

15 mb is al een flinke app. Maar ook Android toestellen hebben steeds meer intern geheugen dus dat zal in de loop der tijd ook een mindere factor worden.
Ondersteun ten alle tijden de move to SD functie. Zo kunnen gebruikers met weinig intern geheugen hun SD bijschakelen.

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

fransb

fransb

• Lid sinds 19 augustus 2010
  • Berichten 79
  • Reputatie 0
  • 20 april 2012
  • 09:57

Overweeg eventueel een aparte HD app te maken. De meeste ruimte in je app zal opgeslokt worden door resources zoals mooie achtergrondplaatjes. Tablets en Hi-End smartphones zullen wel voldoende ruimte daarvoor hebben, maar als je wilt dat je app ook draait op mid- en low range devices die de hoge resolutie plaatjes nooit zullen gebruiken kun je een versie maken zonder het mapje “drawable-hdpi”.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren