Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

bartfukkink

bartfukkink

• Lid sinds 11 februari 2011
  • Berichten 358
  • Reputatie 0
  • 26 april 2011
  • 10:18

Na al het gezeik over de nieuwe abbonementen en de truukjes die ertegen zijn te doen, is dit misschien niet een makkelijker idee?

Stap 1: Zet ergens op een webomgeving een pagina neer waar doormiddel van een php scriptje berichten kunnen worden geplaatst.
Stap 2: Voeg er een RSS feed aan toe. (lijkt mij dat deze nog wel mogelijk uitgelezen worden met een normaal data abo)
Stap 3: Maak een appje dat deze data uit kan lezen en de berichtjes kan posten via een webview.
Stap 4: Laat hem bliep zeggen als er een nieuw berichtje is en klaar… Toch?

Natuurlijk moet je dan wel al je vrienden met wie je wil chatten zo`n omgeving geven… maar als je het (zoals ik doe) alleen gebruikt om je vriendin te laten weten hoelaat je thuis bent voor het eten lijkt mij dit een prima oplossing.

Die webomgeving beveiligen met naam en wachtwoord is misschien geen overbodige luxe btwVoor het geval dat iemand je berichten wil lezen :p

Wat zeggen jullie van deze oplossing? Het is misschien wat meer werk als een tunneltje opzetten om het verkeer door te sluizen, maar van dit weet ik tenminste alles hoe het moet

Bewerkt (26 april 2011 10:18)
fifarunnerr

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 26 april 2011
  • 10:42

Je vergeet een paar stappen.
- Je hebt push nodig om de batterij te sparen. Anders is ie nog veel sneller leeg.
- Ophalen op een website heb je weer encryptie voor nodig
- RSS feeds moeten ook gecontroleerd worden, en lopen vaak iets achter.

Het beste is dan om een mailserver te maken, zeg maar hetzelfde als gmail. Dan over het mail-protocol en met push. E-mail zal (hoogstwaarschijnlijk) altijd in standaard bundel blijven, of hooguit 2 euro/maand extra. Omdat het via eigen mail-server/app gaat, blijft je eigen mail overzichtelijk. Eventueel nog encryptie erover zodat providers/overheid wat lastiger mee kunnen lezen

Bewerkt (26 april 2011 10:42)
klwinkel

klwinkel

• Lid sinds 23 oktober 2010
  • Berichten 951
  • Reputatie 0
  • 26 april 2011
  • 17:06

Je kan ook een eigen chatservertje draaien thuis, met een simpele client app op de telefoon. Gebaseerd op ip sockets, de server stuurt dan de berichten naar de client(s) die een “listen” doen.
Zou me niet verbazen als google talk hetzelfde werkt, alleen een iets grotere (cloud) server.
Er komen wel oplossingen voor de pesterijen van kpn, het word er allen niet makkelijker op. Zodra er weer een truuk bedacht is, duurt het toch minimaal een jaar voordat kpn dat weer kan dwarsbomen.

Bewerkt (26 april 2011 17:06)
bartfukkink

bartfukkink

• Lid sinds 11 februari 2011
  • Berichten 358
  • Reputatie 0
  • 27 april 2011
  • 08:45

klwinkel;145568
Je kan ook een eigen chatservertje draaien thuis, met een simpele client app op de telefoon. Gebaseerd op ip sockets, de server stuurt dan de berichten naar de client(s) die een “listen” doen.
Zou me niet verbazen als google talk hetzelfde werkt, alleen een iets grotere (cloud) server.
Er komen wel oplossingen voor de pesterijen van kpn, het word er allen niet makkelijker op. Zodra er weer een truuk bedacht is, duurt het toch minimaal een jaar voordat kpn dat weer kan dwarsbomen.

Ow dat is ook een idee, die heb ik zelfs nog staan omdat we die als opdracht gemaakt hebben tijdens mijn minor een half jaartje terug. Maar ik dacht dat Whatsapp via het zelfde principe werkte… Is dit niet dat Machine2Machine gebeuren?

Bewerkt (27 april 2011 08:45)
botteaap

botteaap

• Lid sinds 02 augustus 2010
  • Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 27 april 2011
  • 10:24

Eh, op internet werkt alles op die manier uiteindelijkJe kan wel allemaal servers en scripts gaan optuigen, maar als het in jouw geval alleen is om je vriendin iets te laten weten, dan kan je nog beter een email sturen. Dat bespaart je de servers (met alle ellende van dien) en zal niet geblocked worden.

Zelf servers, scriptjes en apps optuigen geloof ik niet zo in. De massa heeft toch WhatsApp of PingChat en je wil ook niet voor iedere kennis ofzo een andere app installeren omdat KPN het anders blockt.

Bewerkt (27 april 2011 10:24)
klwinkel

klwinkel

• Lid sinds 23 oktober 2010
  • Berichten 951
  • Reputatie 0
  • 27 april 2011
  • 17:31

Ja precies, chatten is niks anders dan wat data over een ip socket sturen, hoe willen ze dat verkeer eigenlijk gaan onderscheiden van all het andere data verkeer? Zoals je al zegt, uiteindelijk gaat alles over ip.

Bewerkt (27 april 2011 17:31)
fifarunnerr

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 27 april 2011
  • 17:44

klwinkel;146471
Ja precies, chatten is niks anders dan wat data over een ip socket sturen, hoe willen ze dat verkeer eigenlijk gaan onderscheiden van all het andere data verkeer? Zoals je al zegt, uiteindelijk gaat alles over ip.

Deep package inspection waarschijnlijk. Hoe precies geen idee, maar bij KPN verzinnen ze wel hoe dat moet. En inderdaad komt er dan binnen 5 dagen een whatsapp update: Encryptie.
En dan heeft KPN weer gefaald/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/big_smile.png" />

Bewerkt (27 april 2011 17:44)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren