Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

PageMaker

PageMaker

• Lid sinds 03 januari 2012
  • Berichten 52
  • Reputatie 0
  • 1 augustus 2013
  • 12:14

lrijswijk
Heren,

Ik heb de tutorial weer succesvol kunnen afronden en het meeste begrijp ik ook. Niet dat ik het nu allemaal zelf zou kunnen maar dat komt wel met voldoende herhaling (hoop ik). Toch heb ik twee (standaard) vragen waar ik mee zit.

1)Hoe bepaald Android welke method hij moet starten zonder dat er een method aangeroepen wordt? Bij Java start hij altijd in de ‘main’ method en bij C moet je de functie altijd aanroepen. En ik begrijp dat Android eerst kijkt naar de method onCreate en dergelijke om het programma op te starten en daarna kijkt naar welke button wordt gebruikt. Maar bijvoorbeeld wordt in deze tutorial de class TwitterUser aangeroepen. Hoe weet Android welke method hij dan moet pakken of begint Android altijd met de constructor van die class?

1,5) Deze bedenk ik me nu ik vraag 1 type. De button ‘download’ roept on click de method ‘downloadUserInfo’ aan. Waarom moet je in die method dan alsnog eens kijken of de button wordt ingedrukt?

2) Kan de emulator dit programma goed uitvoeren? Als ik namelijk mijn gebruikersnaam voor de eerste keer gebruik dan krijg je het progressdialog te zien zoals het hoort. Als ik daarna het programma afsluit, opnieuw opstart en weer mijn gebruikersnaam invoer krijg ik weer het progressdialog te zien. In mijn ogen zou deze niet moeten verschijnen omdat hij de gegevens uit de Database moet halen. Ligt dit aan de emulator of aan mijn code?

Bedankt
@ lrijswijk 1)
Android roept middels een event de methods onCreate(), onCreateView(), onPauze(), onDestroy() en vele anderen aan.
Kijk naar de Activity life cycle, dan wordt je duidelijk hoe dat werkt. Je begrijpt dan ook waarom er steeds @Override voor die event methods staat.
Succes!

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren