Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

redbulletnl

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2991
  • Reputatie 60
  • 6 september 2011
  • 16:29

2912(ik kreeg het plaatje niet groter sorry daarvoor)

in ieder geval voor iedere bestelling een apparte file aanmaken, maar weet niet goed hoe
ik dacht er eerst aan
string file = bestelling;
string fileName;
int fileNo = 0;

fileNo ++;
fileName = file +filNo +“.txt”

en dat hij in iedere lijst steeds wat je aanklikt overneemt, totdat je een nieuwe bestelling opneemt.
maar zover het bij mij lukt kan het wel steeds naar de zelfde file schrijve, toevoegen maar hij maakt geen nieuwe files aan

Bewerkt (6 september 2011 16:29)
IvoJanssen

IvoJanssen

• Lid sinds 25 februari 2010
  • Berichten 275
  • Reputatie 0
  • 6 september 2011
  • 17:01

Is je “probleem” met dynamic strings in verschillende klasse nu dan opgelost? Ik denk dat je teveel in één keer wil.

Als het helemaal (lokaal) werkt, dan kun je je druk gaan maken over opslaan (en of dan een .txt op je sd kaart de beste keuze is betwijfel ik).

Bewerkt (6 september 2011 17:01)
fifarunnerr

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 6 september 2011
  • 19:28

Als je weinig bestellingen hebt dan moet sharedPreferences wel goed genoeg werken, wordt de lijst langer dan zou ik kiezen voor een database.

Kan je iets meer vertellen over de bestellingen, hoe gedetailleerd je alles in kan voeren en wat het doel is van de applicatie? Dan weten wij ook het doel ervan, en kunnen we kijken wat waarschijnlijk het beste werkt.

Bewerkt (6 september 2011 19:28)
klwinkel

klwinkel

• Lid sinds 23 oktober 2010
  • Berichten 951
  • Reputatie 0
  • 6 september 2011
  • 23:21

Het lijkt een app om in een restaurant de bestelling mee op te nemen op een andtoid tablet of telefoon. De bestelling dan gelijk doorsturen naar de bar en keuken (kan gewoon per mail). Eventueel kan de klant op zijn eigen telefoon de bestelling aanmaken en doorsturen (en alvast betalen).
Wel een leuk concept, kan misschien wel wat worden…

Bewerkt (6 september 2011 23:21)
redbulletnl

redbulletnl

• Berichten 2991
  • Reputatie 60
  • 7 september 2011
  • 08:38

ik zal eens eerst met wat datbases worstelenhebben jullie nog tips voor tuts? of naar database schrijven en van database? ik heb wel wat ervaring met sql

Bewerkt (7 september 2011 08:38)
woutervegter

woutervegter

• Lid sinds 30 november 2010
  • Berichten 76
  • Reputatie 0
  • 7 september 2011
  • 17:37

Devtutorial 8 of 9 (weet nog niet zeker welke) gaat over databasesIk doe het via een erg makkelijke manier, je hebt haast geen sql kennis daar voor nodig

Bewerkt (7 september 2011 17:37)
fifarunnerr

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 7 september 2011
  • 19:06

anddev.org • View topic - Working with the SQLite-Database - CursorsDan hoef je tenminste niet nog 7 weken te wachten

@Wouter, Ga je echt elk onderdeel uitleggen of doe je de helft en laat je het dan aan ze zelf over? Persoonlijk vind ik het namelijk fijner als ik een begin krijg en daarna de rest zelf uit mag vinden, anders wordt het helemaal zo saai
(niet dat ik ze ga gebruiken, daarvoor ken ik Android al te goed)

Bewerkt (7 september 2011 19:06)
redbulletnl

redbulletnl

• Berichten 2991
  • Reputatie 60
  • 7 september 2011
  • 23:20

woutervegter;215083
Devtutorial 8 of 9 (weet nog niet zeker welke) gaat over databasesIk doe het via een erg makkelijke manier, je hebt haast geen sql kennis daar voor nodig
ik wil eiglijk deze week / volgende er klaar mee zijn dus zoals fifa al dacht … ik ben een ongeduldig mannetje

maar toch thanx voor de tips :p zal eens wel ff flink wat gaan zwoege …

@fifarunner, klopthet is fijner als je hebt begin krijgt toegerijkt en daarna zelf het knutsel gedeelte doen. Maar in het begin is het beter als je steeds bij het handje gehouden wordt zodat als je valt nog rechtovereind blijft

Bewerkt (7 september 2011 23:20)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren