Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

tikker

tikker

• Lid sinds 18 november 2011
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 18 november 2011
  • 21:14

Beste lezers!

Ik ben als gymleraar helemaal niet thuis in het programmeren enzo…
Maar ik zou wel graag (met hulp) een app maken.

Ik wil graag een app om wat gegevens van mijn leerlingen bij te houden. Nou kan ik dat wel in een excel sheet plakken maar dat is toch niet helemaal handig. Het idee:
pagina 1: keuze uit 3 scholen
vervolg per school keuze uit de klassen die ik lesgeef
klas pagina… overzicht van de leerlingen en nog wat ruimte voor opmerkingen
leerling pagina… ruimte voor beoordeling en opmerkingen.

Het mooiste zou zijn als ik per klas ook een lijst kan exporteren naar excel

Het idee lijkt me redelijk simpel maar waar ik moet beginnen??? Graag zou ik samen met een ervaren iemand werken aan dit idee!

Wie zou me willen helpen?

Bewerkt (18 november 2011 21:14)
klwinkel

klwinkel

• Lid sinds 23 oktober 2010
  • Berichten 951
  • Reputatie 0
  • 18 november 2011
  • 22:30

Zijn dat soort apps er nog niet, zoek eens in de market.

Ik kan me voorstellen dat een willekeurige team-coach dit ook wel zou willen, om de prestaties van het team en de personen in het team bij te houden. Iets van “myCoach” ofzo…
Ben alleen bang dat je dan veel op de telefoon bezig bent, ipv met het spel of de gymles.

Vwb de app: begin eens met installeren van eclipse en de android sdk en volg de dev tutorials hier op de site eens.
Het zal een app worden met een sqlite database erin, en formulieren (activity's in android), om de data te bekijken en te vullen.
Je kan eens naar een van de examples kijken die bij de sdk zit, waar een sqlite db in zit.

Bewerkt (18 november 2011 22:30)
Rode_Ridder

Rode_Ridder

• Lid sinds 14 maart 2010
  • Berichten 58
  • Reputatie 0
  • 25 november 2011
  • 12:22

eigenlijk bestaat er all excel applicaties voor android zoals document to go of quick office.

Bewerkt (24 april 2013 13:45)
Elmar

Elmar

• Lid sinds 15 november 2011
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 6 januari 2012
  • 15:26

Om een app als deze werkbaar te hebben, zal het op een tablet moeten draaien. Maar dan is het best mogelijk.
En eigenlijk niet eens zo heel lastig.

Begin met te bedenken wat je er mee wilt.
Ik denk dan bijvoorbeeld aan schermen om scholen, klassen en leerlingen toe te voegen of verwijderen (hou rekening met schooljaren !)
En wat wil je per leerling bijhouden? En is dat generiek (voor alle leerlingen van alle scholen hetzelfde), of per leeftijdsgroep? (Kinderen uit groep 3 krijgen andere onderdelen tijdens een gymles als kinderen die in 5 VWO zitten, bijvoorbeeld.) Of wil je gewoon vrije aantekeningen kunnen maken?

Bedenk ook hoeveel werk het is om in de toekomst die verschillende gegevens up-to-date te houden.

Dan kun je gaan bedenken hoe je de verschillende gegevens wilt selecteren.
En als je dan een beetje weet hoe het eruit moet gaan zien, dan kun je die schermen uitwerken.

En zorg dat jet het database-stuk uit de tutorial van Wouter Vegter goed volgt, want dit soort gegevens zijn ideaal voor opslag in een SQL databaseje.

Succes.

Bewerkt (24 april 2013 14:00)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren