Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Xiaomi Mi 10 Pro

• Huawei P40 Pro

• Realme X2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

777333y

777333y

• Lid sinds 08 maart 2011
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 8 maart 2011
  • 14:48

Ik heb een probleem met het programmeren en hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik heb een app gemaakt die sms'en ontvangt en in een String zet, dat ging goed. Maar nu wil ik die sms'jes naar de pc versturen, het liefst via usb. Eerst dacht ik de sms'jes op te slaan op de sd card in een tekstbestand en dan via de pc het tekstbestand uit te lezen, met een zelfgemaakt java programma. Alleen, dit werkt (natuurlijk) niet, je kan niet vanuit 2 verschillende OS'en een bestand bereiken, en als dit al kon de blokkeert de telefoon dit toch nog.

Ik hoop dat iemand mij met dit probleem kan helpen, het hoeft alleen maar eenrichtingsverkeer te zijn, van de telefoon naar de pc.

Bewerkt (8 maart 2011 14:48)
fifarunnerr

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 8 maart 2011
  • 15:50

Probeer met het java programma het commando “adb pull /sdcard/file.txt” te gebruiken. Hiermee haal je het bestand file.txt wat op je sd-kaart staat van je telefoon af. Voorwaarde is wel dat ADB/SDK op elke pc moet werken om dat te kunnen.

Bewerkt (8 maart 2011 15:50)
777333y

777333y

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 8 maart 2011
  • 16:15

Bedankt voor het idee, maar ik denk dat ik mijn probleem niet duidelijk genoeg heb geformuleerd en dat deze oplossing dus geen goede oplossing is.
Het zit namelijk zo: als ik mijn telefoon aansluit via usb op de pc, dan kan ik via de computer de sd card benaderen maar vanaf de telefoon niet meer, en kan er dus geen bestanden (met de sms-teksten) opslaan.
Wat ik wil is dat de telefoon continu aangesloten is met de pc, sms'jes ontvangt die opslaat/onthoud en dan ervoor zorgt dat de pc erbij kan, d.m.v. het ergens op te slaan of het te ‘versturen’ naar de pc. De pc kan dan bijv. om de halve minuut controleren of er nieuwe sms'jes zijn en die binnenhalen, of er wordt een tekstbestand naar het programma verstuurd met daarin de smstekst, ik heb echter geen idee hoe ik dit moet bereiken.

Bewerkt (8 maart 2011 16:15)
Kobe

Kobe

• Lid sinds 17 maart 2010
  • Berichten 318
  • Reputatie 0
  • 8 maart 2011
  • 16:46

Ik denk dat je misschien het beste werkt met een soort van webservice die je kan oproepen vanuit je applicatie op je phone. Daar stuur je de SMStekst in door en dan moet die webservice (die op je pc draait) die smstekst verder verwerken.

Bewerkt (8 maart 2011 16:46)
777333y

777333y

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 8 maart 2011
  • 17:08

Bedankt voor de oplossing, hier kan ik zeker wat mee. Ik had alleen gehoopt dat ik dit gewoon kon bereiken zonder extra programma's (webservers e.d).

Bewerkt (8 maart 2011 17:08)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren