Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

woutervegter

woutervegter

• Lid sinds 30 november 2010
  • Berichten 76
  • Reputatie 0
  • 9 november 2011
  • 16:26

Hier kunnen we elkaar helpen met de DevTutorial op deze pagina:

DevTutorial 10 - Structuur aanbrengen in je source code Androidworld

Als je ergens niet uit komt en je hebt het eerst zelf even geprobeerd, vraag dan hier om advies.
Het is belangrijk dat je de volgende dingen vermeldt:
-Welke laatste stappen heb je uitgevoerd
-Wat gaat er precies fout

We merken wel hoe het loopt. Ik lees deze thread in ieder geval één keer per dag.

Succes!

Bewerkt (9 november 2011 16:26)
fifarunnerr

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 9 november 2011
  • 19:14

Haha, onoverzichtelijke code. Goed dat je daar aandacht aan besteed, je wordt er inderdaad helemaal gek van.

Bewerkt (9 november 2011 19:14)
oldostofjas

oldostofjas

• Lid sinds 14 juni 2011
  • Berichten 20
  • Reputatie 0
  • 9 november 2011
  • 23:08

Als mijn SyncService start, komt hij er nooit meer uit! En ik zie ook geen gegevens in de twitteruser tabel opgeslagen worden, dus de service lijkt niks te doen. Wat zie ik over het hoofd? Klopt het dat je een service niet kunt debuggen?

Bewerkt (9 november 2011 23:08)
IvoJanssen

IvoJanssen

• Lid sinds 25 februari 2010
  • Berichten 275
  • Reputatie 0
  • 10 november 2011
  • 22:09

Je kunt gewoon debuggen in een Service, als je een breakpoint hebt gezet en hij komt niet in debug mode, dan weet je dat die code nooit wordt uitgevoerd

Bewerkt (10 november 2011 22:09)
oldostofjas

oldostofjas

• Lid sinds 14 juni 2011
  • Berichten 20
  • Reputatie 0
  • 14 november 2011
  • 08:06

O, dan is dat dus het geval.Ga er morgenavond weer eens naar kijken.

Bewerkt (14 november 2011 08:06)
Dopey

Dopey

• Lid sinds 18 september 2011
  • Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 14 november 2011
  • 21:18

Nu heb ik alle devtuts t/m 9 zonder noemenswaardige moeite gevolgd, maar bij deze laatste ben ik toch echt volledig de kluts kwijt. Ik ben gestrand bij de opdracht om zelf te proberen de download-methods samen te voegen, maar helaas: geen idee wat ik zou moeten doen. Ik heb de tutorial inmiddels tig keer gelezen, ik heb het geprobeerd uit te tekenen, ik heb geprobeerd de basics uit de tutorial te extracten, maar ik begrijp nog steeds niet hoe de structuur in elkaar zit noch waarom ie zo complex moet zijn.

En dus kan ik met geen mogelijkheid zelfstandig die methods herstructureren. De voorbeeldcode in de link ziet er goed uit hoor maar is totaal anders dan wat het was, alle oude variabelen zijn weg, updateview is verdwenen etcetc.

Het vervelende is dat ik niet eens goed kan zeggen wát ik niet snap, het lijkt wel alsof ik gewoon een aantal bruggetjes mis. Dus hulp zal lastig worden maar ik moet het toch even kwijt en vragen: ben ik nou de enige (kan hoor), zijn jullie ‘medeforummers’ stiekem toch oude rotten in dit vak, of is de rest gewoon nog niet zo ver in de serie??

Bewerkt (14 november 2011 21:18)
Zatta

Zatta

• Lid sinds 28 februari 2011
  • Berichten 777
  • Reputatie 0
  • 14 november 2011
  • 23:37

Je bent niet de enige hoor, het is me al wel vaker gebeurd dat ik stukken code heb overgenomen zonder het precies te snappen. Bij deze tutorial ben ik bij het verplaatsen van de 5 methods, de tijd ontbreekt me ook nog een klein beetje waardoor ik iedere keer dat ik er wel tijd voor maak me eerst weer erg moet verdiepen in wat ik ookalweer aan het doen was geweest en wat wat was in de code.

Bewerkt (14 november 2011 23:37)
Dopey

Dopey

• Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 15 november 2011
  • 23:47

Zatta;238147
Je bent niet de enige hoor, het is me al wel vaker gebeurd dat ik stukken code heb overgenomen zonder het precies te snappen.
Dank je. Ik heb maar diep ademgehaald en ben de code uit de link inderdaad domweg over gaan tikken. Nu ik me daarover heen heb kunnen zetten begin ik verderop te snappen hoe het werkt.
Ik zie nu ook dat de uitleg van de code in de link, en van het stukje structuur wat ik in mijn hoofd steeds miste (hoe alles in elkaar past) pas achteraf komt.
Ach, als je het eenmaal snapt zijn die paar avonden chagrijn ook weer wat minder erg.

Bewerkt (15 november 2011 23:47)
oldostofjas

oldostofjas

• Lid sinds 14 juni 2011
  • Berichten 20
  • Reputatie 0
  • 16 november 2011
  • 11:15

Ik snap het wel (kostte wel even tijd), maar ik zit nog steeds tegen m'n ProgressDialog aan te kijken. Of hij start de service niet op, of hij komt er niet meer uit. Als ik een breakpoint in de service zet komt hij niet in debugmode. Als ik het starten van de service debug, dan handelt ie alles netjes af, totdat ik weer naar een draaiende Progress aan zit te kijken. Heeft iemand het al voor elkaar gekregen?

Bewerkt (16 november 2011 11:15)
Dopey

Dopey

• Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 22 november 2011
  • 00:14

oldostofjas;238667
Ik snap het wel (kostte wel even tijd), maar ik zit nog steeds tegen m'n ProgressDialog aan te kijken. Of hij start de service niet op, of hij komt er niet meer uit. Als ik een breakpoint in de service zet komt hij niet in debugmode. Als ik het starten van de service debug, dan handelt ie alles netjes af, totdat ik weer naar een draaiende Progress aan zit te kijken. Heeft iemand het al voor elkaar gekregen?
Ja, uiteindelijk wel. Eerst kreeg ik dezelfde loop als jij, en ik kon met geen mogelijkheid ontdekken waar de fout zat (wist wel dat ie in TweetsActivity zat). Daarop heb ik maar letterlijk de code van Wouter overgenomen. Ik ben even kwijt waar precies het verschil zat ten opzichte van mijn eigen code.. Ik ben niet helemaal (lees: helemaal niet) tevreden dat het me niet lukte om het zelf te doen, maar ja, het is een leerproces!
Groet, Dopey (aka Karin)

Bewerkt (22 november 2011 00:14)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren