Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Thijntjuhhh

Thijntjuhhh

• Lid sinds 29 augustus 2011
  • Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 29 augustus 2011
  • 17:17

Nou Zoals de titel al zegt kan iemand me wat extra leren programmeren in android!!

Bewerkt (29 augustus 2011 17:17)
klwinkel

klwinkel

• Lid sinds 23 oktober 2010
  • Berichten 951
  • Reputatie 0
  • 29 augustus 2011
  • 17:26

Al met app inventor gespeelt?

Bewerkt (29 augustus 2011 17:26)
Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 30 augustus 2011
  • 09:36

App Inventor is al end of life verklaard, dat is geen ontwikkelpad. Maar, treur niet… Androidworld start nieuwe reeks: DevTutorials | Androidworld

Bewerkt (30 augustus 2011 09:36)
fifarunnerr

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 30 augustus 2011
  • 12:17

App Inventor blijft sowieso tot eind dit jaar, en bovendien wordt het opensource. Dan zal er vast wel een bedrijf zien dat dat nog wilt hosten(net als wave).

En die DevTutorials daar vrees ik echt voor. Met een paar tutorials leer je niet programmeren, met 1 tutorial in de week, dan ben je toch wel een flink aantal maanden bezig voordat je écht iets zelf kan doen. Die ene tutorial hier op dit forum was voor sommigen al te moeilijk, anderen kregen Eclipse niet eens aan de praat.

Bewerkt (30 augustus 2011 12:17)
Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 30 augustus 2011
  • 13:27

Als het zo triest gesteld is dat je niet eens Eclipse geïnstalleerd krijgt gaat het je ook niet lukken met AppInventor iets in elkaar klikken. App Inventor is speelgoed, het is leuk bedacht maar je krijgt er geen echte app mee in elkaar gekleid, laat staan dat je de resultaten serieus kunt publiceren.

En als het leren sneller moet, dan winkel je best even bij de buren: Leren ontwikkelen voor Android? Hier 200 gratis videotutorials - Android - Androidplanet.nl. Wie al kan programmeren (en “extra programmeren” duidt wat mij betreft op iemand die wellicht al eens wat gedaan heeft) kan al vrij snel met Android uit de voeten. Zo ingewikkeld is de Android omgeving niet.

Bewerkt (30 augustus 2011 13:27)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 30 augustus 2011
  • 14:11

Het Android-programmeren begint de laatste tijd weer een hot-issue te worden lijkt het. Ik kom geregeld weer wat topics tegen hier op AW.

Het is waar dat de meeste ‘developers-in-de-dop’ het programmeerwerk behoorlijk onderschatten. Al helemaal voor diegene die via App Inventor wel eens iets geknutseld hebben en daardoor denken dat ze zonder problemen kunnen overschakelen op een developmentomgeving zoals Eclipse bijvoorbeeld.

Het programmeren is niet simpel. Er komt meer bij kijken dan alleen wat code intypen, je zou bv ook moeten weten wat jouw app allemaal moet gaan kunnen. On-the-Fly bedenken en coderen van een applicatie is wel mogelijk, maar het gaat je op zeker heel veel herstelwerk cq opnieuw beginnen opleveren.

Dat gezegd hebbende wil ik absoluut niet zeggen dat niemand het ooit zal leren want het is wel zeker te leren.
Maar onderschat het niet en het zal flink wat van je vrije tijd kosten.

De aankomende tutorials hier op AW kunnen een goede stap zijn om, diegene die het willen, bekend te maken met developen voor Android.
Ik verwacht niet dat er ‘top’ developers uit deze tutorials voortkomen, maar het kan wel een goed inzicht geven in de programmeertaal, het object georienteerd programmeren en de wijze hoe een android app is opgebouwd vanuit de sources.
Wanneer iemand goed begrijpt hoe e.e.a. in zijn werk gaat dan ben je al een hele grote stap dichterbij het maken van grotere ingewikkelde applicaties.

Lees ook veel. Er zijn boeken genoeg over java en ook op het web vindt je tal van example apps die je kunt bestuderen om zo wijzer te worden hoe men iets voor elkaar heeft gekregen.

Bewerkt (30 augustus 2011 14:11)

Samsung Galaxy S8+

klwinkel

klwinkel

• Lid sinds 23 oktober 2010
  • Berichten 951
  • Reputatie 0
  • 30 augustus 2011
  • 17:14

Maar laten we even ontopic blijven aub, hier vroeg de topicstarter niet om ;-)

Vraag me serieus af hoe ts zich dat had voorgesteld, “wat extra leren programmeren”?

Prive les, of iemand die je zo af en toe wat kan vragen als je vast zit…

Bewerkt (30 augustus 2011 17:14)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 30 augustus 2011
  • 17:19

Toch wel klwinkel.

Ook informatie opdoen inzake het programmeerwerk en wat erbij komt kijken heeft met het ‘leren programmeren’ te maken.
Verder eindig ik mijn tekst met 2 zeer waardevolle zaken als het om leren gaat

Bewerkt (30 augustus 2011 17:19)

Samsung Galaxy S8+

fifarunnerr

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 30 augustus 2011
  • 17:52

Als ik even een gokje mag wagen, ik gok dat de TS nog nooit heeft geprogrammeerd met Java, C#, C++, .NET ofzo. Misschien met de App Inventor, maar daarbij denk ik dat het ophoud.

Dat komt omdat de TS niet begint over de tutorial die hier in dit board al staat, wat er (hoogstwaarschijnlijk) op duid dat hij die nog niet heeft gezien. Geavanceerdere gebruikers zouden die al hebben zien staan, en daar in hun topic al wat over hebben gezegd.
Omdat het lijkt dat de TS niet tot de “geavanceerdere” gebruikers hoort, gok ik dat hij nog niet heeft geprogrammeerd. Dat zou ook iets zijn wat hij dan al in zijn beginpost had gezet.

Nogmaals, allemaal aannames, maar zolang hij niet reageert gok ik dat het dit is

@Marvin: Ik heb nooit gezegd dat de Android omgeving (veel) moeilijker is dan andere programmeertalen, het is alleen een stuk makkelijker om met Android te beginnen als je al Java/C# kent. Dat versnelt het hele proces namelijk gigantisch, omdat je toch een groot deel al begrijpt. Als je nog nooit wat hebt ontwikkeld dan is Android lastig, maar dat is met alles wat je totaal niet kent.

@AVS: Android development lijkt inderdaad weer populairder te gaan worden, maar tot nu toe zijn er niet echt mensen die door deze hulp een app hebben gemaakt. Met hulp bedoel ik dus tutorials en beginners-vragen, en niet een technisch probleem waar iemand wat hulp bij zoekt. En voor de rest ben ik het met je eens

Bewerkt (30 augustus 2011 17:52)
Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 30 augustus 2011
  • 18:59

De enige tip die ik kan geven: Lees er een goed boek over. Lees niet verder totdat je het concept wat uitgelegd word begrijpt.
Maar daar schuilt ook een klein probleem, de meeste schrijvers gaan ervan uit dat je redelijk bekend bent met OOP (object georiënteerd programmeren). Ik weet dat je een methode een paar parameters mee kan geven bij het aanroepen, maar daar word geen woord over gesproken in Android boeken.

Wat ook weleens wil werken, althans in mijn geval is jezelf een doel te stellen van een app die je wilt maken. Dan gaan kijken hoe je dit in elkaar gaat flansen en leer je uit voorbeeld code een hoop verbanden te herkennen. En daar leer je van want je bent er echt actief mee bezig i.p.v. leerstof uit een boek in je hoofd te prenten.

Ik ben begonnen met C#, deze heeft een geweldige IDE tot haar beschikking. En zelfs dat werkt tegen, want het is knip en plak voor de UI en daarna een beetje coderen om de losse stukjes aan elkaar te voegen. Maar wel een doel gesteld wat ik wilde maken. En in de baas zijn tijdeen drietal programma's gemaakt die elke dag door de collega's gebruikt worden voor diverse taken (eenvoudig een klacht registreren en doormailen, een calculator voor brilsterktes, en eentje om automatisch bij alle programma's aan te melden die we gebruiken). Een schouder klopje van de baas, goed gedaan jong, en er word nu een oogje dichtgeknepen als ik weer eens iets aan het proberen ben terwijl ik eigenlijk ergens anders mee bezig moet zijn :p Maar dus wel: doel gesteld, voorbeelden gezocht en die leren begrijpen en toepassen. En een dik boek op mijn nachtkastje om de theorie een uurtje voor het slapen gaan een beetje door te nemen.
Maar na dit alles begrijp ik wat ik gedaan heb en kan ik die kennis nu als ‘eigen’ bestempelen.

Dan denk je al een hele bink te zijn, maar niks is minder waar. Ik ben ook een beetje met Android aan het spelen. Maar dit is weer compleet andere koek! De overeenkomsten zijn er wel (OOP) Maar de manier hoe alles bestempeld word en met elkaar gelinkt word is erg wennen. Komt door die C# IDE. Die deed een hoop op de achtergrond. Dit is meer hardcore. Als ik er genoeg mee speel komt het wel goed (hoop ik)

Maar alleen maar om aan te geven dat dit geen 1 nacht ijs is. Ik heb 2 jaar met C# gespeeld (avonduren, loze momentjes op het werk) en geen echte cursus gevolgd. Dan heb je wel wat ervaring maar zodra ik eclipse opstartte en een tutorial volgde voor Android had ik ook weer het gevoel alsof ik net uit het ei gekropen kwam.

Bewerkt (30 augustus 2011 18:59)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren