Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

• Samsung Galaxy S10 Lite

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Justincase

Justincase

• Lid sinds 24 augustus 2009
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 22 november 2009
  • 19:01

Modifying Maps to enable Navigation outside USA - xda-developers

Bewerkt (22 april 2013 12:15)
Justincase

Justincase

• Lid sinds 24 augustus 2009
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 22 november 2009
  • 19:39

Eerst deze geinstalleerd;http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=583684
Daarna de maps apk in navlauncher, ga naar website developer en naar ‘general discussion, getting navigation working, vergeet het unininstall verhaal’ en download. (root of no root). Na download hiervan long press download en installeer (overwrite) maps met ‘package installer’.

vulperhorst

vulperhorst

• Lid sinds 12 november 2009
  • Berichten 83
  • Reputatie 0
  • 23 november 2009
  • 10:52

Oke, ik ben misschien een n00b, maar zou je iets duidelijker willen/kunnen uitleggen hoe dit geinstalleerd moet worden?
Wil het graag gebruiken.

Thnx

Tomvanschayk

Tomvanschayk

• Lid sinds 14 oktober 2009
  • Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 23 november 2009
  • 19:18

Ik heb het zelf niet geinstalleerd maar ik ga het proberen uit te leggen.

Ten eerste moet je zorgen dat je android 1.6 hebt. Heb je bijvoorbeeld (net als mij) een hero met een standaard rom dan zit je op 1.5. Als je dan toch per se dit wil laten werken op je telefoon, kijk dan even xda-developers.com om een custom rom op je telefoon te zetten.

Vervolgens moet je zorgen dat je een custom recovery hebt van of Amon of Cyanogen. Als je precies wil weten wat dat is, kun je beter even google gebruiken om meer info te zoeken anders word dit wel een heel verhaal. Op xda-developers kun je hier ook genoeg info + installatieprocedure vinden.

Daarna download je het bestandje dat op de pagina staat van de link die Justincase gegeven heeft. Die moet je niet uitpakken(is een zip-bestand) maar zo in de root van je sd kaart zetten(dus niet in een aparte map op je sd kaart).

Als je dat gedaan hebt zet je je telefoon aan in de recoverymodes. Dat doe je door de telefoon uit te zetten, en vervolgens aan te zetten door de powerknop en de homeknop in te houden. Beide moet je ingedrukt houden tot je in de recovery komt.

In het recoverymenu kies je voor choose update.zip. Selecteer dan update_navigation.zip(dat is het bestandje dat je hebt gedownload en op je sd kaart hebt gezet). Als je dat allemaal gedaan hebt, herstart je je telefoon(kan via het recoverymenu).

Nu ga je een app zoeken in je market, en wel SpeechSynthesis Data Installer. Als je daar op zoekt komt deze eruit. Installeer deze.

Vervolgens download je hier een apk-bestand, welke is afhankelijk van of je root hebt of niet. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=583123&highlight=navigation+working. Bestanden staan vrij ver bovenaan dus kan niet missen. Dit kun je het makkelijkst doen met je telefoon. Het bestand is niet zo groot dus dat moet geen probleem zijn. Als je deze hebt gedownload, tap en hold je op het bestand dat je net hebt gedownload. Je kijgt dan zoals Justincase vertelde de mogelijkheid om te installeren(of overschrijven) met package installer.

We gaan verder. Zoek op de market naar NavLauncher. Bij mij kwam hij niet als zoekresultaat, hoe ik ook zocht. Maar als je via google zoekt kun je er ook anders aan komen. Deze gebruik je om een contact of adres op te zoeken en naar te navigeren.

Dit is wat ik aan informatie kan vinden. Justincase heeft het al voor elkaar dus misschien zijn er dingen die ik ook verkeerd doe. Maar aangezien ik het nogal wat moeite vind voor iets waar ik Copilot voor heb, begin ik hier zelf niet aan. Maar misschien is het voor iemand die nog geen navigatiesoftware heeft een goed alternatief om mee te beginnen. Succes ermee in ieder geval!

Tom

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren