Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Ella

Ella

• Lid sinds 23 september 2011
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 23 september 2011
  • 09:59

Hallo AndroidWorld forum!

Ik ben een student Journalistiek en Nieuwe Media aan de Universiteit Leiden, waarbij ik vooral interesse heb in de kant van Nieuwe Media. Om deze reden wil ik graag onderzoek doen naar de gemakkelijkheid waarmee app-ontwikkelaars aan gegevens van de app-gebruikers kunnen komen. Of dit het geval is, weet ik nog niet, omdat ik zelf weinig afweet van de ontwikkeling van apps. Daarom hoopte ik dat jullie mij hiermee misschien een handje kon helpen door het beantwoorden van enkele vragen.
Ik wil er namelijk achterkomen of het lastig is voor app-ontwikkelaars om aan dit soort gebruikersgegevens te komen, of dat iedereen die zich beetje verdiept in applicatie ontwikkeling dit kan.

Ik heb gelezen over ‘snooping’, waarbij de camera of microfoon aangezet wordt. Patronen van beelden of geluiden worden vervolgens gebruikt om achter informatie van de gebruikers te kunnen komen. Dit kan gedaan worden zonder dat de app-gebruiker het in de gaten heeft.

• Is het lastig om zo’n app te maken die de hardware aanstuurt waardoor bijv. de camera of microfoon aangaat?
Ik kan me voorstellen, omdat het OS Andriod op verschillende soorten telefoons draait, dat de hardware aansturing verschilt per smartphone.