Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Mr.Android

Mr.Android

• Lid sinds 01 mei 2011
  • Berichten 228
  • Reputatie 0
  • 1 mei 2011
  • 21:19

Heey,
Ik heb een (volgens mij :p) een origineel idee voor een Android game. Nou wil ik ook graag gaan leren programmeren zodat ik die game kan gaan ontwikkelen, hij gaat gebruik maken van de bewegingssensor (ik weet dat ik waarschijnlijk wat tijd nodig heb om te leren, en dat het niet makkelijk is). Ik heb geen ervaring met programmeren op Android dus ik weet niet welke taal ik het beste kan kiezen, Java of C++? Ik heb al ervaring met programmeren en diverse programmeren talen. Ook designen kan ik zelf, dus ik hoef allen te weten welke taal ik moet leren.

Iemand een idee?

Bewerkt (1 mei 2011 21:19)
klwinkel

klwinkel

• Lid sinds 23 oktober 2010
  • Berichten 951
  • Reputatie 0
  • 1 mei 2011
  • 23:08

Java gaat het makkelijkst, maar voor een game is c++ denk ik beter, maar ook moeilijker. Als het een niet al te “zware” game is, kan java ook wel denk ik.

Maar “even c++ leren” bestaat niet, geloof me. Met c++ moet je ook de oo (wat?) principes leren, en dat alles bij elkaar kost je een paar jaar voordat je er handig genoeg mee bent om een fatsoenlijke game te maken.
oo is op java ook van toepassing trouwens.

Als ik je verhaal zo lees, is java denk ik beste voor jou.
Gewoon beginnen, Eclipse en SDK installeren en eerst even spelen, om te zien wat de mogelijkheden zijn.
Als je er dan helemaal niet uitkomt, kun je beter stoppen, maar als je niet probeert kom je er niet achter.

Bewerkt (1 mei 2011 23:08)
Mr.Android

Mr.Android

• Lid sinds 01 mei 2011
  • Berichten 228
  • Reputatie 0
  • 2 mei 2011
  • 15:40

Oke, dankjewel voor je duidelijk post
Ik weet al dat je het niet zomaar kan leren, maar ik ga me uiterste best doen.
Het wordt niet zo'n zware game als PES bv, ik denk dat het te vergelijken is qua graphics met het spel Teeworld (PC game).

Bewerkt (2 mei 2011 15:40)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren