Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Yorick

Yorick

• Lid sinds 12 april 2010
  • Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 13 oktober 2011
  • 20:53

Omdat Wouter even niet de mogelijkheid heeft om de wekelijkse helpthread aan te maken, heb ik dat even gedaan. Wouter zal de thread uiteraard wel gewoon (minstens één keer per dag) lezen.

Hier kunnen we elkaar helpen met de DevTutorial op deze pagina:

DevTutorial 7 – ArrayList en ItemLayout via BaseAdapter aan ListView koppelen
Als je ergens niet uit komt en je hebt het eerst zelf even geprobeerd, vraag dan hier om advies.
Het is belangrijk dat je de volgende dingen vermeldt:
-Welke laatste stappen heb je uitgevoerd
-Wat gaat er precies fout

Succes!

Bewerkt (13 oktober 2011 20:53)
Zatta

Zatta

• Lid sinds 28 februari 2011
  • Berichten 777
  • Reputatie 0
  • 18 oktober 2011
  • 20:31

Geen reactie tot nu toe hier, raar zeg. Maar… ik doe nog steeds mee hoor! Deze tut is alleen dermate lastig dat ik er nog steeds niet doorheen ben/alles snap wat we aan het doen zijn. Dat komt ook doordat ik niet meer uit mijn hoofd weet wat we ookalweer als wat hadden gedefinieerd, welke objecten er nou precies uit welke class komen en wat er in staat en welke methods we dan hadden. En wat die dan weer deden. En ik dus steeds weer terug moet kijken naar de voorgaande tuts. Maar, het komt langzaam aan. De tijd van het rustig lezen en meetikken is wel geweest.

Bewerkt (18 oktober 2011 20:31)
oldostofjas

oldostofjas

• Lid sinds 14 juni 2011
  • Berichten 20
  • Reputatie 0
  • 18 oktober 2011
  • 23:49

Na het verwerken van de 30 tweets klapt hij er bij mij uit:
Gebeurt op deze regel:
mLvTweets.setAdapter(tweetsListAdapter);

Krijg een NullPointerException

En nu?

Bewerkt (18 oktober 2011 23:49)
redbulletnl

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2991
  • Reputatie 60
  • 19 oktober 2011
  • 09:27

Hoi oldo, is het steeds na 30 tweets precies?

java - What is a Null Pointer Exception? - Stack Overflow

Bewerkt (19 oktober 2011 09:27)
oldostofjas

oldostofjas

• Lid sinds 14 juni 2011
  • Berichten 20
  • Reputatie 0
  • 19 oktober 2011
  • 10:37

Nou ja, als hij alle tweets heeft geladen. Dat zijn er volgens mij altijd 30.

Bewerkt (19 oktober 2011 10:37)
redbulletnl

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2991
  • Reputatie 60
  • 19 oktober 2011
  • 10:39

sorry voor stomme vragen van mij , haha heb geen twitter en wil er ook niet aan beginnen

Bewerkt (19 oktober 2011 10:39)
oldostofjas

oldostofjas

• Lid sinds 14 juni 2011
  • Berichten 20
  • Reputatie 0
  • 19 oktober 2011
  • 10:58

Ik heb het gevonden. mLvTweets was null, omdat ik in de de method onCreate de regel “mLvTweets = (ListView) findViewById(R.id.lvTweets);” was vergeten. Ik zat op het verkeerde spoor om dat ik dacht dat tweetsListAdapter null was. Maar met debuggen kom je een heel eind!

Bewerkt (19 oktober 2011 10:58)
woutervegter

woutervegter

• Lid sinds 30 november 2010
  • Berichten 76
  • Reputatie 0
  • 20 oktober 2011
  • 10:23

Zatta;228451
Geen reactie tot nu toe hier, raar zeg. Maar… ik doe nog steeds mee hoor! Deze tut is alleen dermate lastig dat ik er nog steeds niet doorheen ben/alles snap wat we aan het doen zijn. Dat komt ook doordat ik niet meer uit mijn hoofd weet wat we ookalweer als wat hadden gedefinieerd, welke objecten er nou precies uit welke class komen en wat er in staat en welke methods we dan hadden. En wat die dan weer deden. En ik dus steeds weer terug moet kijken naar de voorgaande tuts. Maar, het komt langzaam aan. De tijd van het rustig lezen en meetikken is wel geweest.

Vanaf DevTutorial 6 wordt het inderdaad wat lastiger en ik kan me voorstellen dat je meer op je tenen moet lopen. Daarom probeer ik ook regelmatig terug te verwijzen (misschien moet ik dat vaker doen) en heel duidelijk te schrijven.

Eigenlijk zou je na elke DevTutorial zelf nog een app moeten maken waar je de nieuwe kennis in verwerkt, dan pas krijg je een beetje door welke methods in welke classes zitten en onthoud je het ook.

Bewerkt (20 oktober 2011 10:23)
Dopey

Dopey

• Lid sinds 18 september 2011
  • Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 21 oktober 2011
  • 01:12

Bij de extra oefening lukt het me aardig om het zoekscherm voor tweets te maken, alleen: ik krijg geen Array-string terug. Mijn voorbeeldzoekwoord is Witteman, dus de string is http://search.twitter.com/search.json?q=witteman . En daarop krijg ik een lange string die begint met {“completed_in”:0.122,“max_id”:127156653635289088, ….etc
Ik krijg dus de warning dat die ‘array’ niet klopt want hij begint niet met een ‘[’
Ik heb de zoekstring gekopieerd in de browser, en dan krijg ik hetzelfde resultaat.
Wat doe ik verkeerd?

En aanvullende vraag: hoe weet je hoe je een url moet opbouwen om de juiste data te krijgen? Als ik op Twitter via het zoekscherm zoek krijg ik de url twitter.com/#!/search/witteman, ik haal daar geen json-notatie uit..

Bewerkt (21 oktober 2011 01:12)
woutervegter

woutervegter

• Lid sinds 30 november 2010
  • Berichten 76
  • Reputatie 0
  • 21 oktober 2011
  • 08:57

Foutje van mij! ik zie dat je eerst nog deze code moet doen:
JSONObject jSONResult = new JSONObject(resultString);
JSONArray jSONSearchedTweets = getJSONArray(“results”);

De JSON die je terug krijgt heeft namelijk een element results, en daarin zit die lijst van zoekresultaten (daar zie je ze beginnen met een ‘[’). Die kan je vervolgens in een JSONArray object stoppen. En het JSONArray object kan je vervolgens op dezelfde manier gebruiken als bij het downloaden van tweets die bij een bepaalde user horen.

Is hiermee je aanvullende vraag ook beantwoord?

Bewerkt (21 oktober 2011 08:57)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren