Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

oldostofjas

oldostofjas

• Lid sinds 14 juni 2011
  • Berichten 20
  • Reputatie 0
  • 22 november 2011
  • 15:48

Dopey;240508
Ja, uiteindelijk wel. Eerst kreeg ik dezelfde loop als jij, en ik kon met geen mogelijkheid ontdekken waar de fout zat (wist wel dat ie in TweetsActivity zat). Daarop heb ik maar letterlijk de code van Wouter overgenomen. Ik ben even kwijt waar precies het verschil zat ten opzichte van mijn eigen code.. Ik ben niet helemaal (lees: helemaal niet) tevreden dat het me niet lukte om het zelf te doen, maar ja, het is een leerproces!
Groet, Dopey (aka Karin)

Dank voor je reactie. Ik heb de code van Wouter ook aan de praat gekregen. Ik ben wel heel benieuwd wat ik nu verkeerd heb gedaan. Ik zie gewoon geen verschillen! Misschien heeft Wouter zelf wel iets in zijn broncode gewijzigd nadat hij de tutorial gepubliceerd had?

Bewerkt (24 april 2013 13:44)
oldostofjas

oldostofjas

• Lid sinds 14 juni 2011
  • Berichten 20
  • Reputatie 0
  • 23 november 2011
  • 10:50

Ik had eerder al zelf iets toegevoegd, namelijk het tonen van de foto van de twitteruser. Dat heb ik er maar even uitgesloopt en nu doet ie het.

Bewerkt (24 april 2013 13:44)
biljarter

biljarter

• Lid sinds 18 november 2011
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 3 januari 2012
  • 17:26

oldostofjas;236669
Als mijn SyncService start, komt hij er nooit meer uit! En ik zie ook geen gegevens in de twitteruser tabel opgeslagen worden, dus de service lijkt niks te doen. Wat zie ik over het hoofd? Klopt het dat je een service niet kunt debuggen?

Ik had precies hetzelfde. Reden: Ik was de manifest vergeten aan te passen. :cry:

Bewerkt (24 april 2013 13:59)
Twom

Twom

• Lid sinds 04 maart 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 9 maart 2012
  • 11:51

De loop kan ontstaan door (mijn oorzaken):

Bij downloads:
- niet aanpassen van tijd methode voor het zetten de last update variabele in de TwitterUser class.

Bij Tweets:
- Het niet bijwerken van mTwitterUser waardoor de “lastupdate” altijd de oude (bij het laden van de activiteit initiële) waarde blijft.

Bewerkt (24 april 2013 14:22)
sjaaki

sjaaki

• Lid sinds 26 april 2012
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 26 april 2012
  • 10:26

Ik kom er niet meer uit.
Ik heb alle code van Wouter gedownload en als project geopend en kom bij de zelfde fout terecht.
Het programma wordt zonder errors gebuild, maar wanneer ik het programma run stopt hij er meteen mee.
In de LogCat krijg ik de volgende melding:
E/dalvikvm(426): Could not find class ‘me.moop.mytwitter.persistance.DatabaseHelper’, referenced from method me.moop.mytwitter.MainActivity.getDatabaseHelper.

Ik denk dat de fout in Eclipse zit, heb deze opnieuw geïnstalleerd, en ook een nieuwe emulator aangemaakt niks werkt.
Iemand een idee wat ik fout doe?

Bewerkt (24 april 2013 14:43)
Kevin03

Kevin03

• Lid sinds 31 mei 2013
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 31 mei 2013
  • 16:22

Ik ben vorige week begonnen met deze tutorial.
Is dit het enkel platvorm waar je de tutorial kan vinden?
Zijn ze ergens in pdf beschikbaar?

Ik vind ze geweldig, ook al zijn ze redelijk oud. Ik had nog niets ervaring met java etc.
Maar ik kan nu toch al mijn eigen kleine simpele app maken. Ik zit momenteel aan tutorial 5. Maar soms kan ik enkele foto's niet zien. Wat soms wel nodig is om te zien of mijn app er uitziet zoals het moet.

Maar dus mijn vraag, is er ergens een pdf te vinden of dergelijke?

Arieblabla

Arieblabla

• Lid sinds 14 mei 2012
  • Berichten 415
  • Reputatie 0
  • 1 juni 2013
  • 11:07

Nee, vooralsnog is hij alleen beschikbaar op de site.

Kevin03

Kevin03

• Lid sinds 31 mei 2013
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 1 juni 2013
  • 15:59

Oké jammer.Dan doen we het maar zo.

lrijswijk

lrijswijk

• Lid sinds 29 oktober 2011
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 28 augustus 2013
  • 21:03

Hopelijk reageert er hier nog iemand. Al enige tijd geleden heb ik alle tutorials gevolgd. Ik ben nu bezig met een eigen app. Op dit punt ben ik vooral bezig met het overzichtelijk maken van de app. Ik weet dat ergens in de DevTutorials beschreven staat waarom er in het programma ‘m’ voor de declaraties staat geschreven maar kan deze uitleg niet meer vinden (bv. mBtnStart). Iemand enig idee waar ik dit terug kan vinden of waarom dit ook al weer was?

Bij voorbaat dank
Lex

fifarunnerr

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 28 augustus 2013
  • 21:14

“Er is nog een kleine uitbreiding op deze regel: als je een variabele aanmaakt in je class block dan laat je de naam altijd beginnen met de letter m (van het woord module). Hierdoor kan je altijd zien of je te maken hebt met een class variabele of met een lokale variabele (een lokale variabele is een variabele die in een method block of lager is gedefinieerd)”
Link: http://androidworld.nl/nieuws/devtutorial-6-je-eigen-class-maken-en-deze-vullen-met-json-gegevens/
Bron: Google “androidworld devtutorial variabelen m”

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren